قاضی 101 داربی برای پرسپولیس خوش شانس است. خاطره خوش گل محمدی از شکست در استقلال

قاضی 101 داربی برای پرسپولیس خوش شانس است.  خاطره خوش گل محمدی از شکست در استقلال

با توجه به سوابق داوران حاضر در کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال و قضاوت بیژن حیدری در سوپرجام فصل گذشته به نظر می رسد خداداد افشاریان رئیس این کمیسیون گزینه بهتر و درست تری از بیژن ندارد. حیدری حساس ترین دربی سال های اخیر را قضاوت می کند محتمل ترین گزینه کمیسیون پر سر و صدای فدراسیون فوتبال است.

داور با سابقه قضاوت 2 دربی

بیژن حیدری سابقه دو بار قضاوت دربی را دارد. حیدری در 4 نوامبر 2016 اولین دربی را قضاوت کرد. این دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. هر دو گل استقلال را امیر ارسلان مطهری (24 و 53) و گل های پرسپولیس را علی علیپور (29) و بشار رسن (89) به ثمر رساندند. دومین و آخرین دربی که بیژن حیدری به میدان رفت 27 بهمن 1396 بود که با نتیجه یک بر صفر شاگردان یحیی گل محمدی مقابل فرهاد مجیدی پیروز شدند و با یک گل علی علیپور به پایان رسید. پس از آن این داور هرگز دیداری بین تیم های استقلال و پرسپولیس را قضاوت نکرد.

3. یحیی با سوت بیژن حیدری پیروز شد

اما بیژن حیدری در فصل اخیر لیگ برتر که به پایان رسیده 6 بار برای سرخ پوشان سوت زد. 3 بار برای پرسپولیس، 3 بار برای استقلال. اولین داور بیژن حیدری برای پرسپولیس در هفته پنجم مقابل هوادار قرار گرفت که پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. وی در هفته بیست و پنجم و سی ام دیدار پرسپولیس مقابل ملوان و نساجی را سوت زد که این دیدار با برتری 3 بر صفر شاگردان یحیی گل محمدی و 4 بر صفر به پایان رسید. پرسپولیس در بیست و دومین دوره لیگ برتر سه پیروزی را با قضاوت بیژن حیدری به ثبت رساند.

3 برد و یک قهرمانی ساپینتو با بیژن حیدری

اما استقلالی ها هم 3 بازی خود را با قضاوت بیژن حیدری انجام دادند. اولین بازی استقلال در این فصل فوتبال (02-1401) بازی سوپرجام بود که استقلال مقابل نساجی با یک گل پیروز شد و ساپینتو اولین جامی را که وعده داده بود به هواداران تقدیم کرد. استقلال در هفته 13 و 20 با نتیجه 0-1 و 0-2 مقابل صنعت نفت و پیکان زمین را ترک کرد.

حیدری 8 اردیبهشت برای پرسپولیس بازی کرد اما…

با قضاوت بیژن حیدری در بازی هفته گذشته پرسپولیس مقابل نساجی، شاید اینطور به نظر برسد که کمیته داوران برای یکی از بازی های پرسپولیس به این سرعت او را قضاوت نمی کند، اما رقابت های حذفی جدا از بازی های لیگ برتر است. مشابه بازی استقلال و نساجی در سوپرجام که توسط بیژن حیدری سوت زده شد، اما یک بازی بعد (بازی هفته دوازدهم)، همین داور بازی این تیم مقابل صنعت نفت (هفته سیزدهم) در لیگ را نشان داد.

انتخاب درست کمیته داوران در آستانه دربی هت تریک

این را افراد نزدیک به فدراسیون فوتبال گزارش کردند که در حال حاضر با توجه به حساسیت های موجود ظاهرا کمیته داوران فردی بهتر از بیژن حیدری برای قضاوت این دیدار حساس را ندارد. اگر بیژن حیدری دربی فینال جام حذفی را قضاوت کند، سومین دربی دوران فوتبالش را قضاوت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید