قالیباف: اگر یک آقا در مجلس یک کلمه حرف بزند یا اشتباه کند، آن اشتباه به گردن کل مجلس می افتد.

قالیباف: اگر یک آقا در مجلس یک کلمه حرف بزند یا اشتباه کند، آن اشتباه به گردن کل مجلس می افتد.

محمدبکر کلیباف گفت: وقتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس نگاه می کنیم متوجه می شویم که ایشان به شاخص ها نگاه می کنند و به نتیجه کار مجلس توجه دارند. گاهی اوقات به نمونه هایی نگاه می کنیم. مثلا یک نفر در مجلس حرفی زد یا اشتباه کرد و آن اشتباه را به حساب کل مجلس گذاشتیم. واضح است که این دو شاخص در قضاوت کاملاً متفاوت هستند.

رئیس مجلس گفت: مجلس یازدهم قانون مالیات بر تجارت را برخلاف منافع مافیای دلال در کشور با جسارت تصویب کرد و مالیات های سنگین و مضاعف برای دلالان وضع شد.

محمدبکر کلیباف در دیدار جمعی از یاران دفاع مقدس و پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مجلس نگاه می کنیم متوجه می شویم که ایشان به شاخص ها نگاه می کنند. و به نتیجه کار مجلس توجه دارد. گاهی اوقات به نمونه هایی نگاه می کنیم. مثلا یک نفر در مجلس حرفی زد یا اشتباه کرد و آن اشتباه را به حساب کل مجلس گذاشتیم. واضح است که این دو شاخص در قضاوت کاملاً متفاوت هستند.

وی افزود: ما نمی توانیم عملکرد یک یا چند نفر را در یک جمع 290 ​​نفره کار کل مجلس بدانیم و بگوییم این مجلس انقلابی نیست.

رئیس مجلس گفت: رسالت اصلی مجلس قانون گذاری است. هر جا بودم سعی کردم ارتباطم را با مردم قطع نکنم. من همیشه بعد از سخنرانی می مانم تا به آنچه مردم می گویند گوش کنم. مردم می گویند در مجلس چه می کردید؟ نیروی انتظامی کار نکرد! به من بگو چه کار می کنی؟ باید در نظر داشت که وظیفه من به عنوان نماینده اجرای قانون نیست.

قالیباف ادامه داد: رهبر انقلاب مجلس را بر اساس قوانینی که ایشان تصویب کرده قضاوت می کنند. مجلس یازدهم مسیر قانونگذاری را بسیار دقیق و با نقشه راه طی می کند.

رئیس مجلس گفت: در ابتدای مجلس یازدهم در یک مصاحبه تلویزیونی طرح مجلس را برای مردم تشریح کردم. برخی گفتند آقای قالیباف اشتباه کردید که این را اعلام کردید. مجلس با سایر نهادها متفاوت است. نمایندگان از طیف های مختلفی هستند و نمی توان نتیجه مناسبی از نمایندگان گرفت. اما امروز خدا را شکر می کنیم که 80 درصد آن چیزی را که آن روز به مردم گفتم انجام دادیم و انشالله 20 درصد باقیمانده را در سال گذشته انجام خواهیم داد.

وی افزود: سال گذشته آیین نامه داخلی مجلس را در مورد روند کار با قانون بودجه تغییر دادیم به طوری که بودجه در دو مرحله از دولت به مجلس می رسد، یعنی یک بار تصویب درآمد و یک بار بررسی جداول. یعنی طبق توصیه مقام معظم رهبری، مجلس دیگر اجازه ندارد رقم هزینه ای را بدون محاسبه درآمد تصویب کند.

کلیباف گفت: تغییر قوانین داخلی از سخت ترین تغییرات قانونی است که نیاز به رای دو سوم نمایندگانی دارد که مجلس به آنها رای می دهد. هیچ کس این را ندید. اما حضرت آقا این مشکل را دیدند.

رئیس مجلس گفت: بعد از مصوبه مجلس یازدهم، هرکس بخواهد کاری را شروع کند، بدون دو راه نمی ماند. پنجره واحدی ایجاد شده است و همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی باید به این پنجره بیایند.

وی تصریح کرد: این دو حالت یا ثبت نام هستند یا تایید مدار. اگر بر اساس ثبت باشد، دولت حداکثر تا سه روز فرصت دارد تا بررسی و پاسخ دهد. اگر دستگاه بعد از این سه روز جواب ندهد، فرد می تواند شروع به کار کند. در زمینه مجوزهای مبتنی بر تایید، مانند حوزه محیط زیست و ایمنی مواد غذایی، آژانس سه ماه فرصت دارد تا پاسخ دهد. اگر جواب نداد، بر اساس بررسی مجوز است.

کلیباف ادامه داد: یکی از قوانین مهمی که در مجلس به تصویب رسید و پیش از این چندین بار مطرح شد و به دلیل سر و صدای مخالفان این قانون به تصویب نرسید، قانون مالیات بر سفته بازی است. مجلس یازدهم قانون مالیات بر تجارت را برخلاف منافع مافیای دلال در کشور با جسارت تصویب کرد و مالیات های سنگین و مضاعف برای دلالان در مجلس یازدهم وضع شد.

وی یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم را تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان عنوان کرد. در ابتدای سال 1401 حضرت آقا فرمودند تولید دانش بنیان موضوع مهمی است و سال را به همین نام مزین کردند. اما بر اساس نقشه راهی که مدت ها پیش داشت، مجلس قانون کامل و جامع دانش بنیان را در 27 اردیبهشت همان سال ابلاغ کرد.

رئیس مجلس گفت: اواخر سال 1401 علمایی که خدمت رهبری رسیدند، حضرت آقا فرمودند این اولین سالی است که توانسته اید جهش تولید داشته باشید.

وی ادامه داد: 23 دستگاه اصلی ما به یکدیگر متصل نبودند تا داده ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا مردم کند نشوند. قبل از اجرای این قانون هر جا که می روی باید هزاران بار اطلاعات و مدارک را پر کنی. تقریباً یک دهه گذشت که حضرت آقا روی این پنجره واحد تأکید کردند تا همه اطلاعات یکپارچه شود.

کلیباف گفت: در لایحه حجاب تمام تلاش مجلس تصویب قانونی دقیق و قابل اجرا برای جلوگیری از هنجارشکنی در این حوزه است.

وی ادامه داد: در بحث حجاب از ابعاد مختلف از جمله ابعاد شرعی، حقوقی، اجتماعی و فلسفی تکلیفی داریم. من معتقدم که جنبه هویتی حجاب از چهار بعد دیگر آن مهمتر است. جنسیت این کار هم مثبت است. گزارش کمیسیون فرهنگی به مجلس حاکی از آن است که 32 موسسه معتبر برای فعالیت در حوزه حجاب شکست خورده اند. باید مواظب باشیم در این زمینه دوقطبی ایجاد نکنیم. بیایید مردم را علیه یکدیگر قرار ندهیم زیرا دشمن این را می خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید