فدراسیون فوتبال در نظر دارد تیم زیر 23 سال جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کند

ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779873

میرشاد ماجدی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته جوانان آخرین وضعیت تیم زیر 23 سال و طرح استعدادیابی فدراسیون فوتبال و تیم های پایه ملی را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرشاد ماجدی که هدایت کاروان زیر 23 سال در دوشنبه تاجیکستان را بر عهده داشت، در آغاز مذاکرات برای میزبانی از تاجیکستان در مرحله گروهی مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: تاجیکستان یکی از کشورهای در حال توسعه در فوتبال است. سایت رسمی فدراسیون فوتبال این کنفدراسیون فوتبال آسیا است که در این زمینه با چنین کشورهایی مانور می دهد. کافا نیز در تاجیکستان مستقر است و AFC برای جذب تاجیکستان به این منطقه تلاش می کند. این کشور به دلیل شرایط آب و هوایی از چمن طبیعی چندانی برخوردار نیست و بیشتر زمین های فوتبال این کشور دارای چمن مصنوعی هستند. حتی استادیوم اصلی شهر دوشنبه دارای چمن مصنوعی است. از نظر امکانات، آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنها در نظر گرفته است، حداقل امکانات را در اختیار تیم ها قرار داده اند، اما از نظر امکاناتی مانند هتل و اینترنت، اگرچه کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار دارد هتل 5 ستاره است، اما تاجیک ها اینطور هستند. ما ضعیف بودیم از سوی دیگر، از آنجایی که نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال در تاجیکستان، نگاهی توسعه‌یافته است، به برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها می‌پردازد.

مجیدی در پاسخ به این سوال که چرا ایران نتوانست میزبانی مرحله گروهی را بر عهده بگیرد، گفت: ایران به دلیل موانع حواله و تحریم های سرکوبگرانه شانس کمی برای میزبانی از چنین مسابقاتی دارد. من می‌خواهم هر چه زودتر موانع و تحریم‌ها برداشته شود تا دوباره ایران را میزبان ببینیم.

مجیدی همچنین با اذعان به وضعیت تیم ملی زیر 23 سال گفت: در کمیته جوانان قبل از اینکه آقای مهدوی کیا را منصوب و انتخاب کنیم، زیرساخت ها، زیرساخت ها و کارهای لازم را انجام داده ایم و در این مرحله مشکلی از نظر سلامتی نداریم. مقابل نپال 4 گل زدیم و چند گل نزدیم. مقابل لبنان تیم زیر 23 سال می توانست بیش از 5 گل بزند و این تیم در بازی اول و دوم دو پنالتی را از دست داد. سایر تیم های این گروه یعنی لبنان. و تاجیکستان، قوی هستند، اما بازیکنان ایران سرشار از انگیزه هستند و در دیدار مقابل لبنان دیدید که بازیکنان چقدر خوب بودند.

مجیدی در ادامه درباره تعامل فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان و البته تیم زیر 23 سال با باشگاه ها گفت: باید به تعامل با باشگاه ها می رسیدیم. همه تیم ها به ما کمک کردند اما موضوع تیم ملی زیر 23 سال یک مسئله ملی است. باشگاه ها تلاش می کنند با تیم های ملی موفق لیگ موفقی داشته باشند اما امیدوارم این تعامل بیشتر شود و مقرراتی در نظر گرفته شود تا تمرینات و بازی های ما در روز فیفا برگزار شود تا مشکلات ما کاهش یابد. پیشنهاد ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر ساعت روزهای بازی فیفا اعلام شد و خود آقای مهدوی کیا این پیشنهاد را مطرح کردند اما تقویم بازی برای سال آینده ثابت است و فکر می کنم حتی تقویم و ساعت بازی های ازبکستانی و آسیایی هم مشخص است. بازی ها در هانگژو چین تعطیل است و احتمال تغییر زمان بازی ها بسیار کم است.

یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال درباره مصوبات جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص تیم ملی 23 ساله گفت: بگیریم. از این پس باید به فکر المپیک 2024 باشیم و بتوانیم با برنامه ریزی دقیق به این مسابقات صعود کنیم. البته باید به فکر تعدیل سن بازیکنان باشیم تا در المپیک پیش رو و مقدماتی بازیکنانی داشته باشیم که مشکل سنی برای حضور در المپیک نداشته باشند و باید از این به بعد به فکر این موضوع باشیم. البته فدراسیون برنامه ریزی خوبی دارد و تیم زیر 23 سال را با اردوهای خوبی برای مسابقات آینده آماده می کند. امیدوارم برنامه ها به گونه ای پیش برود که پس از این رقابت ها با توجه به همکاری ایران و قطر، اردوها و بازی های تدارکاتی مناسبی در آن کشور داشته باشیم و رایزنی هایی برای برگزاری تورنمنت چهارجانبه در قطر با تیم قطر داشته باشیم. تیم های امید قطر و امید ایران. ، امید امارات و امید کره جنوبی شده است که امیدواریم شرایط برگزاری این مسابقات را فراهم کند. می خواهم به این نکته اشاره کنم که تیم برای اولین بار سه سال قبل از المپیک تشکیل شد و فلسفه این کار تغییر نسل برای جام جهانی 2026 و 2030 است و امیدواریم بازیکنان تیم به ملی پوشان تزریق شوند. تیم بزرگسالان تا جام جهانی 2023 معماری جدیدی در فوتبال کشور در حال شکل گیری است که باید توسعه یابد. کمیته جوانان به زودی استعدادیابی در بانوان و فوتسال را با نگاه توسعه محور و متوازن آغاز خواهد کرد. در روزهای سخت همه باید کمک کنند وگرنه در روزهای پیروزی همه آماده عکس گرفتن هستند. باید از وزیر محترم ورزش جناب آقای دکتر سجادی تشکر کرد که در این مدت کوتاه به تیم های ملی کمک کردند. واقعیت این است که برد و باخت جزء جدایی ناپذیر فوتبال است، اما وقتی بعضی ها می بازند، تازه هستند. در چند دهه اخیر میزبان رویدادهای مهمی مانند میزبانی جام جهانی، بازی های المپیک و جام ملت ها نبوده ایم و زیرساخت های ما فرسوده شده و باید بودجه مناسبی برای ایجاد زیرساخت ها داشته باشیم. اگر بخواهیم به یک توسعه متوازن و پایدار در عرصه فوتبال دست یابیم، به رقمی حدود 100 میلیون دلار در سال نیاز داریم و امیدواریم در روزهای سختی که مردم انتظار شکوفایی فوتبال ملی را دارند، همه کنار بیایند. فدراسیون فوتبال و کمک.

میرشاد ماجدی درباره وضعیت تیم های ملی در رده های سنی نوجوانان و جوانان گفت: با توجه به اهدافی که در کمیته جوانان داشتیم و داریم، طرح استعدادیابی را در سراسر کشور راه اندازی کردیم. برای تیم ملی زیر 17 سال بازیکنان زیر 16 سال را انتخاب کردیم و بیش از 11523 بازیکن در سراسر کشور دیده شدند.

این تعداد پس از برآوردهایی که از طریق استان ها به ما معرفی شد به 510 نفر رسید که از این تعداد حدود 160 نفر به مرحله کشوری می رسند که امیدواریم با مشاهده این بازیکنان در این رده سنی به 70 تا 80 نفر افزایش یابد. برای انتخاب نهایی کنار گذاشته و پس از انتخاب سرمربی، می تواند از بین این بازیکنان تیم ملی را انتخاب کند. تیم ملی نوجوانان ما هنوز مربی ندارد چرا که مسابقات ما مهرماه سال آینده برگزار می شود. در مسابقات رسمی رده های سنی به 17 و 23 سال تغییر یافته و جام جهانی نیز به همین ترتیب برگزار می شود. ضمن اینکه به دنبال استعدادیابی در رده سنی زیر 19 سال هستیم. در روند استعدادیابی بازیکنان زیر 19 سال اعلام کردیم که بازیکنان یا باید عضو یک باشگاه باشند یا عضو آکادمی. تیم ملی زیر 15 سال 26 تا 24 آبان ماه در مسابقات کافا تاجیکستان شرکت می کند. تیم ملی زیر 15 سال کشورمان به سرپرستی آقای وحید امیری اردوی ده روزه ای را در گلپایگان برگزار می کند و پس از آن به استراحت کوتاهی می پردازد و سپس اردوی پیوست اعزامی برای اعزام به مسابقات در کفا برگزار می کند. در اینجا باید اعلام کنم که هنوز سرمربیان تیم های ملی جوانان انتخاب نشده اند چرا که یکی از اولویت های کمیسیون جوانان، توسعه فوتبال و بحث استعدادیابی است. می توانید از مدیران تیم های فوتبال در سراسر ایران بپرسید که روند استعدادیابی در استان ها چگونه باعث ایجاد شور و نشاط در بین بازیکنان در هر سنی شده است.

رئیس کمیته جوانان درباره زمانبندی انتخاب سرمربی تیم های رده سنی گفت: با توجه به برنامه مربوط به استعدادیابی و ورود به مرحله کشوری این طرح، مراحل انتخاب سرمربیان ملی پوشان را آغاز خواهیم کرد. تیم های نوجوانان از پایان آذر و اوایل دی ماه امسال جوانان را شروع می کنیم و تا دو ماه آینده تکلیف این دو تیم مشخص می شود، این مربیان باید جزو بزرگان فوتبال باشند و همچنین سابقه کار را داشته باشند. رده سنی اصلی مربیان در رده های سنی با مربیان لیگ برتری تفاوت دارند و قابل مقایسه نیستند، اما فدراسیون فوتبال تلاش خواهد کرد تا حقوق این بستگان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

سرپرست کاروان تیم ملی زیر 23 سال ایران در تاجیکستان ادامه داد: در اینجا از هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال تشکر می کنم که در هر جلسه ما موافقت کردند تا هر یک از شرکت کنندگان در پروژه استعدادیابی یک جایزه دریافت کنند. لباس تیم ملی. این تصمیم اگرچه هزینه های زیادی برای فدراسیون داشت اما باعث افزایش روحیه و خوشحالی بازیکنان در سراسر کشور شد. تا اینجای کار همه اعضای هیات با هم همبستگی و یکصدا کار می کنند و به شایعات توجه نمی کنند چرا که به دنبال توسعه در فوتبال کشور هستند.

میرشاد مجیدی درباره وضعیت تیم میزبان در بازی های رده سنی ادامه داد: با توجه به اپیدمی تاج، کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییری در تیم میزبان انجام نداده است و ازبکستان و بحرین همچنان میزبان بازی های آینده خواهند بود، مگر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا. نگرش خود را تغییر می دهد.”

رئیس کمیته جوانان در پایان درباره عدم پخش مسابقات تیم زیر 23 سال از تلویزیون گفت: این بازیکنان آینده سازان فوتبال ملی هستند و انتظار می رود رسانه ملی مسابقات تیم امید را پخش کند. خدای نکرده این تیم موفق نمی شد، تاکنون ده ها برنامه و کارشناس صدا و سیما درباره ناکامی تیم امید پخش شده است، می خواهم مسابقات تیم زیر 23 سال پخش شود تا افکار عمومی و کارشناسان ببینند. کیفیت خوب این تیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید