لیگ برتر والیبال بانوان بازگشت مدافع عنوان قهرمانی به صدر جدول / شکست قهرمان نیم فصل در کاشان

ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800290

در هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال بانوان سایپا با غلبه بر کپر رفسنجان، زیپ آهن از بالای جدول بر ذوب آهن غلبه کرد و مهرسان نیز با غلبه بر جوانان زرتشتی یزد، پیروزی ارزشمندی را برای صعود به مرحله پلی آف ثبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته پانزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی بانوان ایران برای حضور در جام سردار دلها امروز (پنجشنبه 23 آذرماه) با برگزاری 4 دیدار در شهرهای تهران، ورامین، کاشان و یزد پیگیری شد. بازی پنجم و پایانی هفته پانزدهم (ریف-پیکان) فردا (جمعه 24 دی ماه) با میزبانی اصفهان برگزار می شود.

* سایپا 3 – مس رفسنجان 1

نارنجی پوشان سایپا این هفته در خانه والیبال تهران با نتیجه 3 بر یک مس رفسنجان را شکست دادند و خردسازان را دوباره به صدر جدول رساندند. جایی که 11 هفته متوالی در دستان ذوب آهن اصفهان بود اما یک سهل انگاری ساده باعث شد تا شاگردان فریبا صادقی انبوهی از اسانس های کاشان را از دست بدهند. به این ترتیب نارنجی پوشان سایپا با کمک غیرمستقیم رگبار اسانس به بالای جدول رسیدند.

دیدار دو تیم 118 دقیقه به طول انجامید که در این دیدار تیم مس رفسنج در ست چهارم اخطار گرفت. این در حالی است که نگار کیانی بازیکن ساگا نیز در ست چهارم کارت زرد دریافت کرد.

مهری احمدعلی نژاد، منصوره خزچین، زینب حقی و نوشین حق شناس تیم نظارت و داوری را به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داور، داور اول و داور دوم تشکیل دادند.

* جوانان زرتشتی 3 – مهرسان 1

جوانان زرتشتی یزد در روز بازی خانگی مهرسان با نتیجه 3 بر یک مقابل میهمان شکست خوردند. این پیروزی در کارنامه شاگردان اعظم عدی در تیم مهرسان ثبت شد که در هفته پانزدهم به دنبال ارتقای جایگاه هفتمی خود بود.

در این دیدار که 135 دقیقه به طول انجامید، مهرسان در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با نتایج 28 بر 26، 25 بر 22 و 25 بر 23 برنده شد و جوانان زرتشتی یزد تنها در ست سوم پیروز شدند. 25-22.

مهرسان با ششمین پیروزی خود در لیگ برتر بانوان به عنوان هفتمین تیم این رقابت ها به مرحله پلی آف دست یافت. تیم ستارگان فارس امروز نیز سهمیه پلی آف را کسب کرد تا دو تیم دیگر (ریف اصفهان و جوانان زرتشتی) سهمیه دیگری را امتحان کنند. تیم بانوان ورامین دیگر امیدی به صعود به مرحله پلی آف ندارد.

در این دیدار تیم جوانان زرتشتی یزد در ست دوم اخطارها سرگرم شد. این در حالی است که زهرا فیض الله پور بازیکن شماره 7 مهرسان و فاطمه حسینی نوجوان 17 ساله زرتشتی یزد در ست سوم کارت زرد گرفتند. در ست چهارم، فاطمه منظوری بازیکن شماره 2 مهرسان نیز کارت قرمز گرفت.

هاجر نجاتی، زاده و شهناز برادران ها مهاجر به عنوان نظرات فنی و داور و نرگش افشین و لیلا ویسی به عنوان داوران اول و دوم نظارت و داوری بازی را بر عهده داشتند.

* رگبار برای اسانس 3 – آهن صفر

در یکی از حساس ترین و هیجان انگیزترین دیدارهای هفته پانزدهم تیم باریهاسنسه میزبان قهرمان نیم فصل بود. حساسیت این دیدار این بود که شاگردان فریبا صادقی تاکنون شکست نخورده بودند اما کاشانی موفق شد اولین شکست اصفهانی ها را در سه ست متوالی به ثبت برساند.

شاگردان فرزانه شعبان خمسه در تیم باریجسان کاشان موفق شدند در این مسابقات با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 20 و 25 بر 19 به سود خود دست یابند.

این دیدار 95 دقیقه به طول انجامید که طی آن مربی بریدجسانس کاشان اخطار گرفت.

اکرم بن یمین، منیژه صادقی، زهرا شیری و هدیه صابری ناظران فنی بودند، داوران، داوران اول و داوران دوم به ترتیب بازی را مشاهده و قضاوت کردند.

* پرشین استارز 3 – بانوان ورامین صفر

تیم ستارگان فارس در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر بانوان میزبان بانوان ورامین است. هر دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که شاگردان مریم پرهیزگر برای حفظ رتبه ششم و کسب سهمیه پلی آف باید در این مسابقه پیروز می شدند. این اتفاق به راحتی برای تیم شیرازی رخ داد تا نماینده فارس با نتیجه 3 بر صفر امتیازات 25 بر 14، 25 بر 23 و 25 بر 19 را کسب کند تا هم از سد حریف عبور کند و هم یکی از شانس های پلی آف را به دست آورد.

آذر منشی و طوبی بهپور به عنوان ناظران فنی و داوری این دیدار را تماشا کردند که 85 دقیقه به طول انجامید. ملیحه نوری و راحله اکبرزاده داوران اول و دوم این دیدار بودند.

* نتایج و رده بندی هفته پانزدهم لیگ برتر در والیبال بانوان

سایپا، ستارگان فارس، باریجاسانس و مهرسان در هفته پانزدهم لیگ برتر بانوان حریفان خود را شکست دادند.

در حال حاضر تیم های سایپا، ذوب آهن، باریجاسان و پیکان به ترتیب از رده های اول تا چهارم جدول رده بندی هستند و نتیجه بازی فردا تاثیری در جایگاه آنها نخواهد داشت.

نتایج 4 دیدار از هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال بانوان به شرح زیر است:

* سایپا 3 – مس رفسنجان یک; (25-18)، (25-22)، (23-25)، (25-23)

* بانوان سفر ورامین – ستارگان فارس 3; (14-25)، (23-25)، (19-25)

* رگبار اسانس 3- آهن صفر; (25-18)، (25-20)، (25-19)

* جوانان زرتشتی – مهرسان 3; (26-28)، (22-25)، (25-20)، (23-25)

جدول لیگ برتر والیبال بانوان در هفته پانزدهم (شامل 4 بازی) به شرح زیر است:

سایپا / 14 برد و 41 امتیاز

ذوب آهن / 14 برد و 41 امتیاز

Essential Barrage / 12 برد و 38 امتیاز

پیکان / 9 برد و 27 امتیاز

کپر رفسنجان / 7 برد و 22 امتیاز

ستارگان فارس / 6 برد و 18 امتیاز

مهرسان / 5 برد و 14 امتیاز

ریف اصفهان / 4 برد و 11 امتیاز

جوانان زرتشتی یزد / 2 برد و 7 امتیاز

بانوان ورامینی / بدون برد و بدون امتیاز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید