قیمت آپارتمان در بازار مسکن در تهران + جدول

قیمت آپارتمان در بازار مسکن در تهران + جدول

اختاز نیوز نوشت: آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن در آبان ماه امسال نشان می دهد که ساختمان های بالای 20 سال ساخت 21 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده اند.

بررسی بازار رکاب در تهران نشان می دهد که شاهد افزایش عرضه رکاب در مناطق مختلف پایتخت نسبت به سال های گذشته هستیم.

بر اساس آمارهای رسمی، سهم این خانه‌ها از بازار مسکن افزایش یافته است، اما ادعا می‌شود که عمده این خانه‌ها به منظور تامین زمین برای ساخت و ساز خریداری نشده، بلکه قصد خریداران سرمایه‌گذاری بوده است. غرفه داران مانند گذشته تمایلی به همکاری با تولیدکنندگان ندارند و اکثریت آنها فروشنده شده اند.

آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن در آبان ماه امسال نشان می دهد که ساختمان های بالای 20 سال 21 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده اند.

این ساختمان ها در آبان ماه سال گذشته 20 درصد از کل معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده اند، در حالی که در 5 سال گذشته و در آبان 1397، آپارتمان های بالای 20 سال تنها 9 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده اند. و از آن روز سهم معاملات با ساختمان های کمتر از 5 سال و نوساز در حال کاهش است.

آپارتمان نوسازی شده با زیر بنای 102 متری و قدمت ساخت بالای 30 سال در منطقه سلسبیل 4 میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در منطقه الهیه یک ساختمان دو طبقه کلنگ با زیربنای 330 متر مربع و 2 مدیر بدون نظارت 180 میلیارد تومان به فروش می رسد. در باغ فیض نیز 42 میلیارد تومان برای فروش یک بنای 210 متری تعیین شده است.photo_2023-12-16_10-03-50