قراردادهای بازیکنان استقلال طوری اضافه شد که وای!

قراردادهای بازیکنان استقلال طوری اضافه شد که وای!

قرارداد بازیکنان استقلال آنقدر افزایش یافت که حتی تعجب آنها را هم برانگیخت. به چند نکته توجه کنید:

* شنیده می شود قرارداد 2 ساله یکی از بازیکنان این تیم با تعدادی آپشن 55 میلیارد تومان است!

* قرارداد یکی از نفرات اصلی که عملکرد چندان خوبی نداشت 25 میلیارد تومان است!

* قرارداد یک دروازه بان پشتیبان که 500 میلیون بود 8 میلیارد شد!

* قرارداد بازیکنی که با یک میلیارد به استقلال آمده بود 16 میلیارد تومان شد!

* قرارداد 2 ساله یکی از مهاجمان ذخیره 24 میلیارد تومان است!

در این زمینه مثال های دیگری هم وجود دارد اما مشکل این است که بسیاری از بازیکنان استقلال این پول را دریافت نکرده اند و دریافتی ها حدود 60 درصد است. نکته دیگر اینکه وقتی یک هافبک جوان 500 میلیونی قراردادش را به یکباره به 12 میلیارد تومان رساند، اساسا فوتبالش نابود می شود. همین بازیکن تقریبا یک فصل کامل نیمکت نشین بود و بر خلاف 2 فصل گذشته اصلا بازی نکرد، پولش را نگرفت و تنها چیزی که برایش مانده بود بدنامی بود. خود بازیکنان استقلال هم می گویند که مبالغ قرارداد به ضرر بازیکنان زیاد شده و باشگاه تا امروز نتوانسته با بازیکنان تسویه حساب کند.

همزمان دور جدید تمرینات با جواد نکونام از آخر هفته جاری آغاز می شود و البته استقلالی ها هم باید به فکر جذب بازیکنان جدید باشند. سیلوا هم دیروز انصراف داد و طبق شنیده ها احتمال جدایی چند بازیکن دیگر از استقلال وجود دارد اما افزایش بی رویه قراردادها واقعا به بازیکنان آسیب زده است و حتی بسیاری معتقدند محرومیت استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به این موضوع ارتباطی ندارد. با اینکه فتح زاده گفته بود به جای پول استراماهونی پول یاماگا را پرداخت کرده است که در غیر این صورت باشگاه با مشکل بزرگتری مواجه می شد.

جواد نکونام در شرایط عادی استقلال را نمی گیرد. راه حل این است که خودش با بازیکنان صحبت کند و پرداخت آنها را تضمین کند. البته مشکلات مالی ارتباط مستقیمی با نکونام ندارد اما فراموش نکنیم که تیم ساپینتو تا حد زیادی از این مشکل رنج می برد و بازیکنان در حالی به میدان رفتند که ماه ها فقط پاداش دریافت می کردند و هیچ پولی بر اساس قرارداد نداشتند. این مشکل بزرگ می تواند تیم نکونام را نابود کند و به همین دلیل نکونام باید وارد عمل شود.

دیدگاهتان را بنویسید