لیگ برتر والیبال پاس گرگان و فولاد سیرجان در مرحله پلی آف؛ 8 تیم کامل / قرعه کشی پلی آف در 25 فوریه


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807469

هفته آخر مسابقات مقدماتی به صورت همزمان برگزار می شود

تیم های فولاد سیرجان، لبنیات هراز، سایپا، رهیاب ملل مریوان، مقاومت شهداب یزد، پاس گرگان و هورسان رامسر در هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال حریفان خود را شکست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، امروز (چهارشنبه 20 بهمن ماه) هفته بیست و پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال باشگاه های برتر ایران «سردار دلا» با 7 دیدار در سیرجان، آمل تهران پیگیری شد. ورامین، یزد، گنبد و رامسر.

* فولاد سیرجان 3 – سپاهان صفر
فولاد سیرجان یکی از تیم های میانه جدولی است که در این هفته مقابل قهرمان نیمه دوم نمایش خیره کننده ای داشت تا حضور خود در جمع 8 تیم برتر مرحله دوم را قطعی کند و با نتیجه 3 بر صفر از سد حریف گذشت. سد محکمی مثل سپاهان شد و راهی پلی آف شد.
در این مسابقات شاگردان سعید رضایی در ست های اول و دوم 25 بر 22 امتیاز را به دست آوردند و با نتیجه 26 بر 24 در ست سوم کار را به پایان رساندند تا انتقام باخت 3 بر صفر دور اول را بگیرند.
استیلی سیرجان با سیزدهمین پیروزی خود 30 امتیازی شد و تیم سپاهان پنجمین شکست فصل را متحمل شد.
پیش از این تیم های سپاهان، پیکان، لبنیات هراز، مقاومت شهداب یزد، شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی آف راه یافته بودند.
رقابت دو تیم 88 دقیقه به طول انجامید. شهباز صدری، حسین پورکاسیان، محمد آقایی و علیرضا پوردهگان به عنوان ناظران فنی، ناظر داوری، داوران اول و دوم بازی را تماشا و قضاوت کردند.



* هورسان 3 – پیکان صفر
شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان برای کسب مقام دوم در هفته بیست و پنجم به مصاف هورسان رامسر رفتند. همچنین پیکان در رقابتی تنگاتنگ با 16 تیم قرار گرفت و یک لحظه غفلت باعث تاسف این تیم شد. اما هورسان رامسر در این دیدار به بهترین شکل از امتیاز میزبانی استفاده کرد و در 3 ست متوالی با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 22 و 25 بر 21 مقابل حریف پیروز شد تا تیرها متحمل شکست به موقع شوند.
این هشتمین پیروزی هورسان بود که مجموع امتیاز آنها را به 27 رساند.
خودروسازان پیکان با این شکست جایگاه دوم خود را در جدول به خطر انداختند و باید منتظر نتیجه دیدارهای لبنیات هراز آمل و مقاومت شهداب یزد مقابل حریفان باشند.
پیش از این در هفته دوازدهم پیکان با نتیجه 3 بر صفر مقابل هورسان پیروز شد.
یونس حسن زاده و نادر انصاری ناظر و داور فنی این دیدار بودند که 89 دقیقه به طول انجامید. محمد محبوب عشق دوست و علی اکبر پاکدلان نیز به عنوان داور اول و دوم این دیدار را قضاوت کردند.
در این دیدار بازیکن بیست و چهارم هورسان رامسر فرهاد سلفزون در ست اول کارت زرد گرفت.

* مقاومت شهداب 3 – مس رفسنجان 1
مقاومت شهداب یزد تا پایان هفته بیست و چهارم یکی از 16 تیم برده لیگ برتر والیبال بود که برای حفظ و ارتقای رتبه خود نیاز به پیروزی مقابل کپر رفسنجان داشت.
شاگردان علیرضا تولوکیان در تیم مقاومت این هفته موفق شدند با نتیجه 3 بر یک مقابل کپر رفسنجان به برتری برسند و به رده سوم جدول صعود کنند.
این مسابقه در ست های اول، دوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 22 به سود یزدی ها به پایان رسید و رفسنجان کپر تنها در ست چهارم با نتیجه 27 بر 25 پیروز شد.
بدین ترتیب مقاومت شهداب یزد به پیروزی هفدهم و امتیاز چهل و هشتم رسید و انتقام شکست هفته دوازدهم مس را گرفت.
هر دو تیم 173 دقیقه به مصاف هم رفتند. خضرالله ترابی و حمید حقبین نظارت فنی و داوری این دیدار را بر عهده داشتند. وحید پورکاشیان و معتبه اسپرگام نیز داوران اول و دوم بودند.
در جریان این رقابت ها تیم مس رفسنجان و مهدی مهدوی سیزدهمین بازیکن مقاومت در ست چهارم کارت زرد گرفتند. این در حالی است که جواد حسین آبادی بازیکن برنج سیزدهم نیز کارت زرد و قرمز دریافت کرد.



* لبنیات هراز 3 – شهرداری ارومیه 1
شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز دیگر تیم 16 امتیازی لیگ بودند که این هفته برای حفظ و ارتقای جایگاه خود پیروز شدند.
نماینده آمل در نهایت موفق شد با نتیجه 3 بر 1 و 25 بر 22 در ست های دوم و سوم و 25 بر 15 در ست چهارم به سود خود از سد حریف بگذرد و هفدهمین پیروزی و چهلمین امتیاز خود را ثبت کند. رکورد. نماینده آمل در جدول صعود و جایگاه پیکان در جایگاه دوم قرار گرفت.
شهرداری ارومیه تنها در ست اول با نتیجه 25 بر 20 از حریف پیشی گرفت.
پیش از این تیم ارومیه ای محمدرضا تندروان در هفته دوازدهم سه بر دو تیم لبنیات هزار آمل را شکست داده بود.
این دیدار 125 دقیقه به طول انجامید و محمد ابراهیم زاده و علی عسگر حاجی کاظمی قضاوت کردند. داوران اول و دوم این دیدار بر عهده داوود نافعی و مهرداد شوشتری بودند.
در این مسابقه رضا قرا بازیکن شماره 17 لبنیات و عادل غلامی بازیکن شماره 9 نفر از شهرداری ارومیه کارت زرد گرفتند. امیرحسین اسفندیار بازیکن شماره 12 لبنیات نیز کارت قرمز گرفت.

* گردنه گرگان 3 – شهرداری گنبد 1
جدال سخت و سرنوشت ساز شهرداری های گنبد و پاس گرگان به سود شاگردان عیسی سنگدوینی خاتمه یافت تا هشتمین سهمیه پلی آف به نفع گرگانی ها به ثبت برسد.
این مسابقه در حالی با نتیجه 3 بر یک به پایان رسید که در دور اول پاس گرگان با نتیجه 3 بر یک از سد شهرداری گنبد گذشت.
در مسابقه گرگانی ها در ست های اول، سوم و چهارم از 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 20 به نتیجه رسیدند و شهرداری گنبد نیز در ست دوم 25 بر 20 پیروز شد.
این دیدار یک ساعت و 59 دقیقه به طول انجامید که در آن کامبیز یعقوبی، کمک مربی گنبدی کارت زرد گرفت. مصطفی باقری بازیکن شماره 15 گرگان نیز کارت زرد گرفت.
علیرضا گیلانی، نورگلی نیازی، علی یاوری به عنوان ناظران فنی، ویژه و داوری بازی را تماشا کردند. مسعود زوگی و اسماعیل رازکی داوران اول و دوم این دیدار بودند.



* سایپا 3 – آذرباتری 2
خودروسازان سایپا با پیروزی سنگین مقابل آذرباتری از ارومیه در پنجمین رالی از رده دوازدهم جدول صعود کردند.
شاگردان سهراب به نژاد در تیم سایپا با نتیجه سه بر دو پیروز این رقابت ها شدند و در ست های اول، چهارم و پنجم با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 20 و 17 بر 15 به پیروزی رسیدند.
آذرباطری از ارومیه در ست های دوم و سوم با نتیجه 25 بر 22 و 28 بر 26 رسید و یک امتیاز از این بازی گرفت.
آذربایجان در دور اول با نتیجه 3 بر صفر مغلوب سایپا شد.
احمد دامگانی نژاد، محمد منصوری و بهروز جعفری در مسابقه 141 دقیقه ناظر فنی، ویژه و داور بودند. محمدرضا درفشکویان و حامد آقابراری نیز به عنوان داور اول و دوم این دیدار را قضاوت کردند.
در این بازی امیر افشار بازیکن شماره 5 ارومیه و سجاد سیفی نیا بازیکن شماره 18 سایپا کارت قرمز دریافت کردند. این در حالی است که کمک مربی تیم آذربایجان و سرمربی سایپا اخطار گرفتند.

* شهرداری ورامین ۲ – راهنمای ملل ۳
دریانوردی ملت های مریوان در هفته بیست و پنجم به مهمانی ورامین رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 مقابل میزبان خود شهرداری ورامین به پیروزی برسد.
در این مسابقات شاگردان آرش صادقیانی در ست های اول، سوم و پنجم امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 15 بر 9 را کسب کردند تا یازدهمین پیروزی و 30 امتیاز را از آن خود کنند.
اما با توجه به قطعی شدن صعود پاس گرگان و سیرجان فولاد ایرانیان در پلی آف، ملی پوشان مریوان امید خود را برای صعود از دست دادند و تنها یک پله در جدول صعود کردند و در رده نهم قرار گرفتند.
پیش از آن شهرداری ورامین در دور رفت با نتیجه 3 بر یک مقابل رهیاب پیروز شد.
ابراهیم معبوبه عشق دوست، مسعود کاری، احمد سرمست و اکبر شرقی تیم نظارت و داوری را به عنوان ناظران فنی، داوران، داوران اول و دوم تشکیل دادند.
این دیدار 156 دقیقه به طول انجامید که در آن آرش تقوی، بازیکن شماره 5 شهرداری ورامین در ست چهارم کارت زرد گرفت و سپس از زمین مسابقه اخراج شد. ابوالفضل گلی پور بازیکن شماره 16 مریوانی نیز در ست دوم کارت زرد گرفت.
دیدار شهرداری ورامین و رهیاب ملل مریوان دو بار به دلیل رفتار تیم میزبان در سالن مسابقه و قطعی برق سالن متوقف شد.

* اسکوربورد نتایج هفته بیست و پنجم و رده بندی لیگ برتر والیبال
پاس گرگان و فولاد سیرجان در پایان هفته بیست و پنجم با غلبه بر حریفان دو سهمیه دیگر پلی آف را کسب کردند. پیش از این تیم های سپاهان، پیکان، لبنیات هراز، مقاومت یزد و شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی آف راه یافته بودند. بدین ترتیب 8 سهمیه پلی آف محقق شد.



نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:
* فولاد سیرجان 3 – سپاهان صفر; (25-22)، (25-22)، (26-24)
* ماندرا هراز 3 – شهرداری ارومیه 1; (20-25)، (25-22)، (25-22)، (25-15)
* سایپا 3 – آذرباتری ارومیه 2; (25-18)، (22-25)، (26-28)، (25-20)، (17-15)
* شهرداری ورامین 2 – مریوان راهنمای ملل 3; (17-25)، (25-18)، (22-25)، (25-15)، (9-15)
* مقاومت شهداب یزد 3 – مس رفسنجان 1; (25-22)، (25-18)، (25-27)، (25-22)
* هورسان رامسر 3 – پیکان صفر; (25-15)، (25-22)، (25-21)
* شهرداری گنبد 1 – گردنه گرگان 3; (25-27)، (25-20)، (22-25)، (20-25)



جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته بیست و پنجم به شرح زیر است:
سپاهان / 20 برد و 59 امتیاز
لبنیات هراز / 17 برد و 49 امتیاز
مقاومت شهداب یزد / 17 برد و 48 امتیاز
پیکان / 16 برد و 47 امتیاز
شهرداری ارومیه / 15 برد و 44 امتیاز
فولاد سیرجان / 13 برد و 38 امتیاز
کپر رفسنجان / 13 برد و 35 امتیاز
پاس گرگان / 12 برد و 38 امتیاز
رهیاب ملل مریوان / 11 برد و 32 امتیاز
شهرداری گنبد / 10 برد و 33 امتیاز
سایپا / 9 برد و 28 امتیاز
شهرداری ورامین/ 8 برد و 28 امتیاز
هورسان رامسر / 8 برد و 27 امتیاز
آذربایجان ارومیه / 6 برد و 19 امتیاز

* برگزاری 6 دیدار از هفته آخر مرحله مقدماتی به صورت همزمان
سازمان فدراسیون والیبال از برگزاری شش دیدار از هفته بیست و ششم مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان به صورت همزمان خبر داد.


هفته بیست و ششم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران جام سردار دلها روز یکشنبه 24 بهمن ماه با هفت دیدار در شهرهای ارومیه (دو دیدار)، آمل، رفسنجان، گرگان، تهران و رامسر
فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به حساسیت بازی برگشت هفته گذشته، 6 بازی لیگ برتر این هفته از ساعت 15:00 به صورت همزمان آغاز می شود و تنها دیدار آذرباتری و سپاهان از ساعت 18:00 برگزار می شود.
جایگاه آذرباتری و سپاهان در جدول قطعی شده و دیدار هفته آخر آنها تاثیری در رده بندی دو تیم ندارد.



** برنامه جدید و کامل هفته آخر مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:


ارومیه تالار گدیر ساعت ۱۵
شهرداری ارومیه – فولاد سیرجان


آمل، تالار پیامبر اکرم (ص)، ساعت 15.
لبنیات هراز – راهنمای ملل


رفسنجان، تالار 9 روز، ساعت 15.
مس رفسنجان – سایپا


گرگان، تالار امام خمینی، ساعت 15.
گردنه گرگان – شهرداری ورامین


تهران، خانه والیبال، ساعت 15.
پیکان – مقاومت شهداب یزد


رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 15.
هورسان رامسر – شهرداری گنبد


ارومیه تالار گدیر ساعت 18.
آذرباطری از ارومیه – سپاهان

* قرعه کشی مرحله پلی آف 25 بهمن در فدراسیون والیبال
سازمان فدراسیون والیبال در اطلاعیه ای اعلام کرد که قرعه کشی مرحله اول پلی آف لیگ برتر مردان ساعت 10 روز دوشنبه 25 بهمن ماه به صورت آنلاین در فدراسیون والیبال برگزار می شود.
مرحله اول پلی آف لیگ برتر از 12 تا 19 اسفندماه به صورت متمرکز در سالن فدراسیون برگزار می شود و این قرعه کشی ساعات برگزاری این مسابقات را مشخص می کند.
تیم های سپاهان، لبنیات هراز، مقاومت شهداب یزد، پیکان، شهرداری ارومیه، فولاد سیرجان، مس رفسنجان و پاس گرگان تیم های راه یافته به مرحله پلی آف لیگ برتر مردان هستند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید