لزوم صدور احکام جدید قانونی برای بازنشستگان تا قبل از پایان ماه

لزوم صدور احکام جدید قانونی برای بازنشستگان تا قبل از پایان ماه

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش مستمری بگیران گفت: این موضوع نگران کننده است. در سطح کارشناسان سازمان نیز تغییراتی رخ داده است. باید بدانیم که تامین اجتماعی یک شرکت کوچک با مخاطب کم نیست، بلکه نهادی است که به نیمی از جمعیت کشور – 45 میلیون نفر – خدمات می دهد. این سازمان نیازمند مدیریت هوشمند و آگاه است. ما بازنشستگان نگران حقوق سال نو هستیم و انتظار داریم هر چه زودتر افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شود.

وی افزود: هر ساله در فروردین ماه، حساب حقوق و دستمزد شورای عالی کار به بازنشستگان کارگری با تصویب هیئت وزیران و ابلاغ به مدیرعامل سازمان تعلق می گیرد. به بازنشستگان تعمیم داده شد. مدیرعامل سازمان باید هر چه سریعتر برای بازنشستگان تصمیمات قانونی صادر کند تا خیال بازنشستگان راحت شود و بدانند حقوق ماهانه آنها در سال جدید چقدر باید باشد.

عیوضی ادامه می دهد: در این شرایط اقتصادی درست نیست مردم روی زمین بمانند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که نباید کار مردم کنار گذاشته شود و معیشت در اولویت تصمیم گیری ها قرار گیرد. بنابراین باید تشریفات اداری در هیأت وزیران اول فرودین انجام می شد و احکام قانونی برای مستمری بگیران صادر می شد. هم اکنون وارد نیمه دوم فروردین ماه سال جدید شده ایم و بازنشستگان در مراجعات مکرر نسبت به افزایش مستمری ها ابراز نگرانی می کنند. درخواست مستمری بگیران همان مصوبه شورای عالی کار برای تسری بدون تغییر به بازنشستگان است. در واقع طبق مصوبه شورای عالی کار، افزایش پایه مستمری و افزایش مزایای تکمیلی باید شامل بازنشستگان نیز شود.

به گفته این فعال صنفی بازنشستگان، کنترل تورم به اندازه افزایش دستمزد و حتی بیشتر از آن مهم است. اگر تورم لجام گسیخته مهار نشود، بازنشستگان پردرآمد نخواهند توانست اجاره خانه و زندگی خود را پرداخت کنند، لذا دولت محترم و همه متولیان امر باید «کاهش تورم» را در اولویت برنامه های خود در سال جدید قرار دهند.

وی افزود: عدم کنترل تورم مخرب است و زندگی حقوق بگیران را مختل می کند. انتظار داریم دولت تورم را کنترل کند. توجه به معیشت بدون محدودیت تورم ممکن نیست. مردم را بیشتر مضطرب و مستأصل نکنید. طی دو سه سال اخیر، تورم افزایش یافته است و هیچ لذتی در افزایش دستمزد وجود ندارد. کارگران می دانند که آثار افزایش دستمزدها به دلیل تورم به زودی از بین خواهد رفت و بنابراین با افزایش مستمری خود، به معنای واقعی کلمه «امید» نخواهند بود.

عیوضی در پایان تاکید می کند: امیدواریم تا پایان بهمن ماه ابلاغیه افزایش مستمری بازنشستگان صادر شود. حداقل 57.4 درصد برای حداقل گیرندگان و 38 درصد به اضافه مقدار ثابت 15500 تن برای سطوح دیگر. انتظار داریم بازنشستگان تا قبل از پایان ماه نگران باشند.

دیدگاهتان را بنویسید