لگد زدن به توپ سیاسی در زمین فوتبال / 80 میلیون در برابر محور شرارت!


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819495

واکنش های گسترده گروه ایرانی با آمریکا و انگلیس

واکنش گسترده مردم به قرعه ایران در جام جهانی ثابت می کند که مبارزه مردم ایران با رقبای خود یعنی آمریکا و انگلیس چقدر مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر هفته گذشته در دوحه با حضور ستارگان سرشناس فوتبال جهان هاس انجام شد و در نهایت 29 تیم مقدماتی به مصاف حریفان خود رفتند.

گروه بندی جام جهانی 2022 قطر به شرح زیر است:


گروه آ: قطر – اکوادور – سنگال – هلند


گروه ب: انگلیس – ایران – آمریکا – پلی آف 3 (برندگان اسکاتلند و اوکراین / ولز)


گروه درجه سانتیگراد: آرژانتین – عربستان – مکزیک – لهستان


گروه ه: فرانسه – دانمارک – تونس – پلی آف (برنده استرالیا و امارات / پرو)


گروه Eاسپانیا – پلی آف 2 (برندگان در کاستاریکا و نیوزلند) – آلمان – ژاپن


گروه Ф: بلژیک – کانادا – مراکش – کرواسی


گروه د: برزیل – صربستان – سوئیس – کامرون


گروه ایکس: پرتغال – غنا – اروگوئه – کره جنوبی

قابل پیش بینی بود که این قرعه کشی جالب و جذاب با واکنش گسترده فعالان فضای مجازی و حتی مسئولان مواجه شود. گروه ایرانی با دو ابرقدرت که در این سال‌ها با چالش‌های جدی و عمیق سیاسی با ایران مواجه بوده‌اند، طوفانی به جامعه زدند و بازخورد آن را در شبکه‌های اجتماعی دیدیم.


* طوفان در مجازی

گروه ایران با آمریکا و انگلیس مورد بررسی برخی مقامات ارشد ایرانی قرار گرفته و بر اساس نوع روابط ایران با دو کشور به ویژه آمریکا، تحلیل های طنزی در این زمینه منتشر کرده اند..

سخنگوی دولت به هم تیمی ایران با آمریکا و انگلیس در جام جهانی 2022 قطر واکنش طنزآمیز داد و هشتگ جام جهانی را توییت کرد: به زودی.

وحید یامین پور، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در واکنش به این توئیت طنز، هشتگ جام جهانی را نوشت: هر چه زودتر تقدیم مجلس شود.

در همین رابطه حمیدرضا دهگانی سفیر ایران در قطر که در مراسم قرعه کشی در دوحه شرکت کرده بود در صفحه توئیتر خود نوشت.:

“از این گروه ب به این گروه ب

انگلیس، ایران، آمریکا و یکی از تیم های ولز، اسکاتلند و اوکراین »

دستور گروه ب در این توییت از سفیر ایران در قطر به عنوان اصطلاحی که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق کشورمان در مصاحبه با فاکس نیوز برای ائتلاف بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی)، محمد بونسلمان (ولیعهد سعودی) استفاده کرده است، یاد شده است. بولتون در سال 2009 (مشاور سابق امنیت ملی آمریکا) محمد بن زاید (ولیعهد امارات).

در پایین توییت سفیر ایران در دوحه، سید سل موسوی، دستیار وزیر امور خارجه در مطلبی طنز و کنایه آمیز با برچسبی خنده دار نوشت:چرا سفیر ما که در صحنه همکاری فوتبال ایران، آمریکا، انگلیس و غرب بود متوجه این توطئه شوم نشد؟ آنها باید به کشور فراخوانده شوند مگر اینکه فیفا تمام مسابقات جام جهانی را از صفر انجام داده باشد و به دلیل اصل تنوع فرهنگی، برخی از کشورها را بدون مسابقه به قطر دعوت کند.

حمیدرضا دهگانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر نیز در واکنش به مطلبی از سید سل موسوی نوشت:هر چه سید می گوید همان است… فقط بر اساس تساوی تیم چهارم قابل توجه بود، اما تغییر کرده است…

همچنین تقریبا تمامی افراد در فضای مجازی در این قرعه کشی شرکت کردند. قرار گرفتن ایران در این گروه که شامل آمریکا و انگلیس نیز می شود، بهانه ای شد تا کاربران فضای مجازی واکنش های طنز زیادی به این رویداد داشته باشند که برخی از آنها به شرح زیر است:

* خوبی این قرعه کشی این است که شعار آماده ای داریم

* در مورد جام جهانی به ما گفتند اما بیشتر شبیه جنگ جهانی دوم است!

* یا می میریم یا شهید می شویم

* می گویند هر کدام از ملی پوشان ما در این گروه مصدوم شوند، جانباز محسوب می شوند!

* بهتر است تیم مذاکره کننده با تیم ملی را برای تماشای فوتبال بفرستند و آنجا صحبت کنند.

* قرار است جام جهانی امسال توسط کویتی پور گزارش شود

* با استکبار قدیم و استکبار جدید افتادیم

* به جای پخش آهنگ جام جهانی “ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش” را پخش کنید.

این تیراژ جالب و جالب حتی واکنش رسانه های خارجی را نیز برانگیخت و آنها نیز تحلیل های متفاوتی از سازگاری ایران با آمریکا و انگلیس داشتند. گاردین در واکنش به اتحاد ایران با آمریکا و انگلیس، این گروه را یک گروه دیپلماتیک خواند و پاسخ داد. رسانه ها پس از اعلام تیم چهارم این گروه که یکی از تیم های ولز، اسکاتلند و اوکراین خواهد بود، نوشتند: گروه دوم جام جهانی کاملا پیچیده شده است!


* لگد زدن به توپ سیاسی در زمین فوتبال

واکنش گسترده داخلی و خارجی علیه هم تیمی ایران با آمریکا و انگلیس در جام جهانی که حتی دست مقامات بلندپایه سیاسی را هم قطع کرد، این تصور را تایید کرد که سیاست بیش از هر عنصر دیگری بر ورزش سایه انداخته و بر این پدیده جذاب مسلط است. گرفته شد. رویارویی ایران با آمریکا و انگلیس، دو قدرت رقیب دنیای سیاست که در 40 سال گذشته با چالش‌های عمیق و بزرگی با ایران مواجه بوده‌اند، توپ فوتبال را به عرصه سیاسی انداخت و نشان داد که برخلاف کشورهای اروپایی که همیشه در نظر دارند. ورزش رایگان از سیاست ، فوتبال و به طور کلی ورزش آلوده به سیاست است و گریزی از آن نیست.

واکنش جامعه ایران به این قرعه کشی قابل انتظار بود و این موج جامعه به حدی وارد فضا شد که مسئولان و شخصیت های سیاسی را نیز در بر گرفت تا نسبت به این موضوع واکنش متفاوتی نشان دهند. این نشان می دهد که نبرد با دولت های متخاصم آمریکا و انگلیس چقدر برای مردم ایران اهمیت دارد و کل جامعه با آگاهی از ظلم و خصومت این دو کشور بر ایران در این 4 دهه، به این توطئه پایبند است. بازی فوتبال حساس است. بازی جام جهانی و نبرد با آمریکا و انگلیس به همان 90 دقیقه خلاصه نمی شود. این رویارویی آمیخته با سیاست، یک جنگ تمام عیار است. آنچه از دل جامعه بیرون می آید. فریاد 80 میلیونی علیه محور شرارت!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید