لیگ برتر والیبال تلاش برای بقا; دعوای حساس در گنبد / اسامی قضات و ناظران هفته بیست و پنجم


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807017

جدال شهرداری گنبد و پاس گرگان برای حضور در جمع 8 تیم برتر و ماندن در کورس یکی از حساس ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر مردان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ، فردا (چهارشنبه 20 بهمن ماه) هفته بیست و پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال مردان برتر جام باشگاه های ایران «سردار» برگزار می شود. ده هاها» هفت دیدار در سیرجان، آمل، تهران، ورامین، یزد، گنبد و رامسر پیگیری شده است.

تلاش برای تعیین سرنوشت دو سهمیه پلی آف دیگر مهمترین اتفاق لیگ برتر والیبال مردان در دو هفته اخیر مقدماتی است. تاکنون فولاد مبارکه سپاهان، پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی آف راه یافته اند.

هفته بیست و پنجم اما با نبردی سخت، سخت و جذاب بین شهرداری گنبد و گردنه گرگان به اوج حساسیت می رسد. جایی که گرگانی ها به عنوان تیم هشتم جدول با 11 برد و 35 امتیاز به مهمانی شهرداری گنبد می روند. شاگردان بزرگ جزیده در تیم گنبد تاکنون 10 و 33 امتیازی شده اند و یک پله کمتر از پاس گرگان هستند. شاگردان عیسی سنگدوینی در صورت پیروزی در این بازی جایگاه خود را در جمع 8 تیم اول تقویت می کنند و به این ترتیب معادلات سایر مدعیان به هم می ریزند. در صورت موفقیت گنبدها، سرنوشت صعودها به هفته آخر موکول می شود.

دیدار تیم های لیگ فولاد، دیدار سرنوشت ساز بعدی هفته بیست و پنجم خواهد بود. سیرجانیس این هفته میزبان همتای فولادی خود فولاد مبارکه سپاهان است. بهترین تیم جدول پس از رسیدن به موقعیتی مطمئن و پرنوسان در چند هفته اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته است. با این حساب نمی توان در جدال قهرمان نیم فصل با سیرجان ایران که در این رقابت ها از عنوان قهرمانی دفاع کرد چیزی پیش بینی کرد. این در حالی است که اگر شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان ایران مانند سپاهان از سد استبری عبور کنند، شانس زیادی برای نهایی شدن سهمیه پلی آف خواهند داشت.

پیروزی پاس گرگان و فولاد سیرجان ایرانیان در این هفته به احتمال زیاد هر دو تیم را راهی پلی آف خواهد کرد.

مریوان سرگروه دهم جدول این هفته به مصاف شهرداری ورامینی می رود که امید خود را برای حرکت رو به جلو از دست داده است. با این حال شاگردان آرش صادقیانی در تیم رهیاب که تاکنون 10 و 30 امتیاز کسب کرده اند، در تلاش هستند تا با پیروزی در بازی های باقی مانده به جمع 8 تیم برتر راه یابند. اتفاقی که نیازمند تغییرات اساسی در پایه هفتم تا دهم جدول است.

با وجود کشمکش های واسطه ها برای کسب سهمیه های باقی مانده، تلاش بزرگواران برای تثبیت یا افزایش رتبه نیز در نوع خود دیدنی است.

پیکان، لبنیات هراز آمل و مقاومت شهداب یزد هر کدام 16 برد دارند. با این تفاوت که به ترتیب با 47، 46 و 45 امتیاز در رده های دوم، سوم و چهارم قرار دارند. پیکان هر چقدر برای تثبیت رتبه دوم تلاش کند، نمایندگان آمل و یزد به دنبال ارتقای رتبه خود هستند.

خودروسازان پیکان این هفته به مصاف تیم سیزدهم جدول (7 برد و 24 امتیاز) (هورسان رامسر) می روند و به نظر می رسد کار سختی برای قهرمانی نخواهند داشت.

شرکت لبنیات هراز آمل به میزبانی شهرداری ارومیه؛ حریف آنقدر بزرگ است که با 15 برد و 44 امتیاز به دنبال جبران شکست است و از هر چه در چنته دارد برای صعود به رده پنجم استفاده می کند. لغزش لبنیات مقابل نماینده ارومیه می تواند به قیمت از دست دادن رتبه سوم شاگردان بهروز عطایی تمام شود.

مقاومت شهداب یزد یکی از خطرناک ترین و غیرقابل پیش بینی ترین تیم های لیگ است که در هفته بیست و پنجم به مصاف مس رفسنجان می رود. نماینده رفسنجان که در اولین حضورش در لیگ برتر بلیت پلی آف را برای خود به ارمغان آورد، بارها نشان داده که به روی مدعیان این تیم بسته نیست. فارغ التحصیلان اسماعیل بادرنگین در تیم مس با 13 برد، 35 امتیاز و در رده ششم جدول قرار دارند و در صورت قهرمانی در این هفته، رتبه چهارم نماینده یزد (16 برد و 45 امتیاز) در خطر خواهد بود.

تیم های سایپا و آذرباطری از ارومیه در حالی به مصاف هم می روند که با پیروزی در این بازی جایگاه دوازدهم خودروسازان (8 برد و 26 امتیاز) جدول را بالا می برد به شرط اینکه شهرداری ورامین در مسابقه این هفته خود ناکام بماند. از سوی دیگر، پیروزی ارومیه آذربایجانی که با 6 برد و 18 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و تصمیم به سقوط به لیگ دسته اول را گرفته است، تاثیری در رتبه این تیم نخواهد داشت.

** برنامه کامل هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال مردان کشور به شرح زیر است:

سیرجان سالن امام علی ساعت 16

فولاد سیرجان ایرانیان – سپاهان

ناظر فنی: شهباز صدری، داور ناظر: حسین پورکاشیان، داور اول: محمد آقایی و داور دوم: علیرضا پوردهگان

آمل، تالار پیامبر اعظم (ص)، ساعت 16.

ماندرا هراز – شهرداری ارومیه

ناظر فنی: محمد ابراهیم زاده، داور ناظر: علی عسگر حاجی کاظمی، داور اول: داود نافعی و داور دوم: مهرداد شوشتری

تهران خانه والیبال ساعت 16

سایپا – آذربایجان ارومیه

ناظر فنی: احمد دامگانی نژاد، سرپرست ویژه: محمد منصوری، ناظر داوری: بهروز جعفری، داور اول: محمدرضا درفشکویان و داور دوم: حامد آقابراری

ورامین سالن شهید گل عباسی ساعت 16

شهرداری ورامین – راهنمای مردم مریوان

ناظر فنی: ابراهیم محبوب عشق دوست، ناظر داوری: مسعود قاری، داور اول: احمد سرمست و داور دوم: اکبر شرقی

یزد، تالار شهداب، ساعت 16.

مقاومت شهداب یزد – مس رفسنجان

ناظر فنی: خضرالله ترابی، داور ناظر: حمید هگوبین، داور اول: وحید پورکاشیان و داور دوم: مجتبی آسپرغام

رامسر سالن شهیدصدر ساعت 16

هورسان رامسر – پیکان

ناظر فنی: یونس حسن زاده، داور ناظر: نادر انصاری، داور اول: محمد محبوب عشق دوست و داور دوم: علی اکبر پاکدالا

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16:15.

شهرداری گنبد – گردنه گرگان

ناظر فنی: علیرضا گیلانی، سرپرست ویژه: نورگلی نیازی، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: مسعود زوگی و داور دوم: اسماعیل رازگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید