قورباغه ابوطاهوانی در مازندران خسته کننده است

ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784437

اگر میزان خسارت پیش بینی نشده واقعی منعکس نشود و همه چیز به خوبی در نظر گرفته شود و کنترل شود، حقوق قربانیان تضییع می شود و مقصر اصلی مسئولی است که حقایق را تحریف کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ حوادث گزارش نمی شود و غیرمنتظره بودن آن ناشی از وقوع حوادثی است که به عنوان غیرقابل پیش بینی از جمله زلزله، دولت و ستاد مدیریت بحران کشور باید هوشیار باشند تا در اسرع وقت به آسیب دیدگان خدمات ارائه کنند. اما امروزه بهترین راه برای مقابله با این بلایا تقویت زیرساخت ها و آماده سازی مردم برای مقابله با این بلایا با کمک دولت است.

واژه پیش بینی نشده مفهوم خود را از دست داده و به دلیل قابل پیش بینی بودن بر ضرورت آمادگی دولت و ملت در اقصی نقاط کشورمان تاکید دارد و طبیعی است که هر منطقه ای شرایط پیش بینی نشده خود را داشته باشد. به عنوان مثال سیل یکی از حوادثی است که در فصول خاصی از سال همواره مردم مازندران را تهدید می کند و این استان باید در اکثر فصول سال آمادگی مقابله با آن را داشته باشد به خصوص در ارتفاعات و حفظ جنگل ها در این خصوص باید ستاد بحران استان برای پیشگیری از حوادثی باشد که به مردم و دولت آسیب می رساند.

در مازندران ما این سیل است که هر ساله خسارت وارد می کند و در ادبیات ستاد بحران همچنان از این حادثه سالانه و اجتناب ناپذیر به عنوان «غیرمترقبه» استفاده می شود و جای تعجب است که مسئولان مربوطه همچنان به این حادثه تکراری و فصلی اشاره کنند. . آنها آن را “غیر منتظره” می نامند، اما هنگام برخورد با اثرات و پیامدهای منفی و مخرب آن، کاملاً عادی و آرام رفتار می کنند. ستاد بحران استان در ارتباط با رسانه ملی که بیانیه های آن در سراسر کشور پخش شد، از وضعیت عادی و آبگرفتگی کوتاه مدت حدود 50 خانه خبر داد و اعلام کرد که جای نگرانی ندارید و این در شرایطی است که چند روز بعد میزان خسارات سیل نوشهر تیتر یک رسانه ملی شد.

مردم مازندران هنوز سیل 27 اسفند 1396 را فراموش نکرده اند، در سکوت مسئولان استانی فریاد سیل زدگان به گوش مسئولان دولتی و استان های گلستان، سیستان، خوزستان، کرمانشاه و… نرسید. که بعد از مازندران سیل زده بودند از وسایل ملی استفاده کردند امواج همیشگی محبت مردم ایران این استان ها را در نوردید و آنها را به وجد آورد.

به گفته ظریفی، شاید این یکی از دلسوزی های کارمندان مربوطه در مازندران باشد که نمی خواهند کارمندانشان در مرکز دلخور شوند و قند دلشان آب نشود! حال اگر مازنی دچار استرس و آسیب شود صبر می کنند که حتماً در عبارت «اللهم یحب الصابرین» وارد می شوند. این ضرب المثل است که می گوید: «وقتی آب بالا می آید، قورباغه ابوعطا می خواند».

محمد فاطمی؛ کارشناس اجتماعی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید