نوسانات نرخ ارز؛ دلیل اصلی قاچاق نفت به کشورهای همسایه/ 3788 تن نفت آزاد به دست توده مردم می رسد


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821758

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

محمد محبی، نوسانات نرخ ارز را دلیل اصلی قاچاق نفت به کشورهای همسایه اعلام کرد و گفت: 3 میلیون و 788 هزار کیلوگرم روغن آزاد به دست توده‌ها می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، محمد محبی دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر برنامه ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با حضور مدیرکل، از انبار سازمان اموال تملیکی استان بازدید و با حضور مدیرکل بر کالاهای ضبط شده نظارت و نظارت کرد. وی گفت: از سال 1400 تاکنون حدود سه میلیون و هفتصد و هشتاد و هشت هزار کیلوگرم نفت در این استان کشف شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش کشفیات روغن خوراکی قاچاق و کمبود این کالای اساسی در استان، این موارد باید در اسرع وقت بررسی، شناسایی و تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعزیرات حکومتی نقش مهمی در برخورد با این موارد دارد، افزود: در شرایط بحرانی این محصول در استان باید از قبل وضعیت آن مشخص شود تا از طریق مراجع ذیربط توزیع شود.

وی گفت: با توجه به کاهش ارزش ریال و نوسانات نرخ ارز، قیمت روغن خوراکی در کشورهای همسایه به مراتب بالاتر است و این تفاوت قیمت در ایران، برندگان را به سمت حمل این کالای اساسی سوق داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید