لوپتو به جشنواره جهانی کودکان راه یافت


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896607

انیمیشن بلند لوپتو به کارگردانی عباس عسکری محصول مرکز انیمیشن سوره در بخش مسابقه دهمین جشنواره جهانی کودکان (UKFF) ترکیه به نمایش در می آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سوره سینما، انیمیشن بلند «لوپتو» به تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری، تهیه کنندگی مرکز پویانمایی سوره در بخش رقابتی دهمین جشنواره جهانی کودکان (UKFF) به نمایش در می آید. ).

این جشنواره با موضوع محوری صلح و با شعار «آری به کودکان و بله به صلح جهانی» از 24 تا 28 سپتامبر 1401 در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.

یکی از ویژگی های این جشنواره فرش صلح است که به صورت دو نوار سفید و مشکی در ورودی محل اصلی جشنواره پهن می شود و همه شرکت کنندگان باید برای تایید حمایت خود از روی پارچه سفید امضا کنند. صلح و اعتراض برو به جنگ با پارچه سیاه.

روونا مارتینز اولایان، بنیانگذار جشنواره، هنرمند فیلیپینی مقیم ترکیه که قویاً از صلح حمایت می کند، می گوید: «ما خلق می کنیم تا الهام بخش باشیم، ما الهام می گیریم تا صلح در جامعه ایجاد کنیم، و در این جامعه هرگز جنگ نخواهد بود. جشنواره مشعل با مطرح کردن این اصل به منطقه جنگ زده امید می بخشد.»

«لوپتو» انیمیشنی موزیکال با فضایی شاد و مهیج است که قرار است مهرماه امسال توسط دفتر پخش «بهمن سبز» در سینماها اکران شود. این انیمیشن سینمایی اولین محصول سینمایی مرکز پویانمایی سوره می باشد که توسط هنرمندان کرمانی با تکنیک سه بعدی در استودیو بعدی فارسوی تولید شده است.

در خلاصه داستان «لوپتو» که توسط مرکز بین المللی سوره به صورت بین المللی پخش می شود، آمده است: «پدر علی با آموزش ساخت اسباب بازی در کارگاه لوپتو، بیماران خود را درمان می کند. کارگاه اسباب بازی خلاقانه لوپتو که در بین کودکان ایرانی بسیار پرطرفدار است به دلیل خرابکاری توسط فرد ناشناس تعطیل شد. علی سعی می کند پدر سرخورده اش را از این مخمصه نجات دهد…

دیدگاهتان را بنویسید