ماجرای تجاوز جنسی به یک دختر ایرانی در ارمنستان

رسیدگی به این پرونده از حدود یک سال پیش با شکایت دختر جوانی در دادسرای جنایی تهران آغاز شد. این دختر در شکایت خود گفت: اخیرا با یک تاجر ایرانی مقیم ارمنستان ملاقات کردم و ارتباط عاطفی بین ما ایجاد شد. به دعوت او به ارمنستان رفتم اما برای سینا مشکلی پیش آمد و او مجبور شد به ایران برگردد. او نتوانست بلیت مرا بگیرد، برای همین مجبور شدم چند روزی پیش دوستش سهراب بمانم تا بلیطش را بگیرم و برگردم، اما سهراب از اعتماد من سوء استفاده کرد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. الان که اومدم ایران از سهراب شاکیم.

در پی این شکایت دختر جوان در پزشکی قانونی بستری و پرونده برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در پی ارسال گزارش پزشکی و حقوقی و شناسایی سهراب در تهران، جلسه رسیدگی به این پرونده تشکیل شد. در این جلسه دختر جوانی به نام سارا در شکایت خود گفت: وقتی سینا مجبور به بازگشت به ایران شد مرا به دوستش سهراب سپرد و به او گفت برای من خانه بخر. سهراب مدعی است خانه ای هست که می توانم چند روزی در آن بمانم و خودش به خانه دوستش می رود تا بلیت بگیرم و برگردم. پذیرفتم و خانه را به او اجاره دادم، اما نیمه های شب با کلید یدکی وارد خانه شد و به زور مرا مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار داد. صبح وقتی از خانه خارج شد به دکتر مراجعه کردم و به پلیس این کشور شکایت کردم اما به شکایتم رسیدگی نشد و مجبور شدم به ایران بیایم و اینجا شکایت کنم.

سپس متهم برخاست و شکایت دختر را رد کرد و گفت: سارا در ارمنستان هم از من شکایت کرد اما در آنجا ادعای او ثابت نشد و حتی به پزشک مراجعه کرد اما پزشک در گواهینامه خود مزاحمت او را رد کرد و در اینجا من تبرئه می شوم. ، اما این دختر دستکاری نمی کند و قصد دارد من را عصبانی کند. شب حادثه در خانه دوستم بودم که سارا با من تماس گرفت و گفت حوصله اش سر رفته و می خواهد به آنجا برود. من با او کاری نداشتم و نمی دانم چرا او شکایت تجاوز جنسی کرده است.

سپس قضات به سارا گفتند: «پزشکی، پزشکی قانونی در ایران اعلام کرده که شما سالم هستید و بدن شما آسیبی ندیده است. چرا چنین اظهارنظری می کنید؟ سارا پاسخ داد: من نظریه قبلی پزشکی قانونی را قبول ندارم. من دقیق بررسی نشده ام، اما نظریه جدید آثار جراحات شدید سهراب بر بدن من را نشان می دهد و تقاضا دارم او را اعدام کنند.

مت سپس وکیل متهم صحبت کرد و در دفاع از خود گفت: چگونه ممکن است پزشکی قانونی در گزارش اولیه متوجه جراحات شاکی نشده و در نتیجه معاینه دوم متوجه این پرونده شود؟ سارا ممکن است با دو نظریه پزشکی قانونی مواجه شده باشد یا ممکن است اتفاق دیگری برای او افتاده باشد. این جراحات مربوط به موکل من نیست.

بر اساس انکار موکلم و نظریه پزشکی قانونی، لطفاً موکلم را عذرخواهی کنید.

پس از دفاعیات وکیل متهم، قضات برای تصمیم گیری عجله کردند.

دیدگاهتان را بنویسید