لطیفی: نمایش فدراسیون قلعه نویی را زد

تفاوت استقلال ساپینتو در نیم فصل اول با نیم فصل دوم

وی افزود: ساپینتو کار خود را با این دیدگاه آغاز کرد که برخلاف فصل قبل که عموم مردم از فوتبال تیم راضی نبودند، به دنبال فوتبال زیبا هستم. معتقدم باید به سرمربی‌ای که فوتبال مالکیت را ارائه می‌کند، زمان داد. استقلال در نیم فصل اول برای خلق موقعیت و گلزنی به مشکل خورد. تیم وقتی توپ را در اختیار داشت نمی توانست موقعیت ایجاد کند و مالکیت آنها بی فایده بود. در فاز دفاعی قدرت پرس رو به جلو را نداشتند و به محض از دست رفتن توپ، بازیکنان حریف پشت مدافعان تیم را نشانه گرفتند و در ضد حملات قرار گرفتند. آخرین نمونه این مشکل بازی ملوان بود، با اینکه حریف 10 نفره شد، باز هم تکرار شد.

مهاجم اسبق استقلال با اشاره به شرایط این تیم در نیم فصل گفت: ساپینتو در نیم فصل دوم به اتفاق خوبی دست یافت که نشان می دهد روی نقاط ضعف فاز هجومی کار شده است. استقلالی ها بر خلاف نیم فصل الان می توانند موقعیت ایجاد کنند و تا حدودی از آن موقعیت ها استفاده می کنند. اما نقطه ضعف اصلی در فاز دفاعی که نقطه قوت شاگردان فرهاد مجیدی بود و بر اساس آن قهرمان شد هنوز برطرف نشده است. البته مجیدی با استقلال چه خوب چه بد قهرمان شد. دیدگاه ها در مورد تیم او سیاه و سفید است. برخی فقط از کار بزرگ او صحبت می کنند. عده ای فقط از مشکلات تیم و فوتبالی می گویند که با تماشاگر دوستانه نیست.

لطیفی: نمایش فدراسیون قلعه نویی را زد

استقلال در فاز هجومی تنوع زیادی دارد

وی تصریح کرد: استقلال اکنون در فاز هجومی عملکرد بسیار خوبی دارد. وقتی تیم توپ را در اختیار دارد، بدون توپ خوب کار می کند و موقعیت ایجاد می کند. هسته اصلی تیم را آرش رضاوند و مهدی قائدی تشکیل می دهند که خیلی خوب کار می کنند. مرکز ثقل استقلال در فاز هجومی ارسلان مطهری است که بیشترین فشار را به مدافعان حریف وارد می کند. در ابتدای فصل اصرار داشتم که مطهری بماند و خوشحالم که او در تیم ماند.

یک کارشناس فوتبال گفت: استقلالی ها با وجود اینکه بازی بسیار خوبی مقابل نساجی انجام دادند و به حریف فشار زیادی آوردند نتوانستند پیروز شوند. بدون توجه به نتیجه، در فاز تهاجمی گل گهر توانایی پیشی گرفتن از فاز دفاعی را دارد. استقلال در فاز هجومی بسیار متنوع بازی می کند. بازیکنان جانبی مثل یمگا، حردانی یا جلالی و سلمانی عالی هستند و برای حریف مشکل ایجاد می کنند. وقتی هم تیمی حریف باز می شود تا کناره ها را ببندد، خلاقیت بازیکنانی مثل کایدی، رضاوند و محبی کار می کند.

لطیفی: نمایش فدراسیون قلعه نویی را زد

چرا تیم مجیدی زیبا بازی نکرد؟

وی در خصوص اینکه با توجه به بازی های گذشته می توان گفت که رضاوند و مهری دوباره متولد شده اند و به همین دلیل خلاقیت و بازی بهتر استقلال در میانه میدان به چشم می خورد، گفت: درست است که … این تیم پارسال قهرمان شد اما یکی از دلایلی که می گفتند استقلال خلاقانه و زیبا بازی نکرد این بود که اکثر اوقات خط هافبک خارج از بازی بود و بازی مستقیم دستور کار بود و از خط هافبک استفاده می شد. زمانی که تیم توپ را از دست می داد و در فاز دفاعی بود در واقع آنها برای جنگیدن مناسب بودند بازیکنانی مانند رضاوند یا مهری که خلاق هستند نیاز به حمایت و تشویق بازیکنان پشت سر خود دارند.احیای دوباره این دو بازیکن در تیم ساپینتو به این دلیل است که مثلاً بازیکنان دفاعی، رضاوند را در موقعیت گرفتن توپ قرار می دهند. در خط حمله، بازیکنان هجومی فضاهایی را ایجاد می کنند که بتوانند از نقش مرکزی و پاس های عمقی این بازیکن نهایت استفاده را ببرند.

برای آرام کردن فضای عمومی گزینه های ایرانی اعلام شد

لطیفی در خصوص شرایط تیم گل گهر گفت: این باشگاه واقعا حرفه ای است و فرصت بسیار خوبی به امیر گالنویی دادند.در فوتبال ما 3 سال نگه داشتن سرمربی بسیار سخت است. من او را یکی از بهترین مربیان ایران می دانم اما مدیران این باشگاه به دنبال قهرمانی در لیگ یا جام حذفی هستند و به همین دلیل کالنووی برای نتیجه گیری تحت فشار است. این فشار در کنار حساسیت بازی با استقلال قرار می گیرد. او تمام تلاش خود را برای پیروزی در این مسابقه خواهد داد. در کنار این مسائل، بحث تیم ملی هم مطرح است. اعلام گزینه های ایرانی برای تیم ملی تا حد زیادی برای آرام کردن فضای عمومی بود. با وجود اینکه عده ای طرفدار مربی داخلی هستند، اما بخش بزرگی از فوتبال ایران به دنبال مربی خارجی است. مهدی تاج هم این را می داند اما سعی کرد برای جلب رضایت افکار عمومی و حتی هیات مدیره گزینه هایی را ارائه دهد.

لطیفی: نمایش فدراسیون قلعه نویی را زد

سر و صدای فدراسیون به کلانوی رسید

وی افزود: به نوعی اسامی 7 مربی اعلام شد که از 16 تیم لیگ برتری 4-3 تیم مربی خارجی دارند. به یاد ندارم در دنیا اکثر سرمربیان لیگ برتر کاندیدای انتخاب سرمربی تیم ملی باشند! می توان گفت که این عمل تقلب بوده است. به همین دلیل فکر می کنم به امیر گلنویی حمله شد. حالا او می خواهد مهارت های خود را مقابل استقلال نشان دهد و به همین دلیل فکر می کنم بازی جذابی را شاهد باشیم.

گل بسیار سینوسی حرکت می کند

لطیفی درباره اینکه آیا گلگهر می تواند در آزادی امتیاز بگیرد، گفت: گلگهر این پتانسیل را دارد اما این تیم بسیار سینوسی است. ممکن است ببینید آنها یک هفته مقابل یک تیم بزرگ خیلی خوب عمل می کنند، اما هفته بعد در مقابل یک تیم کمتر ضعیف عمل می کنند. یعنی همان روندی که یک تیم برای قهرمانی نیاز دارد را ندارند. قلعه نویی باید از نظر ذهنی روی بازیکنان خود کار کند تا در همه بازی ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. گل گهر با همین فرم و روند می تواند به نتایج بسیار بهتری دست یابد. اگر این تیم در فرم خیلی خوبی باشد می تواند از استقلال امتیاز بگیرد. انگیزه کلانوی مقابل استقلال هم همین است که بازیکنانش را به بهترین شکل ممکن برای این دیدار آماده کرد. در مجموع اگر دو تیم مراقب نباشند، شاهد یک دیدار بسیار جذاب خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید