قضاوت دو داور بین المللی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ایران در مسابقات/ تقدیر IPC از اولین حضور بانوان وزنه بردار ایرانی در مسابقات


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877241

دو داور بین المللی ایرانی در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه قضاوت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین حضور بین المللی داوران وزنه برداری ایران در مسابقات آزاد آسیا و اقیانوسیه ثبت شد.

حدیث شکوهی در وزنه برداری بانوان و موسی آذرباد در آقایان دو داور بین المللی کشورمان هستند که برای اولین بار در خارج از کشور قضاوت کردند.


*تمجید کمیته بین المللی پارالمپیک از اولین حضور بانوان وزنه بردار ایرانی

کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار مقاله ای به ماجرای سمانه هدی آگوله به عنوان اولین ایرانی که در مسابقات آزاد آسیا و اقیانوسیه کره جنوبی شرکت کرده است، اشاره کرده است.

در این مقاله آمده است: سمانه هدی آق قله اولین ایرانی است که در مسابقات قهرمانی وزنه برداری بخار شرکت می کند که حضور او در این مسابقات نمونه بارز مزایای این برنامه است.او می تواند بلند کند“ارائه شده توسط Para Weightlifting World. این اسکن برنده جایزه شد IPC این به خاطر نقش او در ایجاد برابری جنسیتی است.»

علاوه بر هدی آق قلعه که اولین نماینده زن ایران در این مسابقات بود، زینب یعقوبی و فاطمه انصاری نیز در این مسابقات شرکت کردند و اولین حضور بانوان ایرانی در این رشته را به نام خود ثبت کردند.

میزبان این رقابت ها کره جنوبی با حضور نمایندگان کشورمان از 15 تا 15 خردادماه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید