لوله کشی 512 به دلیل عدم رعایت بهداشت

لوله کشی 512 به دلیل عدم رعایت بهداشت

نیمی از اماکن عمومی کشور در هفته گذشته بهداشت فردی را رعایت نکردند. همچنین بازرسی وزارت بهداشت از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منجر به پلمب ۵۱۲ متخلف صنفی شد.

همانند هفته های گذشته تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز صفر و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از دو شهر به یک شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 105 شهر به 95 شهر و تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی از 341 شهر به 352 شهر افزایش یافت.

رعایت پروتکل های بهداشتی به 32 درصد رسید. بر اساس بازرسی های وزارت بهداشت از 21 تا 29 بهمن ماه، از بیش از 3.5 میلیون انبار و اماکن عمومی، 144 هزار و 329 مرکز بررسی شد که از این تعداد 27 هزار و 815 مرکز در پرونده تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند. مقامات و 512 مرکز از این تعداد پلمب شدند.

بر اساس بررسی های وزارت بهداشت، از 22 تا 29 بهمن، سطح بهداشت فردی در اماکن عمومی به 47 درصد رسیده است.

کارگاه ها و صنایع کوچک و پاساژها کمترین سطح را دارند و فرودگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای بالاترین سطح بهداشت فردی را در بین مشاغل دارند.

میزان تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور به 45 درصد رسیده است. کمترین میزان رعایت تهویه در اماکن عمومی در زنجان و بیشترین میزان در ایلام بود.

مراکز ورزشی، مدارس، رستوران ها، کارگاه ها و مشاغل کوچک کمترین انطباق با تهویه را دارند.

میانگین فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی به 29 درصد رسیده است. همدان کمترین و آذربایجان غربی بیشترین همخوانی مسافتی را دارند.

ورزشگاه ها، سالن های بازی، مراکز تفریحی، پایانه های مسافربری درون شهری، پایانه های مسافربری بین شهری، هتل ها، سالن های پذیرایی و مراکز ورزشی کمترین رعایت فاصله را در کشور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید