قیمت نفت به بالای 80 دلار می رسد

ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798316

قیمت جهانی نفت پس از نشست اوپک به بالای 80 دلار در هر بشکه رسید، اما نگرانی در مورد Omicron قیمت ها را اندکی کاهش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قیمت نفت پس از نشست دیروز اوپک به بالای 80 دلار در هر بشکه رسید، که بالاترین سطح از نوامبر بود، اما اکنون قیمت ها ثابت مانده است زیرا سرمایه گذاران معتقدند افزایش قرار گرفتن در معرض Omicron بر بازار تأثیر می گذارد. با این حال، روند صعودی به دلیل کاهش ذخایر سوخت ایالات متحده محدود است.

نفت برنت دیشب با 1.02 دلار افزایش به 80 دلار در هر بشکه رسید. در حال حاضر با قیمت 80.11 دلار معامله می شود که 11 سنت است.

قیمت نفت برنت تقریباً به سطح 26 نوامبر رسید که اولین گزارش از ظهور نوع جدید منتشر شد و قیمت ها در یک روز تقریباً 10 درصد کاهش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا دیشب با 91 سنت افزایش به 76.99 دلار رسید و اکنون با 5 سنت افزایش به 77.04 دلار رسیده است.

به گزارش رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه نزدیک به یک میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین نرخ روزانه در جهان و تقریباً دو برابر اوج قبلی تاج در این کشور است که یک هفته پیش ثبت شد.

یو اس پترولیوم اواخر روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به 31 دسامبر 7.1 میلیون بشکه افزایش یافته است. ذخایر نفت نیز در این هفته 4.4 میلیون بشکه افزایش یافت.

اما در همان زمان، اوپک پلاس موافقت کرد که به برنامه خود برای افزایش 400 هزار بشکه در روز در ماه فوریه ادامه دهد. این تصمیم نشان می دهد که ترس از مازاد بازار بزرگ در سه ماهه اول سال جاری کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید