ماجرای دستگیری سعید معروف، فوق ستاره والیبال ایران

ماجرای دستگیری سعید معروف، فوق ستاره والیبال ایران

روزنامه شرق نوشت: حضور سعید معروف در تیم پیکان، حتی پس از درخشش نسبی تیم فنرباغچه در ماه های اخیر، یکی از بهترین اخباری است که والیبالیست ها در روزهای اخیر شنیده اند و حتی آن را «بمب نقل و انتقالاتی» نامیده اند. «در مورد والیبال. گفته می شود معروف یکی از بهترین پرتاب کننده های دنیا برای تقریباً یک دهه است، یک جمله رایج که بسیاری از مربیان مشهور و پرافتخار والیبال داشتند این بود که می خواستند فردی مانند سعید را در تیم خود داشته باشند.

ماجرای سعید معروف، سرشناس ترین کاپیتان تاریخ والیبال ایران مدت هاست که در تیم ملی به پایان رسیده است. او پس از المپیک با نوشتن متنی در اینستاگرام از تیم ملی خداحافظی کرد. علیرغم تصمیم معروف، بسیاری از مسئولان والیبال ایران از کادر فنی گرفته تا مسئولان فدراسیون فوتبال همچنان امیدوارند که معروف به تیم بازگردد و آنها را همراهی کند. سوالی که در حال حاضر محقق نشده است و با توجه به واکنش هایی که مرد معروف پس از پست معروف خود داشت، بعید به نظر می رسد که این امر آسان شود.

جدای از این مسائل، بازگشت سعید معروف به ایران پایانی بر شایعات جنجالی است که در دو سه سال اخیر درباره او به گوش می رسد. کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران مانند چند ستاره مطرح ورزش ایران با طیفی از گرایشات سیاسی خاص محبوبیتی ندارد و این موضوع همواره او را با مشکل مواجه کرده است. اما این مشکلات بیشتر در فضای رسانه ای است و برطرف نشده است. مشکل اصلی این طیف با سعید معروف علاقه این بازیکن به زندگی و گذراندن تعطیلاتش در آمریکا بود. این بخش چندین بار به شایعات پناهندگی شناخته شده برای آمریکا منجر شده و برای دومین بار موضوع مشابهی از سوی مسئولان فدراسیون والیبال ایران تکذیب شده است. ناگفته نماند وقتی «20:30» که گزارش هایش به طور خاص و عام معروف است، علیه سعید معروف گزارش می شود، جریانی که علیه این بازیکن کار می کند چیست؟ «20:30» احتمالاً مانند بسیاری از همکارانش نشان دهنده حضور سعید معروف در آمریکا نیست. گرین کارت معروف آمریکا را دارد و وقتی بخواهد می رود کالیفرنیا که می گوید خیلی دوستش دارد. برای پسری که عاشق خواندن کتاب‌های فلسفی و یادگیری چیزهای جدید از این کتاب‌ها است، کالیفرنیا یک مکان محبوب برای تعطیلات است. زمانی که او در ایتالیا بود، گفت که در صورت امکان به ایالات متحده و کالیفرنیا سفر خواهد کرد. اما این موضوع موضوع مناظره او با همین برنامه و مجری این بخش خبری در تیرماه 1377 شد و در آن زمان تیم ملی از لیگ ملت های والیبال کنار رفت و این تیم به ایران بازگشت اما سعید معروف در این بخش باقی ماند. ایالات متحده برای گذراندن تعطیلات خود. «20:30» سعید معروف را به تمسخر می گیرد و او را به خوش گذرانی حتی پس از شکست تیم ملی کشورش متهم می کند. اقدامی که با واکنش تند، عجیب و البته متناقض سعید معروف همراه شد. او در متنی طولانی به صداوسیما و مجری حمله کرد و با الفاظ تند گفت: «هر چند عادت کرده ایم بعد از مسابقات عده ای فرصت بزرگ شدن و بافتنی پیدا کنند. آنها فراتر می روند و وارد زندگی شخصی ما می شوند، چاره ای جز واکنش مناسب وجود ندارد. با این حال می دانم هدفشان این است که سالی یکی دو بار اسمشان را با کلمات تلفظ کنند، اما رنگشان آرام می شود… چشمانشان آنقدر از حسادت و بخل و بدبختی پرت شده است که موفقیت والیبال را نمی بینند و مثل آدم های بدبخت فقط سر تکان می دهند و غیبت می کنند. . مهم نیست. هر چه روی اعصاب مردم باشد، ما از این افراد انرژی می گیریم و خواهیم گرفت. ما آنها را به همان اندازه دوست داریم که آنها ما را دوست دارند. بهتر از این که سرت را به در و دیوار بکوبی، شاید آرام شوی. بدانید که مردم بهترین متخصصان هستند و از طرف شما کارشناسان گوششان پر از مزخرفات و مزخرفات است. برای شادی و رضایت مردم به بازی ادامه می دهیم و از تشویق و تشویق آنها لذت می بریم و انتظار دیگری نداریم. بهتر است در رادیو بخوابید و شاید نوبت شما باشد که چهار کلمه بی حساب بگویید و دکتر را به اطراف خود بسپارید که البته این به خاطر صدقه والیبالیست های تیم ملی و آنهاست. موفقیت های بی شماری.”

ذکر این موضوع تنها مقدمه ای برای شایعه جدی تری بود که بعداً به سعید معروف رسید. چند ماه بعد یکی از مقامات ارشد ورزش اظهارات عجیبی در مورد این سلبریتی بیان کرد. او گفت: «به نظر شما چرا سعید معروف به ایران نمی آید؟ دلیلش هم این است که مشکل ایجاد کرده و اگر پایش به فرودگاه برسد دستگیر می شود! پایش در موارد جدی گیر کرده است.» بحث این فرد این بود که بخشی از اتهامات سعید معروف انتقاد او از وضعیت ایران در اینستاگرام بود. وی در پاسخ به اینکه اگر دلیلی برای این موضوع وجود داشت، باید بسیاری از چهره های مطرح ورزشی که واکنش مشابهی نسبت به اتفاقات سیاسی و اجتماعی داشتند، دستگیر شوند، گفت: بعدا متوجه می شوید.

جستجوی مواردی که سعید معروف در آن اظهار نظر کرده بود برای رسانه ها مبهم یا متناقض نبود. می توان فرض کرد که همین گفته صحت ندارد و بیشتر برگرفته از تفکر همان جریانی است که سعید معروف را به عنوان یکی از چهره های برجسته ایران تخریب می کرد.

با این حال سعید معروف بامداد دیروز وارد ایران شد و بدون مشکل خود را برای پیوستن به تیم پیکان آماده می کند. تیمی که اکنون شبیه رئال مادرید است، تبدیل به “کهکشانی” در والیبال شده است. سعید معروف یکی از اعضای معروف این باشگاه است. اروین انگاپت، فوق ستاره سرشناس فرانسوی یکی دیگر از بازیکنانی است که جذب این باشگاه شده است. انگاپت سال هاست که به عنوان یکی از بهترین والیبالیست های جهان شناخته می شود. پیکان دو چهره برجسته دیگر را نیز به خدمت گرفت. محمد موسوی دیگر ستاره والیبال ایران و نیمیر عبدالعزیز ستاره هلندی هستند. این دو بازیکن خارجی به عنوان دستیار از باشگاه مودنا ایتالیا به پیکان آمدند تا میدان قوی این تیم در رقابت های پیش رو باشند.

منبع: روزنامه شرق

دیدگاهتان را بنویسید