قیمت نفت به 85 دلار رسید

ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780957

قیمت نفت خام برنت دریای شمال امروز با 28 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 84.99 دلار در هر بشکه رسید.

رویترز گزارش داد، قیمت نفت در آستانه نشست بعدی این گروه امروز افزایش یافت تا اینکه گروه اوپک پلاس طبق انتظار ماه گذشته تولید خود را افزایش داد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با 28 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 84.99 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت امروز با 0.2 درصد افزایش به 84.24 دلار رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر موسسه اواندا گفت: در حالی که برخی از معامله گران منتظر تایید موسسه نفت آمریکا هستند تا افزایش تقاضا برای اکثر فرآورده های نفتی را تایید کند، قیمت نفت احتمالا بیشتر افزایش خواهد یافت. تولید نفت آمریکا در حال تثبیت است و گروه اوپک پلاس به وضوح برنامه ای برای افزایش تولید ماهانه بیش از 400 هزار بشکه در روز ندارد.

بهبود تقاضا پس از کاهش نسبی بحران تاج و تخت و تعهد اوپک به افزایش تدریجی تولید نفت علیرغم تقاضای قوی مصرف کنندگان، قیمت نفت را در هفته گذشته به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رساند.

رشد تولید نفت اوپک در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار در توافق قبلی بود. کاهش داوطلبانه تولید برخی از تولیدکنندگان کوچک باعث شد که افزایش تولید عربستان و عراق نتواند مجموع تولید این سازمان را به رقم مورد نظر برساند.

بر اساس مطالعه رویترز، اوپک در ماه اکتبر 27.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که تنها 190 هزار بشکه بیشتر از ماه قبل و 254 هزار بشکه کمتر از افزایش وعده داده شده بود.

برآوردهای اولیه نشان می دهد که ذخایر نفت خام در ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته و ذخایر بنزین و میعانات گازی کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید