لحظه پرداخت تناسب و حقوق معوقه به کارمندان و مستمری بگیران

لحظه پرداخت تناسب و حقوق معوقه به کارمندان و مستمری بگیران

از 26 مهر که لایحه تعدیل حقوق کارکنان و لشکری ​​و مستمری بگیران کشوری در مجلس مطرح شد تا 23 مهر که مجلس آن را در این زمینه تصویب کرد. البته با تغییرات و تحولاتی که شد، تقریبا یک ماه طول کشید تا در شورای نگهبان تایید شود.

بر این اساس مقرر شد از حدود 900 هزار تومان تا یک میلیون و 50 هزار تومان البته علاوه بر حق خانواده و فرزند به حساب مشمولان این قانون واریز شود.

بر اساس مفاد این مصوبه، حق خانواده 50 درصد و حق فرزند 100 درصد افزایش و به مبلغ متناسب اضافه می شود که به ترتیب 611 هزار تومان و 211 هزار تومان می شود.

در خصوص الحاق و حذف در این قانون تغییرات دیگری نیز از سوی نمایندگان مجلس انجام شد که در نهایت این قانون پس از تصویب در 26 آبان ماه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و در این ماه (آذرماه) نیز به دلیل مشکلات موجود، سپرده های جدید دریافت خواهند کرد. اجرای این قانون

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در آخرین روزهای ماه گذشته گفته بود که اجرای قانون افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران از مهرماه آغاز می شود و به احتمال زیاد این قانون اجرایی خواهد شد. آبان ماه اجرا می شود و دولت نیز معوقات مهر را پرداخت خواهد کرد.

اما علیرغم برنامه ریزی های صورت گرفته و وعده داده شده، این قانون هنوز اجرایی نشده و با وجود اقدامات بعدی سازمان برنامه و بودجه، هیچ مسئولیتی در این زمینه بر عهده نگرفته است.

مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، هفته گذشته درباره علت اجرایی نشدن این قانون گفت: استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق آبان ماه کارکنان این بوده که دستگاه های اجرایی اطلاعات آنها را ثبت نکرده اند. دولت از ابتدای سال کامل بودن سیستم مربوطه را تایید کرد.

به گفته وی این موضوع در کمیسیون اجتماعی پیگیری و جلساتی تشکیل شد. دولت به ما قول داده است که افزایش حقوق کارمندان در آذرماه اجرایی شود و معوقات مهر و آبان پرداخت شود. امیدواریم به این وعده عمل کنند. البته افزایش حقوق مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی از آبان ماه اعمال می شود.

حال با توجه به اینکه حدود 10 روز تا پایان آذرماه باقی مانده است، باید دید آیا توزیع متناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی برای یک ماه آینده اجرایی و معوقات به کارکنان پرداخت می شود یا خیر. حساب ها؟

دیدگاهتان را بنویسید