اگر بلد نیستی با معترضان حرف بزنی، چیزی نگو، مجبوری حرف بزنی؟

اگر بلد نیستی با معترضان حرف بزنی، چیزی نگو، مجبوری حرف بزنی؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای بدون درک درست از شرایط موجود، خواسته یا ناخواسته به تداوم اعتراضات کمک کردند و با موضع‌گیری تند و بی‌اساس به جای دعوت به آرامش مردم، کمک کردند. به آشوبگران کمک کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای بدون درک درست از شرایط موجود، خواسته یا ناخواسته به تداوم اعتراضات کمک کردند و با موضع‌گیری تند و بی‌اساس به جای دعوت به آرامش مردم، کمک کردند. به آشوبگران کمک کرد. شهریار حیدری در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به برخی مواضع در شرایط کنونی، اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت کشور به سمت بلاتکلیفی پیش می رود، هر حرفی می تواند به امنیت و یا بی ثباتی کشور کمک کند؛ در شرایط کنونی که وضعیت کشور به سمت بلاتکلیفی پیش می رود، هر کلمه ای می تواند به امنیت یا بی ثباتی کشور کمک کند. اینها موضوعاتی است که تحت عنوان “زبان کارشناسی” مورد بحث قرار می گیرد. وی ادامه داد: برخی اظهارات آنها غیرحرفه ای و متناسب با شرایط کشور نیست. آنها با کلمات خود به ادامه داستان کمک می کنند. برخی از آنها منافع شخصی خود را بر مصالح نظام و کشور و انقلاب و ملت ترجیح داده اند و حرف هایی می زنند که به نفع خودشان است و حرف هایشان از نوع تحریک احساسات و تهدید است. این نماینده شورای اسلامی با بیان اینکه این اعتراضات پیامی برای مسئولان دارد، گفت: به عنوان کارشناس مسائل امنیتی فکر می کنم اعتراض بسیاری از مردم به وضعیت موجود در زمینه بیکاری، تورم، اشتغال و رفتار مدیران است. . آنها مخالف اصل نظام نیستند. بلکه عملکرد ضعیف دولت های مختلف آنها را به اعتراض واداشت. وی تصریح کرد: وقتی به وضعیت مردم، معیشت، اشتغال، تورم و به ویژه جوانان توجه نمی شود، مردم اعتراض خود را در خیابان ابراز می کنند. حیدری با بیان اینکه باید اعتراضات را با دقت ارزیابی کرد، گفت: یک سری تحرکات در قالب اعتراضات به دنبال اغتشاشات صورت گرفت. بنابراین مردم و معترضان باید خط خود را از خود جدا کنند. زیرا شورشیان به زیرساخت ها و امنیت مردم و کشور آسیب می رسانند که برای مردم و نظام و کشور خوب نیست.

نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از سمت ها اصلا کارشناسی نیست. این مواضع نه تنها کمکی به وضعیت موجود نمی کند; بلکه وضعیت فعلی را تغذیه می کند. این افراد یا بلد نیستند با معترضان صحبت کنند یا اصلا حرف نمی زنند. آیا باید چیزی بگویند؟ یا فکر می کنند با تحریک احساسات مردم به امنیت کشور کمک می کنند که اینطور نیست. حالت دیگر این است که عمداً به بهانه دفاع از نظام و انقلاب مردم را برای کمک به وضعیت موجود تحریک کردند. حیدری در ادامه با یادآوری گفت و گوی تلویزیونی خود با نماینده شورای اسلامی ایران گفت: در این گفت وگوی تلویزیونی درباره لزوم توجه به مردم و حفظ امنیت صحبت کردم. اما همه طریقت ها و طریقت ها را نام برد; این گونه سخنان دلسوزی برای نظام و انقلاب و کشور نیست، بلکه بیشتر به نفع دشمن بیان می شود. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با تاکید دوباره بر اینکه “صفوف معترضان باید از معارضان جدا شود”، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مسئولان و مسئولان به مردم هشدار و توصیه کرده اند که دست به کار شوند. از روی تجربه و شفقت، که صفوف خود را از مخالفانی که باید شنیده شوند جدا می کنند. اسرائیل، آمریکا و جنبش های اپوزیسیون بیکار ننشسته اند و به دنبال سوء استفاده از این وضعیت هستند. طبیعتاً نیروهای امنیتی نیز باید از امنیت محافظت کنند. زیرا در هر کشوری اگر امنیت تهدید شود تمام تلاش خود را برای حفظ آن به کار می گیرد.وی ادامه داد: در این شرایط عده ای بدون درک درست از شرایط موجود، خواسته یا ناخواسته به تداوم نابسامانی کمک می کنند. به جای اینکه مردم را به آرامش دعوت کنند و صف معترضان را از مخالفان نظام جدا کنند، با مواضع تند و بی اساس خود به یاری اغتشاش گران می پردازند. وقتی مردم را تهدید می کنید، آنها از ترس آسیب رساندن به خودشان می خواهند شرایط ادامه پیدا کند تا در سایه آن آسیبی نبینند.

دیدگاهتان را بنویسید