قیمت جدید برنج را ببینید/ قیمت برنج شروع به کاهش کرد

قیمت جدید برنج را ببینید/ قیمت برنج شروع به کاهش کرد

روز جدید کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش تولید برنج، افت قیمت خوبی در بازار خواهیم داشت.

گزارش های بازار حاکی از آن است که قیمت برنج طارم 120 تا 150 هزار تومان، فجر 70 تا 80 هزار تومان، شیرودی 80 تا 90 هزار تومان و نیم دانه 50 تا 70 هزار تومان است.

حسن تقی زاده رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل درباره قیمت برنج می گوید: طارم و هاشمی کیلویی 97 هزار تومان، شیرودی کیلویی 55 هزار تومان، ندا کیلویی 50 هزار تومان و فجر کیلویی 60 هزار تومان به فروش می رسد. تهران می تواند روی این قیمت ها سود 3 درصدی در نظر بگیرد.

این قیمت ها در حالی در بازار برنج دیده می شود که خبر کاهش قیمت برنج نیز منتشر شده است.

فعالان حوزه برنج‌کوبی در شمال کشور می‌گویند: قیمت برنج سال گذشته حباب داشت، اما در سال جدید حباب آن ترکید. بنابراین در مازندران شاهد افت 20 تا 25 هزار تومانی هر کیلوگرم برنج ایرانی هستیم.

به گفته آنها در حال حاضر بهترین برنج ایرانی در شالیکوبی 90 هزار تومان به فروش می رسد و عرضه این محصول در بازار افزایش یافته است.

قاسمعلی حسنی، دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز می گوید: قیمت برنج ایرانی در بازار از 15 تا 25 هزار تومان به 70 تا 110 هزار تومان کاهش یافته و با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت و با افزایش تولید، قیمت ها همچنان کاهش می یابد.

وی می گوید: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر از 70 تا 110 هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبارها، پیش بینی کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

البته پیش از این مجید حسنی مقدم، معاون بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود: امسال میزان برنج تولید داخل در وضعیت خوبی قرار دارد و شاخص های بازار نیز نشان از کاهش قیمت ها دارد.

جمیل علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج ایران نیز اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید برنج، در مرداد و شهریور نسبت به تیرماه افت قیمت خوبی خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید