«قدرت سگ» بهترین فیلم بفتا شد/ «قاصدک» با پنج پیروزی در صدر


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815390

«قدرت سگ» ساخته جین کمپیون پس از برنده شدن جایزه بافتا برای بهترین فیلم، اکنون یکی از شانس های اصلی اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ددلاین، «قدرت سگ» محصول نتفلیکس یکشنبه شب در مراسم بفتا در آکادمی فیلم بریتانیا به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

برنده شدن بزرگترین جوایز در بریتانیا و همچنین کارگردانی جین کمپیون که به عنوان کارگردان سال انتخاب شد، این فیلم وسترن را در صدر اسکار قرار می دهد. روز قبل، کمپیون برنده جایزه بزرگ انجمن کارگردانان آمریکا شد.

مراسم بفتا امسال شخصا در رویال آلبرت هال لندن و به میزبانی ریبل ویلسون برگزار شد.

برادران وارنر «الماس» با 5 پیروزی، برنده جوایز در بخش طراحی صحنه، جلوه های ویژه بصری، فیلمبرداری، صداگذاری و موسیقی متن اصلی، بیشترین جوایز این رویداد را از آن خود کرد، در حالی که هیچ فیلم دیگری برنده نشد. بیش از 2 جایزه نیست.

بلفاست همچنین برنده بهترین فیلم بریتانیایی برای بهترین فیلم شد. پیتزای شیرین بیان ساخته پل توماس اندرسون نیز برنده بهترین فیلمنامه اورجینال شد. فیلم «به بالا نگاه نکن» نتفلیکس نیز نامزد بهترین فیلم شد، اما برنده نشد.

ویل اسمیت برای «شاه ریچارد»، آریانا دوبوا برای «داستان وست ساید» و تروی کوتسور برای «کد» برندگان بازیگران اصلی بودند. در بخش بازیگران، تنها فردی که به طور غیرمنتظره برنده شد، جوآنا اسکنلان بود که برای فیلم بریتانیایی «پس از عشق» برنده بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

یک سال پیش، بفتا و جوایز اسکار برای بزرگترین جوایز هماهنگی کامل داشتند، سرزمین مهاجران به عنوان بهترین فیلم انتخاب شدند و برندگان در کارگردانی، انیمیشن، فیلم بلند بین المللی و فیلمنامه یکسان بودند.

آخرین فیلم جیمز باند، «زمانی برای مردن نیست» برنده جایزه تدوین شد و لاشانا لینچ بازیگر نیز با رای طرفداران جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید