قیمت نفت به 83.66 دلار رسید

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799976

قیمت نفت برنت که دیروز در اوایل نوامبر 83.72 دلار در هر بشکه کاهش یافت، امروز با 6 سنت کاهش به 83.66 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، قیمت نفت که دیروز به دلیل محدودیت عرضه و احتمال کم گسترش گسترش شرکت Omicron برای احیای تقاضای جهانی حدود 4 درصد جهش کرد، امروز محدود است. نوسانات قیمت

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 83 دلار و 72 سنت کاهش، امروز با 6 سنت کاهش به 83 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت که در اواسط نوامبر به رکورد 81.22 دلار در هر بشکه رسید، امروز با 6 سنت افزایش به 81.28 دلار رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیروز گفت که انتظار دارد تاثیر اقتصادی Omicron کوتاه مدت باشد.

جفری هالی، تحلیلگر مؤسسه اواندا می گوید: «سویه Omicron هنوز تأثیر مخربی بر روی سویه دلتا نشان نداده است و بعید است در آینده چنین کاری انجام دهد». به همین دلیل است که بهبود اقتصاد جهانی ادامه دارد.

نفت برنت سال گذشته با نزدیک شدن تقاضای جهانی به سطح قبل از بحران و همچنین افزایش آهسته تولید نفت توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، اوپک گروه پلاس، 50 درصد افزایش یافت.

فقدان ظرفیت کافی در برخی از کشورهای عضو اوپک برای افزایش تولید منجر به افزایش واقعی عرضه کمتر از 400 هزار بشکه در روز شده است که توافق شد هر ماه اوپک پلاس به بازار تزریق شود.

کاهش اخیر تولید در لیبی نیز به افزایش قیمت ها کمک کرده است. شرکت ملی نفت این کشور اعلام کرد صادرات نفت از پایانه اس سیدر را متوقف کرده است.

فیل فلین، تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز می گوید: «ترکیبی از عوامل، از جمله این واقعیت که تقاضا قوی تر از حد انتظار خواهد بود و اینکه عرضه نفت اوپک ممکن است آنطور که باید سریع رشد نکند، قیمت ها را افزایش داده است.

در همین حال، بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته حدود 1.1 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که نظرسنجی قبلی تحلیلگران کاهش 2 میلیون بشکه ای را پیش بینی کرده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید