قرعه کشی فوتبال المپیک; به تابستان گرم سال 2024 خوش آمدید

قرعه کشی فوتبال المپیک;  به تابستان گرم سال 2024 خوش آمدید

برزیل به عنوان مدافع 2 المپیک اخیر جواز حضور در این رقابت ها را دریافت نکرد و مجارستان و انگلیس به عنوان پرافتخارترین تیم های تاریخ المپیک تابستان آینده در پایتخت فرانسه حضور نخواهند داشت. فرانسه، نیوزلند، آمریکا و اسپانیا برای کسب مدال در رده های مردان و زنان با هم رقابت می کنند. فهرست 18 نفره هر تیم شامل حداکثر 3 بازیکن بالای 23 سال است و گمانه زنی ها در مورد حضور کیلیان امباپه و لیونل مسی در المپیک هفته هاست که افزایش یافته است. مسی مدال طلای المپیک 2008 پکن را کسب کرد. مسابقات فوتبال المپیک از 24 جولای (3 مرداد) 2 روز قبل از افتتاحیه آغاز می شود و تا 9 و 10 آگوست (19 و 20 مرداد) مردان ادامه خواهد داشت. و فینال بانوان به ترتیب برگزار می شود.

نتایج قرعه کشی مسابقات مردان
گروه اول: فرانسه – آمریکا – برنده پلی آف آسیا و آفریقا – نیوزلند

گروه دوم: آرژانتین – مراکش – نماینده سوم آسیا – اوکراین

گروه سوم: اسپانیا – مصر – دومینیکن – دومین نماینده آسیا

گروه چهارم: نماینده اول آسیا – پاراگوئه – مالی – رژیم صهیونیستی

نتایج قرعه کشی مسابقات بانوان
گروه اول: فرانسه – کانادا – کلمبیا – نیوزلند

گروه دوم: آمریکا – آلمان – استرالیا – دومین نماینده آفریقا

گروه سوم: اسپانیا – ژاپن – برزیل – اولین نماینده آفریقا

مهمانان در این رویداد
مراسم قرعه کشی با حضور چهره های سرشناسی از جمله دیدیه دروگبا مهاجم سابق ساحل عاج و استفانی لابچ دروازه بان سابق تیم ملی بانوان کانادا برگزار شد. خاویر ساویولا دارنده مدال طلای المپیک از آرژانتین و ماری خوزه پرک دارنده مدال دو و میدانی فرانسوی نیز در این مراسم حضور داشتند. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در ابتدای مراسم گفت: «برخی از بهترین بازیکنان زن و مرد از سراسر جهان برای کسب مدال المپیک با هم رقابت خواهند کرد. پاریس مکان مهمی در تاریخ فوتبال است. تیری آنری و هروه رنار، سرمربیان تیم های المپیک مردان و زنان برای دقایقی روی صحنه حاضر شدند. تنها قهرمانی فرانسه در المپیک به مدال طلای مردان در سال 1984 برمی گردد و از سال 1996 هیچ تیم اروپایی موفق به قهرمانی در این مسابقات نشده است. طلای المپیک در 7 فصل گذشته به نمایندگان آفریقا (نیجریه و کامرون) و آمریکای لاتین (مکزیک، برزیل و آرژانتین) اهدا شده است.

نمایندگان آسیا
3 نماینده مستقیم قاره کهن و یک تیم پلی آف (آسیا آفریقا) اردیبهشت آینده پس از جام ملت های زیر 23 سال آسیا در قطر مشخص می شود. در این مسابقات 16 تیم برتر آسیا در 4 گروه 4 تیمی به میزبانی الریان، دوحه و الوکره حضور خواهند داشت. تیم ملی زیر 23 سال ایران در مرحله مقدماتی از راهیابی به قطر بازماند. تیم های زیر 23 سال عربستان، استرالیا و ازبکستان که در دو دوره گذشته به نیمه نهایی این رقابت ها راه یافته اند، در کنار ژاپن و کره جنوبی، مدعیان اصلی کسب سهمیه المپیک هستند.