ماجرای خرج های عجیب هادم; 211 میلیارد تن

ماجرای خرج های عجیب هادم;  211 میلیارد تن

بررسی ارقام مربوط به درآمدها، یارانه ها و هزینه های دولتی فدراسیون عزیزی هادم در 11 ماه ریاست برکنار شده این فدراسیون حاوی اطلاعات جالبی است.

بر اساس گزارش شورای کارشناسی فدراسیون فوتبال با تایید دو کارشناس رسمی دادگستری، طی 11 ماه فعالیت شهاب الدین عزیزی هادم در مجموع بیش از 211 میلیارد تومان اعم از کمک های دولتی و فدراسیون فوتبال به حساب این فدراسیون واریز شده است. . این در حالی است که گفته می شود میرشاد ماجدی، رئیس فدراسیون فوتبال پس از برکناری عزیزی هادم با مبلغی کمتر از 170 میلیون تن، مسئولیت این فدراسیون را برعهده گرفت و اکنون سوال اصلی این است که 211 میلیارد تن در 11 ماه چگونه هزینه شده است.

بر اساس گزارش شورای کارشناسی فدراسیون فوتبال، تا بهمن ماه سال 1392 در دوره ریاست عزیزی هادم بیش از 166 میلیارد جلد فقط به عنوان یارانه دولتی از وزارت ورزش و سایر نهادها به حساب فدراسیون واریز شده است. درآمد فدراسیون بیش از 45 میلیارد تن است که مجموع آن 211 میلیارد تن است.

فدراسیون بدهکاران و ورشکستگی‌ها با بدهی‌های کلان به کادر فنی و بازیکنان تیم‌های ملی، بدهی‌های مالیاتی کلان، بدهی‌های فراوان به ایرلاین‌ها و سایر مواردی که از ۱۱ ماه پیش به یادگار مانده بود، ۲۱۱ میلیارد داشت، اما مشخصا راه مناسبی برای خرج کردن وجود نداشت. و- در مواردی بدون مصوبات، تصویب و تقسیم بودجه پرداختی صورت می گیرد و نوعی تخلف مالی وجود دارد.

بخشی از این گزارش رسمی اضافه شدن 53 نیروی جدید از دوستان، بستگان و حامیان رئیس جمهور برکنار شده به کادر اجرایی فدراسیون فوتبال در دوران ریاست عزیزی هادم پس از پیروزی در انتخابات است که در سال های اخیر چند برابر شده است. تعداد شاغلان فدراسیون فوتبال قبل از حضور عزیزی هادم 142 نفر بود که در دوره او به 195 نفر رسید که این موضوع باعث تشدید فدراسیون می شود.

این گزارش حاکی از آن است که در برخی موارد افراد جذب شده در یک یا دو پست دیگر و بدون ثبت ساعت کاری و دریافت حقوق و مزایای کامل و گاه مبالغ نامتعارف به عنوان سه کارمند تمام وقت توسط فدراسیون استخدام می شوند. دستورالعمل ها و اعتبارات دولتی را از سقف دستورالعمل های مجاز دریافت می کند.

اگرچه هزینه های مشترکی وجود دارد و تیم ملی در سال قبل از جام جهانی حضور داشت، اما بی نظمی های مالی در فدراسیون فوتبال کاملا مشهود است. طبیعتا هزینه جلسات، اردوها و …. یکی از مسائل همیشگی فدراسیون است، اما اینکه با جابجایی ها چگونه انجام شد، سوال اصلی است. در واقع محموله ها و کتاب های بی شمار، اعزام افراد غیرمجاز، اعزام افراد غیرمسئول در فدراسیون و ضایعات مالی در سفرها از جمله مواردی است که ضربه سنگینی به فدراسیون فوتبال وارد می کند. علاوه بر این عزیزی هادم وعده درآمدزایی 10 میلیون یورویی در سال را داده بود که نه تنها به این وعده عمل نکرد، بلکه به دلیل تخلفات مالی باعث شد فدراسیون از نظر منابع مالی در بحران شدید مالی قرار گیرد به طوری که 211 میلیارد درآمد – کمتر از 170 میلیون

با توجه به اینکه در سال 1400 هزینه های قابل توجهی توسط اعضای هیئت مدیره و مجمع فدراسیون انجام شد و بخش عمده ای از این اعتبارات از طریق یارانه های دولتی تامین شد، نحوه هزینه کرد بودجه فدراسیون در زمان عزیزی هادم در نهادهای ذیربط بررسی و تخلفات قانونی این دوره به دقت ارزیابی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید