ابوطاهوانی «مهاجرت به قبرس» در خیابان های تهران/ موسساتی که مجوز گردشگری صادر می کنند!

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784540

در شرایطی که کشور در یک جنگ کامل اقتصادی قرار دارد، در برخی از نقاط تهران اعلام مهاجرت به کشورهایی مانند قبرس وجود دارد. حال با وجود خروج منابع مالی و نیروی کار به دلیل مهاجرت، راه حل چنین تبلیغاتی چیست و چه معنایی دارد؟

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ با بحث «واردات گردشگر به جای صادرات نفت» شرکت های زیادی با توسعه صنعت گردشگری مجوز دریافت کردند و در مدت کوتاهی برخی از شرکت های این حوزه به موفقیت دست یافتند. اما نکته عجیب، فعالیت معکوس گروهی از شرکت های مسافرتی است که برخلاف اهداف تعیین شده در اساسنامه شرکت خود عمل کرده اند. شرکت های مورد بحث به دور از چشم دیگران از فرش خود فراتر رفته و وارد عرصه مهاجرت شده اند.

این شرکت ها به بهانه توسعه گردشگری روزانه، مردم را به مهاجرت از کشور تشویق و ترغیب می کنند و با وعده هایی که عموماً هیچ ضمانت قانونی به آنها نمی دهد، شروع به خروج سرمایه های انسانی و مالی از کشور می کنند.

bd1368c9 c072 4b95 bd56 6f3959f45b59 خبر خاکستری

از این دست تبلیغات به وفور در در و دیوار و حتی پیاده روها دیده می شود. گواه این است که انگیزه نوشتن این جایزه پیام بزرگی است که بر جلوی پمپ بنزین نزدیک پل کالج تهران نصب شده است. در این پیام بزرگ که شامل شماره تلفن و مشخصات و البته تصویری امیدوارکننده و جذاب از قبرس است، کشور معروفی که همواره آن را منبع واردات ویژه می دانستیم، ایرانیان را به مهاجرت به این سرزمین دعوت می کند.

بدیهی است که این آگهی منع قانونی ندارد. اما در بطن موضوع، حقایق پنهان بسیاری وجود دارد که این حقایق پنهان، علاوه بر ضرباتی که به منافع کشور وارد می‌کنند، دارای مشکلات پنهان بسیاری است که منجر به جابجایی و از هم پاشیدگی زندگی بسیاری از مهاجران و مشتریانی می‌شود که روابط را ایجاد می‌کنند. بر اساس اعتماد و اخلاق می سازند، بس است.

برای مثال یادگیری و تسلط بر مهاجران استانبولی به زبان ترکی و یونانی برای زندگی در قبرس چیزی است که بسیاری از مهاجران از آن بی اطلاع هستند و با مهاجرت به این کشور جدید موجی از هیجان زندگی جدید آنها را فرا می گیرد. اگرچه شرکت ها و مؤسسات مهاجرتی خوش بینانه ترین دروغ ها را به مشتریان خود نگفته اند. آنها فقط تمام حقیقت را برای آنها توضیح ندادند.

همچنین موضوع مالکیت زمین و خانه و تغییرات مستمری که در قوانین این کشورها در حال وقوع است. یا مشکل نژادپرستی در برخی شهرها و شهروندان قبرس و واکنشی که به ایرانیان در اثر تبلیغات دریافت می کنند نیز بخشی از مشکلاتی است که بی شک ضرب المثل را به سوگ از دست دادن مهاجران وا می دارد; «پشیمان شدیم که طلایی شدیم/ گفت به ما رحم کن!

72008800 3069 4ace 9dad d3bb399a5947 خبر خاکستری

اما اگر بحث مهاجرت به کشورهای دیگر مانند قبرس را روی اثرات نامرئی مهاجرت متمرکز کنیم، یکی از مشکلات این اقدام در کاهش جمعیت است. چرا که کارشناسان جمعیت همواره نسبت به افزایش سن جمعیت هشدار می دهند و برای برون رفت از این معضل به قانونگذاران توصیه می شود مشوق های قانونی در زمینه ازدواج و زایمان اتخاذ کنند. بنابراین موضوع مهاجرت می تواند زمان وقوع این بحران را چندین برابر سریعتر افزایش دهد.

نکته بعدی این است که کشور ما به دلیل اعمال تحریم ها و مسدود شدن سرمایه های ملی در سراسر مرزهای کشور و البته سوء استفاده مالی برخی از کارکنان دولت های گذشته از طریق کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و افزایش قیمت ها. و توسط دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی اداره می شوند. او با بحران های خاصی از دوره خود مواجه است.

بنابراین، خروج منابع مالی، حتی سرمایه های شخصی، در مقیاس بزرگ و در مقیاس یک پدیده اجتماعی-اقتصادی، هرچند ممکن است چندان تعیین کننده نباشد; اما در عوض می تواند به اقتصاد کشور ضربه بزند.

با این حال، نه تنها کار برخی از شرکت های مسافرتی برای ترویج مهاجرت به یک کشور خارجی یک اشتباه رایج و بریدن ریشه کشور است، بلکه آژانس هایی مانند وزارت میراث و گردشگری، شهرداری، وزارت ارشاد اسلامی و … هستند. انتظار می رود. با این گونه مقوله ها قاطعانه برخورد کنید و به عواقب و لایه های اصلی یک اعلامیه بر سرنوشت کشور توجه کنید.

03d44a41 ea81 42e3 9fc3 bdda78a2d3f4 خبر خاکستری

این در حالی است که از افرادی که شور و شوق مهاجرت آنها دامن زده شده است، تنها با به اصطلاح تبلیغات در شبکه های ماهواره ای خارجی و برخی مؤسسات حقوقی که راه پیش رو و توجیه و سفسطه را می دانند، انتظار نمی رود سرنوشت آنها را مجاب کند. به هموطنانی که قبلاً این راه سخت را طی کرده و به بن بست رسیده اند. هموطنانی که سال ها پیش با شرایط بسیار بهتری کشور را ترک کردند اما در دیار و دیار بیگانه آرامش می یابند. اما امروز نه راه پیش دارند و نه راه پس!

در واقع حقیقت فراتر از اینگونه لاف زدن را فقط مهاجرانی می دانند که خود و خانواده هایشان را با طناب نهادها و شبکه های ماهواره ای و مبلغان قلابی مهاجرت به چاه انداخته اند!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید