خنده کودکان با لوپتو از Cremonese


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1908993

انیمیشن کمدی و شاد «لوپتو» توانست در کمتر از یک هفته اکران در سینماها توانست کودکان را بخنداند و بیش از 12 هزار بیننده را به خود جذب کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهایی که حال و هوای عمومی سینما و البته تماشاگر غمگین، کسل کننده و بی قرار است، انیمیشن احمقانهاو با کمدی و طنز خود سعی می کند نشاط و شادی را به لبان کودکان و خانواده هایشان بازگرداند. کودکانی که حق طبیعی آنها تماشای فیلم و انیمیشن در کنار خانواده در محیطی شاد، آرام و بدون استرس است. سینمابنشینید و از این محیط لذت ببرید.


365 میلیون فروش در کمتر از یک هفته

انیمیشناحمقانهبه کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی به عنوان اولین ساخته انیمیشن سوره اکران عمومی خود را در سینماهای کشور از ۲۰ آبان ماه آغاز کرد و توانست در کمتر از یک هفته با ۱۲ هزار بیننده به فروش ۳۶۵ میلیون تومانی دست پیدا کند. پیش از اکران لوپتو، مخاطبان برای چند هفته از انیمیشن «پسر دلفین» استقبال کردند و با رسیدن به 16 میلیارد تومان، آن را در صدر بی چون و چرای گیشه قرار دادند.

محمدحسین صادقی تهیه کننده انیمیشن لوپتو درباره نحوه انجام این کار در کرمان می گوید: تصمیم گرفتیم در سال 1393 یک پروژه سینمایی در استودیو انیمیشن بعدی فارسو کرمان انجام دهیم و پس از بررسی طرح ها و داستان های مختلفی که داشتیم، در نهایت داستان انتخاب و تولید این اثر از تابستان 95 آغاز شد و تا زمستان 1377 ادامه یافت و در این مدت حدود 50 کودک کرمانی در ساخت این انیمیشن مشغول بودند. «لوپتو» قرار بود در نوروز 1398 اکران شود، اما با شروع کرونا و تعطیلی سینماها، نمایش آن به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم به اکران آن در همان زمان گرفتیم.


7a7fbe17 18b6 4c42 b8fc 607f46afb513 خبر خاکستری


لوپتو به چه معناست؟

لوپتو در واقع یک کلمه گویش کرمانی به معنای اسباب بازی است. در گذشته مادران با وسایلی که در دسترس فرزندانشان بود برای فرزندانشان اسباب بازی درست می کردند. این اسباب‌بازی‌ها معمولاً عروسک‌های پارچه‌ای هستند که به آنها عروسک‌های دست‌ساز «لوپتو» می‌گویند.. این انیمیشن داستان خانه سالمندانی است که مدیر آن آقای کمالی با ساخت اسباب بازی بیمارانش را درمان می کند تا اینکه روزی برای کارگاه اسباب بازی او اتفاقی می افتد و همه چیز خراب می شود…


حضور در ترکیه

سازندگان این انیمیشن، «لوپتو» را قبل از اکران عمومی به جشنواره ای در ترکیه ارسال کردند تا پس از موفقیت احتمالی این جشنواره، راه اکران آن هموارتر شود. جشنواره بین المللی سینمای کودک «یونیورسال» با نام اختصاری UFKK از 15 تا 19 سپتامبر (24 تا 28 شهریور) در استانبول ترکیه میزبان این انیمیشن ایرانی در بخش مسابقه بود..


ea538d0c 5807 49e1 bf13 8dc66a5a61c5 خبر خاکستری


اکران شهرهای بدون سینما

عماریار که معمولاً در اکران عمومی خود از آثاری با مضامین انقلابی و ارزشمند دفاع می کند، حالا دست روی انیمیشن لوپتو گذاشته تا در شهرهای بدون سینما اکران شود. در این اکران های عمومی، نامزدها آن را در مکان هایی مانند مساجد، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، فرهنگسراها و به ویژه مدارس با امکاناتی که دارند به نمایش می گذارند. اکران مردمی انیمیشن «لوپتو» از 20 آبان ماه همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور آغاز شد.


خبر خاکستری


ادامه مطلب؛


نسخه های جدید و موفقیت باکس آفیس برای Lopto


آیا موفقیت آغوش خود را برای لوپتو باز می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید