قاهره از مسکو می خواهد که کشتی های اوکراینی را هدف قرار ندهد


ساعت: 19:54
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820761

مقامات مصری از روسیه خواسته اند تا با سازوکاری موافقت کند تا اطمینان حاصل شود که کشتی های اوکراینی حامل گندم به مصر هدف قرار نخواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش العربی الجدید، منابع آگاه در دولت مصر از تماس های قاهره و مسکو به منظور دستیابی به توافق برای نجات ذخایر گندم مصر و تامین نیازهای روزانه این محصول استراتژیک خبر دادند.

به گفته منابع، مصر قرار بود ماه گذشته محموله گندم را بر اساس توافق با شرکت های اوکراینی دریافت کند، اما به دلیل شرایط نظامی و جهت گیری نیروهای روسی علیه کشتی ها و محاصره بنادر، این شرکت ها نمی توانند توافقات را به موقع اجرا کنند. .

منابع آگاه مصری گفتند که مقامات امنیتی مصر و دولت در سفارت روسیه در قاهره برای گفتگو در مورد بحران ناشی از کاهش ذخایر استراتژیک گندم مصر دیدار کردند و مقامات مصری از روسیه خواستند تا بر روی مکانیزمی کار کند تا اطمینان حاصل شود که کشتی‌های باری اوکراینی از کار نمی‌افتند. هدف قرار گیرد گندم با مصر موافق است طرف روسیه در این موضوع نرمش نشان داده و نقش بی طرف قاهره در جنگ روسیه و اوکراین را ستایش کرده است.

به گفته این منابع، مکانیسم پیشنهادی قاهره تشکیل کمیته مشترکی است که در آن طرف مصری مقامات روسی را در مورد وضعیت آب و هوا و بندری که کشتی‌های اوکراینی حامل گندم در آن به سمت قاهره در حرکت هستند مطلع می‌کند تا مانعی برای مواجهه با آنها نشود. نیروهای روسیه بر اساس این توافق، به نهادهای مربوطه در اوکراین نیز اطلاع داده می شود تا در صورت توافق با طرف روسی، کشتی های حامل گندم عازم مصر شوند.

العربی الجدید نوشت: سفارت اوکراین در قاهره اعلام کرده است که روسیه مانع از حرکت کشتی اوکراینی حامل گندم خریداری شده از مصر از بندر چرنومورسک به بندر دمیتا مصر شده است، اتهامی که روس ها آن را رد کرده و به آن اشاره کردند. انگشت به اوکراین

در همین راستا، مصطفی المدبولی، نخست وزیر مصر در نشست مدیریت بحران کالاهای استراتژیک اوکراین تاکید کرد که با تعلیق صادرات گندم از روسیه و اوکراین که 80 درصد واردات گندم مصر را تشکیل می دهند، ذخایر این کشور 4 برابر افزایش می یابد. یک ماه کاهش نسبت به برآوردهای قبلی برای دو ماه و 18 روز کافی است.

مصر واردکننده گندم است که به دلیل تعلیق صادرات گندم از اوکراین و روسیه با مشکلات جدی در عرضه گندم مواجه است. مصر با بحران کاهش ذخایر استراتژیک گندم خود به دلیل استفاده روزانه از ذخایر گندم و عدم جبران آن دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید