چالش پیمان جمشیدی در ماجرای تجاوز جنسی در سینما

سعید هانی، پخش کننده فیلم «الفازار» به کارگردانی کاظم دانشی که فروش موفقی در گیشه دارد، درباره اکران این فیلم به مهر توضیح داد: این استقبال عموما خوب است، البته هنوز خیلی خوب نیست. سایر فیلم های الفازار شاید فروش بهتری داشته باشند اما در مجموع شرایط سینماها هنوز خوب نیست، از اتفاقات تلخ آبادان گرفته تا تورم اخیر که روحیه مردم را تحت تاثیر قرار داده و در این شرایط می توان گفت که فروش “چمنزار” قابل قبول است، اگرچه ممکن است بسیار بهتر از آن باشد.

وی افزود: فیلم ما قرار بود 18 خرداد اکران شود اما به دلیل فروش نامناسب فیلم در اکران، اکران آلفازار را زودتر آغاز کردیم. در این شرایط از فروش فیلم خرسندیم اما امیدواریم حمایت بیشتری از فیلم ها صورت گیرد، کما اینکه «الفازار» مانند دیگر فیلم ها همچنان از تبلیغات تلویزیونی خالی است. امیدواریم بتوانیم با کمک فضای مجازی مردم را در جریان اکران فیلم ها قرار دهیم.

اینکه صداوسیما فیلم را تبلیغ نکند مشکلی ندارد

هانی با اشاره به ورود صداوسیما به عرصه سینمای خانگی ادامه داد: مشکل صداوسیما به نظر فیلم خاصی نیست و در شرایط فعلی با همه سینماها مشکل دارند، زمانی از همه فیلم ها حمایت شد و از فیلم‌های ارزشمندتری حمایت شد، اما امروز شرایط تغییر کرده و به نظر می‌رسد اگر به او برسیم، آماده رفتن به سینما هستند!

این مجری همچنین درباره پیش بینی استقبال از «الفازار» در رابطه با بازخوردهای جشنواره از این فیلم توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون چندین فیلم اجتماعی اکران شده است که هیچ کدام به عنوان «الفازار» به فروش نرسیدند. که به مدت دو هفته از مرز 2 میلیارد تومان گذشت، به نظر من این فیلم تا به امروز فروش خوبی داشته است، اما با توجه به تعطیلاتی که داشتیم، عمده تبلیغات خود را برای بعد از 15 خرداد پخش کردیم تا شرایط اکران بهتر شود. قیمت تبلیغات سر به فلک کشیده و از فیلم ها حمایت نمی شود. به همین دلیل عمده تبلیغات خود را به تعطیلی سینماها موکول کرده ایم.

وی همچنین با تاکید بر تاثیر اکران نسخه اکران فیلم «آلفازار» در حاشیه جشنواره فیلم فجر بر فروش عمومی آن خاطرنشان کرد: او هم فیلم نمی فروشد. مخاطب این نوع فیلم ها نیز آنقدر باهوش است که ترجیح می دهد فیلم را با کیفیت و صدای خوب روی پرده ببیند. در این شرایط اگر اطلاعات دقیقی داشته باشیم، آلفزار توانایی شکستن رکورد فروش فیلم های اجتماعی در سینمای ایران را دارد. این فیلم هم داستان واقعی دارد و هم این که اکثر بینندگان از زمان اکرانش از آن راضی بوده اند.

تصمیم برای غربالگری دست کلاس ها نیست!

این صدا و سیما با بیان اینکه تصمیم اکران در اختیار اصناف نیست و مدیران سینمایی هستند که در شورای راهبردی اکران تصمیم می گیرند، تاکید کرد: کارگردانان موظف به دفاع از فیلم ها هستند. فیلم ما برای ارتباط با مخاطب از نظر محتوا مشکلی ندارد و اگر اطلاعات درست ارائه شود در این شرایط ممکن است مورد استقبال قرار گیرد.

هانی درباره نقش پیمان جمشیدی در نقش اصلی در پرونده تجاوز به عنف آلفازار افزود: پیمان جمشیدی را پیش از این در فیلم دوزیست به عنوان ملودرام تجربه کرده ام، اما او در الفازار از زاویه دیگری آمد. و در آن چند روز متوجه همذات پنداری مخاطب با او شدم. تماشاگران او را به عنوان محقق پذیرفتند و معتقدم پیمان جمشیدی در شرایط فعلی برای سینمای ایران نعمت است، بازیگری که هم در کمدی و هم در ملودرام می تواند به خوبی نقش آفرینی کند. از همه مهمتر تماشاگران او را باور کردند و معتقدم یکی از دلایل فروش خوب فیلم تا اینجای کار حضور پیمان جمشیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید