تقدیر از بازیگران لوپتو در مراسم «مهر سینمای ایران».


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906758

مراسم اعطای مهر سینما در کرمان به مناسبت بزرگداشت مهر سینمای ایران با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن روحی مدیرکل فرهنگ و رهبری استانداری کرمان درباره برگزاری این مراسم در باغ فتح آباد شهر کرمان گفت: مراسم مهر سینمای کرمان مطابق با جشنواره مهر سینمای ایران با حضور جمعی برگزار شد. هنرمندان و مدیران فرهنگی استان کرمان.

وی ادامه داد: از آنجایی که گروه های فعال، جوان و با انگیزه ای در حوزه انیمیشن در استان کرمان فعالیت می کنند و می توان ادعا کرد که بسیاری از انیمیشن های خوب سینمای ایران حاصل کار هنرمندان کرمانی است. مراسم سینمایی در این استان در حوزه انیمیشن است، انیمیشن توزیع و از هنرمندان فعال در این عرصه سینما تجلیل شد.

روحی تصریح کرد: به عنوان مثال لوپتو یکی از کارتون های ساخته شده توسط هنرمندان کرمانی است. کارگردانی این انیمیشن سینمایی به کارگردانی عباس عسکری است که در مراسم مهر سینمای کرمان و دیگر تهیه کنندگان این انیمیشن که فیلمش در سینماهای سراسر کشور اکران می شود تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و رهبری استان کرمان ادامه داد: در ادامه این مراسم از بزرگان و پیشکسوتان عرصه انیمیشن استان کرمان نیز تجلیل شد. البته جدای از مراسم اهدای جوایز، نمایندگانی از هنرمندان درباره سوالات و مشکلات خود صحبت کردند و صحبت های خود را به گوش مدیران رساندند.

وی گفت: در نتیجه این گفتگو و ارائه مشکلات هنرمندان به مدیران اجرایی دو جلسه برگزار شد. در یکی از این جلسات باید تعدادی از مدیران استانی در اداراتی مانند تامین اجتماعی و مالیاتی حضور داشته باشند تا بتوانیم مشکلات هنرمندان را برطرف کنیم. قرار است برای ارائه بهتر آثار با دستگاه های فرهنگی استان مذاکره و همکاری شود. ضمناً جلسه شورای فرهنگی جلسه بعدی است که برای بررسی مشکلات هنرمندان کرمانی تدارک دیده شده است.

روحی برگزاری رویداد سینما مهر را فرآیندی دانست و گفت: سینمای مهر کرمان تنها به اختتامیه این رویداد محدود نمی شود و در هفته ای که گذشت در راستای این رویداد رویدادهایی از جمله بازدید از سینماها، فروش و فروش برگزار شد. بلیت نیم بها و همچنین دیدار با خانواده شهید.» آتشی هنرمند کرمانی فعال در عرصه مستندسازی پس از این مراسم از تعدادی از هنرمندان مستندساز در سینما هتل پارس تجلیل شد و مستندی نیز به نمایش درآمد. در حاشیه این مراسم نیز فیلم اکران شد.

باید بگویم؛ برنامه «چاپ سینمای ایران» توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در مناطق مختلف کشور به منظور تحقق تداوم طراوت و پویایی در فضای روانی. سینمای کشور و توجه ویژه به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم به منظور تجلیل از سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در عرصه‌های مختلف و ایثارگران برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید