از استجابت دعای عید سعید فطر تا غرائز پرداختن به دستگیری فقرا/ «تدبر»


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836271

عید سعید فطر، روز بندگی و پیروزی بر هوای نفس است که مسلمانان با روزه داری یک ماهه احکام الهی را رعایت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان، عید سعید فطر است که در آن روز، مسلمانان ضمن انجام اعمال مربوطه از جمله دعا و پرداخت فطره، بهترین ها را از خداوند منان می کنند، زیرا چنین روزی، روز دعا و نیایش است. پاسخ داده شود.

در روز عید سعید فطر بار دیگر با توجه به رهایی شیطان از زنجیر و زنجیر با خدا عهد می بندیم که در ماه مبارک رمضان مراقب پس انداز خود باشیم و بتوانیم در مراسم الهی بعدی حضور پیدا کنیم. مهمانی – جشن.

زیارت، پرداخت زکات فطره، یاد فقرا و نیازمندان و انجام کارهای خیر مورد تکریم قرار گرفت و تبریک این روز بزرگ برای مسلمانان برای شرکت در جشن بندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


c4a5a3ce 8417 4350 b8d0 86006745f83d خبر خاکستری


عید سعید فطر روز عبادت و روز بسیار مقدس برای مسلمانان است

زهرا جنجانی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: روز اول شوال روز عید سعید فطر، روز بندگی خداوند و برای مسلمانان روز بسیار مقدسی است که مردم در آن یک ماه اطاعت و عبادت خداوند را جشن می گیرند.

وی با بیان اینکه فطر مخالف پرهیز است، افزود: در ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در روز از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنیم و از بسیاری از کارهایی که نادرست است و یا بنده خدا در آن نیست پرهیز می کنیم.

این کارشناس مذهبی گفت: به مناسبت عید سعید فطر با وجود اینکه یک ماه است که متوجه گرسنگی و تشنگی فقرا شده ایم اما با پرداخت زکات فطره در واقع طوری رفتار می کنیم که گویی می خواهیم به بردگی خود پایان دهیم. . . “

جانجانی گفت: در روز عید سعید فطر که روز اجتماع مردم برای شکرگزاری از اطاعت و بندگی خداوند است، نماز دسته جمعی برپا می شود و از خداوند بهترین ها خواسته می شود و بندگان خدا به آن پناه می برند. خدایا ما هم به خدا پناه می بریم.


daff73b8 3b25 4768 9d36 64ca62628c9f خبر خاکستری

وی افزود: در دعای وداع ماه مبارک رمضان به خدا می گوییم خداحافظی می کنیم اما خسته نیستیم و آرزوی تداوم این ماه را داشتیم. وقتی سفره نعمت های الهی جمع شد از خدا می خواهیم که نعمت های الهی همیشه به روی ما باز باشد و از شر شیطان به خدا پناه ببریم تا شیطان همچنان در غل و زنجیر در ماه رمضان باشد. زنجیر.”

جانجانی گفت: مردم در این روز خاص به یاد یکدیگر و فقرا می شوند و برای استغفار و استغفار الهی تلاش می کنند و به نظر می رسد با سلام دادن به یکدیگر با توجه به اینکه این روز عید محسوب می شود، از خداوند کارهایی را درخواست می کنند. ” یک ماه پیش پذیرش شدند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه این عید ممکن است با اعیاد دیگر متفاوت باشد، گفت: سفره ماه مبارک رمضان سفره روزه است و وقتی ماه مبارک تمام می شود انگار این سفره جمع شده و خداوند عطا می کند. اجازه ما برای باز کردن روزه از یک ماه. .

جانجانی اذعان داشت: خیلی آرزو می کنیم این ماه آخرین ماه پر برکت زندگی ما نباشد و با توجه به اینکه عید سعید فطر همچنان روز اجابت دعاست، بهترین ها را از خداوند می خواهیم که شاید نتوانیم. آگاه باشید

وی افزود: در روز عید سعید فطر، دعای عید سعید فطر، قرائت دعای ندبه و دعای وداع سفارش شده است. و امیدواریم این ماه رمضان آخرین ماه رمضان در زندگی ما نباشد.


2f244d32 395f 4d8f 896c b415e5a04e11 خبر خاکستری


رمضان ماه وحدت امت اسلامی است

معلم عبدالرحمن مرادی نیز در گفت و گو با خبرنگار مرصاد گفت: ماه مبارک رمضان به پایان رسید. ماهی که در آن لیالی قدر و روزهایی که رحمت الهی در آن نازل شده است.

وی افزود: رمضان ماه قرآن و ماهی است که خداوند برای دریافت آخرین پیام خود بر روی زمین برگزیده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: آغاز ماه مبارک رمضان رحمت، نیمی از آن مغفرت و پایان آن رهایی از آتش جهنم است.

ماموستا مرادی ماه رمضان را ماه تسبیح، تحلیل، تلاوت قرآن، مضاعف شدن ثواب و ثواب و نزول فیض الهی اعلام کرد.

وی افزود: رمضان ماه میهمانی خداوند رب العالمین، ماه وحدت امت اسلامی و یک دست و یک گل برای عبادت خداوند است.

ماموستا مرادی می‌گوید: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روایات می‌فرماید: «خداوند متعال چهار روز از روز جمعه، عرفه، عید قربان و عید قربان را برگزید که مسلمانان روزه می‌گیرند. در روز عید فطر و هنگامی که در پایان روز رسیدند، خداوند متعال به فرشتگان می‌فرماید: ای فرشتگان، هر عاملی مستحق ثواب عملی است که انجام داده‌اند و بندگان من یک ماه روزه گرفتند و اکنون بر آنهاست. شناسه و ثواب کارشان را می خواهند گواهی می دهد که ثوابشان این است که آنها را بخشیدم.

وی گفت: روز عید سعید فطر، روز مغفرت و مغفرت پروردگار جهانیان نسبت به امت اسلامی و روزه داران و مؤمنان به دین حق و همچنین روز دریافت ثواب و رضایت خداوند است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: از خداوند متعال می خواهیم که به این روز ملت و جامعه و ولی نعمت ما برکت دهد و خیر دنیا و آخرت را به ما عنایت فرماید.

به گزارش مرصاد، باید روز فطر، روز بندگی خدا و روز دریافت ثواب یک ماه بندگی خدا را گرامی بداریم و یادمان باشد که باید مراقب ذخیره یک ماه عبادت خود باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید