قهرمان خوش تیپ ایران در دبی چه می کند؟

مجیدی با پیچ و خم های زیادی از امارات در خانه اتحاد استقلال را ترک کرد و همین تصمیم کافی بود تا سیل انتقاد هواداران آبی پوشان را به دنبال داشته باشد. با این حال فرهاد تصمیم خود را گرفته بود و روی نیمکت تیم کمتر شناخته شده کلبا نشست و پست خداحافظی را منتشر کرد. تیمی به تازگی به دسته اول لیگ امارات صعود کرده و با انتخاب مجیدی مشخص شد که مدیران این باشگاه به دنبال شگفتی سازی در لیگ دسته اول فوتبال خود هستند.

حالا پس از گذشت چند ماه از آن روزها، فرهاد مجیدی با عملکرد خود توانسته طرفداران خود را در فوتبال امارات افزایش دهد و البته هنوز هم در ایران افراد زیادی هستند که از موفقیت کاپیتان سابق خود خوشحال هستند.

فرهاد در امارات هم اسطوره است

حضور فرهاد مجیدی در فوتبال امارات مشکل جدیدی نیست. حضور 10 ساله در لیگ امارات بسیاری از اهالی فوتبال کشورمان را به مهاجم شماره 11 سابق الوصل علاقه مند کرد. در این مدت مجیدی با الوصل چندین عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و بعداً گل قهرمانی آن تیم در لیگ قهرمانان آسیا را برای العین به ثمر رساند. با توجه به زندگی پرحادثه فوتبالی مجیدی در گذشته، او محبوبیت خاصی در بین هواداران امارات و به ویژه در بین هواداران الوصل دارد. حتی بسیاری از مدیران فوتبال امارات با مجیدی ارتباط نزدیکی دارند و از طرفی بسیاری از مسائل زندگی شخصی فرهاد سال ها در دبی پیگیری می شود.

با تمام این اوصاف اولین حضور مجیدی در لیگ امارات به عنوان سرمربی پس از قهرمانی با استقلال در لیگ برتر ایران اتفاق جالبی تلقی می شود. هواداران مجیدی همچنان او را تشویق می کنند و البته این موضوع تاثیر زیادی روی عملکرد این مربی ایرانی دارد.

تیم گمنام فرهاد غافلگیر کننده بود

معمولا تیم هایی که سابقه طولانی ندارند و در هر کشوری به لیگ برتر فوتبال می رسند دوام زیادی ندارند. پیش بینی کارشناسان فوتبال امارات از سرنوشت اتحاد کلبا قبل از حضور فرهاد مجیدی نیز همین گونه بود. که این تیم به سرعت سقوط خواهد کرد. فرهاد مجیدی به همراه کادر فنی که در استقلال همراهش بودند (گابریل پین و صالح مصطفوی) موفق شدند دست به اقدامات مثبتی بزنند و حالا تیمشان عنوان شگفتی ساز مسابقات را از آن خود کند.

شاگردان کلبا از 7 بازی اخیر خود 3 برد، 2 تساوی و 2 شکست کسب کرده اند و با 11 امتیاز در رده هفتم لیگ امارات قرار دارند. نکته جالب اینکه اختلاف امتیاز این تیم با قهرمان مسابقات (الوصل، تیم دوران مجیدی) تنها 4 امتیاز است که البته در آخرین بازی با همین تیم به تساوی 2 بر 2 دست یافتند.

تمجید کارشناسان از عملکرد مجیدی

عملکرد فوق العاده تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی باعث شده تا بسیاری از کارشناسان فوتبال امارات از عملکرد این تیم تمجید کنند. طی هفته های گذشته بسیاری از کارشناسان در مصاحبه های مختلف کولابا را تیمی نامیدند که علیرغم جوان بودن و کمبود بازیکنان مطرح، حرکت تیمی فوق العاده ای داشت و حتی می توانست در آینده به بالای جدول برسد.

روزنامه اماراتی الیوم نیز با انتشار گزارشی با عنوان «اتحاد کلبا، شگفتی امارات» نوشت: کلبا با روحیه رهبری فرهاد مجیدی به فکر روزهای بهتر است. جوان‌هایی که مجیدی انتخاب کرده کمتر از شرایطی نیست که او در امارات داشت.

استقبال ویژه هواداران الوصل و صحبت های احساسی مجیدی

دیدار مهیج و دراماتیک هفته هفتم لیگ امارات بین کلبا و الوصل برگزار شد. الوصل همان تیمی است که مجیدی سال ها در آن بازی کرد و هواداران امارات خاطرات خوبی از سرمربی خوش تیپ ایران دارند. این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید که نتیجه خوبی برای باشگاه مقابل لیدر است اما مهمتر از نتیجه اختلافات این دیدار بود. جایی که هواداران الوصل آخرین سنگ خود را برای کاپیتان سابق خود گذاشتند.

در جریان این دیدار هواداران الوصل با رونمایی از بنرهایی که روی آن نوشته شده بود از زحمات مجیدی قدردانی کردند. روی یکی از بنرها نوشته شده بود: «فرهاد مجیدی، اینجا شما را فراموش نمی کنیم». اوج ماجرای دراماتیک زمانی بود که در دقیقه 11 هواداران الوصل در سکوها ستاره سابق تیم خود را تشویق کردند. با توجه به اینکه مجیدی در الوصل پیراهن شماره 11 را بر تن کرد، هواداران در دقیقه 11 بازی یکشنبه شب مجیدی را تشویق کردند و از زحمات او برای تیمشان قدردانی کردند.

همین اتفاقات باعث شد که فرهاد احساساتی شود و پس از پایان بازی این جملات را به زبان آورد: «بازی احساسی مقابل الوصل داشتم.» هرگز الوصل را فراموش نمی کنم. الوصل برای من چیزی فراتر از یک باشگاه است و حمایت آنها از خانواده ام و خودم را در روزهای سخت بازیگری فراموش نمی کنم.

هنوز هواداران فرهاد برای او جان می دهند

اگر به کامنت ها و مطالب منتشر شده در فضای مجازی توسط هواداران فوتبال در ایران نگاه کنید، بیشتر با محبوبیت مجیدی آشنا خواهید شد. فرهاد همیشه یکی از محبوب ترین فوتبالیست های ایرانی به خصوص برای استقلال بوده است. اگر برخی از هواداران از مجیدی به خاطر جدایی از استقلال ناراحت هستند اما محبوبیت او همچنان ادامه دارد. اگر تا چند ماه پیش نتایج لیگ امارات برای فوتبالدوستان ایرانی اهمیت چندانی نداشت، حالا کم نیستند کسانی که به خاطر حضور مجیدی نتایج امارات را دنبال می کنند و حتی برای موفقیت کاپیتان سابق استقلال دعا می کنند. !

ذهنیت برنده آینده فرهاد را شکل می دهد

فرهاد مجیدی هم مثل زمانی که سرمربی استقلال بود، مدام روی یک نکته در امارات تاکید کرده و آن ذهنیت برنده است. او در آخرین مصاحبه خود گفت: «ذهنیت قهرمانی باید در تیم ما افزایش یابد. من با بازیکنان صحبت کردم، تیم باید شخصیت پیدا کند. یک راه این است که گل نخورید. وقتی تیم مساوی می‌کند یا می‌برد، برای بازیکنان است، اما باخت برای مربی است.»

مجیدی حالا به ماجراجویی جالبی در امارات ادامه می دهد. او پس از قهرمانی با استقلال، کار بزرگی کرد تا اتحاد الکلابه را در لیگ امارات حفظ کند، اما روحیه قهرمانی فرهاد باعث شد تیمش پا را فراتر بگذارد و عملکردی عالی داشته باشد. مجیدی اکنون در فکر ادامه این روند خوب است. او نشان داده آینده درخشانی در مربیگری دارد و اگر کار بزرگی را که بعد از 9 سال حضور در کولابا با استقلال انجام داد را تکرار کند، قطعا می تواند خود را به عنوان یکی از بهترین مربیان فوتبال آسیا معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید