لیگ می خواهد اشتباه پارسال را تکرار کند


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907874

رئیس سازمان لیگ و معاون ورزشی باشگاه استقلال چه گفت؟

رئیس سازمان لیگ و معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره دیدار سوپرجام صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا کیشوری، رئیس سازمان لیگ درباره چرایی برگزاری بازی سوپرجام در کرمان گفت: «ما جایی جز کرمان نداشتیم». جام به نام سردار سلیمانی بود و بهتر بود این دیدار در کرمان برگزار می شد.



رئیس سازمان لیگ گفت: قبلا هم اتفاق افتاده است و نمی توان گفت الان ایجاد شده است. این یک مسئله معمولی است و در سال های اخیر نیز اعمال شده است، به این معنی که سقوط سوپرکاپ روی مسابقات لیگ تأثیر می گذارد. Super Bowl هیچ تفاوتی با بازی های دیگر ندارد.



کشیری فرد در خصوص تغییرات و نقل و انتقالات در سازمان لیگ ادامه داد: تغییرات و نقل و انتقالات همیشه وجود دارد و ادامه خواهد داشت. در هر صورت، وقتی افراد جدید وارد می شوند، تعدادی تغییرات ایجاد می شود. آن افرادی که حرکت کردند بسیار سالم بودند. می خواستیم این فشار روی سازمان لیگ کم شود و به همین دلیل این انتقال رقم خورد.



رئیس سازمان لیگ گفت: من به شخصه این موضوع را نشنیده ام اما اگر چیزی باید تصویب شود باید در هیات مدیره تصمیم گیری شود.



کشیری فرد ادامه داد: فرض بر این است که انتخابات هیات مدیره برگزار شود که احتمالا بعد از جام جهانی این اتفاق خواهد افتاد.



وی در خصوص مسابقات جام ملت های آسیا که سال آینده در زمستان برگزار می شود، گفت: بله برنامه ریزی شده است و کار گروه فنی ما آقای مهدی تمام تلاش خود را می کند و این کار را برای اجرای بازی ها در نظر گرفته ایم. -خوب ها دادن



کشیری فرد در مورد اینکه آیا زمان بازی سوپرجام با کارلوس کی روش مطرح شده است یا خیر، گفت: او در روز دوازدهم با آقای کی روش به توافق رسید. نشستند و از برنامه راضی بودند. آنچه آنها گفتند ما انجام دادیم. قرار بود هفته دوازدهم را هم اجرا کنیم، اما چون در آن هفته این اتفاق نیفتاد، مجبور شدیم به جای آن Super Bowl را اجرا کنیم.

فتاحی: سازمان لیگ می خواهد اشتباه پارسال را تکرار کند

سعید فتاحی، معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره بازی استقلال مقابل نساجی در سوپرجام گفت: همه چیز خوب است، تیم تمرینات خوبی دارد. امروز نیز وضعیت کشور را دنبال کردیم. با تشکر از باشگاه مس برای انجام هر کاری که ممکن است. چمن ورزشگاه قطع شده و در حال حاضر تحت مراقبت است. آنها قول دادند قبل از بازی چمن را آبیاری کنند تا شرایط زمین بهتر شود. خیلی مشکلی نیست و امیدوارم بازی خوبی باشد.



معاون ورزشی باشگاه استقلال در خصوص قانون سازمان لیگ و اعمال کارت قرمز برای سوپرجام در مسابقات لیگ گفت: نظر من یا آقای مهدی یا کاشوری ملاک نیست. ملاک آیین نامه ای است که در سازمان لیگ تنظیم و به تصویب هیات فوتبال می رسد. اگر این قانون تغییر کرده باشد باید با همان قانون در هیات رئیسه فدراسیون تصویب شود. بر اساس ماده 49، فردی که کارت زرد یا قرمز دریافت کند از همان مسابقات محروم می شود. یعنی فردی که در آن مسابقه کارت قرمز گرفته باید از سوپرجام بعدی محروم شود. حالا بعضی ها می گویند شاید استقلال نیاید پس مشکلی نیست. استقلال نیامد، محرومیتی نیست. اگر آن بازیکن محروم در پنجره نقل و انتقالات به تیم دیگری که در سوپرجام شرکت کرده بود برود، آن بازیکن محروم می شود.



وی ادامه داد: اگر یادتان باشد 6-7 سال پیش بازیکنی که در جام حذفی بازی می کرد و کارت قرمز می گرفت، آن مربی یا بازیکن را در بازی لیگ اول محروم می کردیم. بحث ما الان بر سر برخورد انضباطی نیست. محرومیت انضباطی شامل تمامی مسابقات می شود. ما در آن زمان با تعدادی از کارشناسان صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر بازیکنی با ناک اوت اخراج شود، باید از بازی بعدی در همان مسابقات محروم شود.



فتاحی تصریح کرد: دوستان دو روز مانده به سوپرجام به استقلال نامه زدند و گفتند طبق استعلام اصلا استعلام نشده است. ما مطلقاً هیچ سؤالی مطرح نکرده بودیم، زیرا وقتی قانون اینقدر واضح است، چه تحقیقی وجود دارد؟ حالا این بازیکن نساجی در بازی قبلی لیگ اخراج شد اما منعی برای حضور در دیدار سوپرجام وجود ندارد. فدراسیون در این باره نامه نوشت و ما هم اعتراض کردیم و همین الان با آقای کنبرزاده صحبت کردم. مقرر شد صورتجلسه تنظیم شود تا این امر طبق قانون انجام شود. اگر بازیکن یا مربی استقلال یا نساجی اخراج شود نباید از لیگ محروم شود. قانون می گوید نمی توان آن را از نژادی به نژاد دیگر منتقل کرد.

وی ادامه داد: اینکه چرا فدراسیون آمد و چنین نامه ای نوشت و بازیکنان ما را قبل از سوپرجام به خاطر دربی تحت تاثیر قرار داد، بحث دیگری است. بازی دربی حساسیت های خاص خودش را دارد. فدراسیون نباید این کار را می کرد. من پیگیر هستم، با آقای کنبرزاده مطرح کردم، ایشان هم قبول کردند. قوانین فدراسیون فوتبال و تدوین قوانین فدراسیون فوتبال به اتفاق آرا است و مقرر شد نامه ای در آنجا ارسال شود و همان قوانین اعمال شود.



فتاحی در خصوص اینکه سال گذشته این مشکل برای پرسپولیس اعمال شد، گفت: چون پارسال اشتباه کردند، امسال هم می خواهند اعمال کنند. باشگاه استقلال زیر بار این مشکل نخواهد رفت. ما نامه را به موقع ارسال کردیم و این موضوع باید بررسی شود. حالا اگر دوستان نخواهند این کار را انجام دهند، باشگاه استقلال همان طور که از این ماجرا طبق قانون پیش رفته است.



وی در خصوص انتقال تمرین استقلال به اردوی مرحوم حجازی گفت: زمین چمن او هم اکنون آماده است که بعد از تعطیلات 7-8 روز دیگر امکان پذیر است البته 10 درصد کار عمرانی باقی مانده است که خدا می کند. مایل انجام خواهیم داد . امیدواریم نه تنها اردوی حجازی، بلکه محل تمرین هلابال نیز محلی برای تمرین این تیم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید