جزئیات قیمت برنج در بازار/ کاهش 15 درصدی قیمت برنج خارجی


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893871

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت برنج در سراسر کشور خبر داد و افزود: اکنون افزایش 30 درصدی تولید برنج ایرانی، رکود بازار، انبارهای مملو از برنج ایرانی در سال گذشته، برداشت محصول ممنوعیت واردات برنج و عرضه فراوان برنج باعث کاهش قیمت این محصول شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت برنج در سراسر کشور خبر داد و افزود: اکنون افزایش 30 درصدی تولید برنج ایرانی، رکود بازار، انبارها پر شده است. برنج ایرانی در سال گذشته لغو ممنوعیت واردات برنج و موجودی کافی برنج منجر به کاهش قیمت این محصول شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: اکنون با توجه به کاهش قیمت این محصول در بازار، هموطنان می توانند برنج ایرانی را با قیمت مناسب خریداری کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون قیمت برنج ایرانی در طارم گیلان 82 هزار تومان، هاشمی 72 هزار تومان، فجر 42 هزار تومان و ندا 32 هزار تومان است.

حسنی گفت: با توجه به فراوانی برنج در کشور، پیش بینی می شود در صورت تداوم کاهش قیمت برنج، تصمیمی برای صادرات این محصول تولید داخل برای 6 میلیون ایرانی به خارج از کشور نیز اندیشیده شود.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: اکنون قیمت برنج خارجی ممتاز در بازار از 37 هزار تومان به 32 هزار تومان رسیده است که به معنای کاهش 15 درصدی قیمت است.

دیدگاهتان را بنویسید