ماجرای رسوایی فرهاد مجیدی و استقلال در دبی!

ماجرای رسوایی فرهاد مجیدی و استقلال در دبی!

احمد مددی با تبریک ریاست استقلال به هواداران و پیشکسوتان این باشگاه گفت: ابتدا در پاسخ به مجیدی به وی تبریک می گویم و از وی به رعایت اخلاق و صداقت دعوت می کنم. متأسفانه عادت زشتی دارد که وقتی استقلال می گیرد گره می گشاید و وقتی نتیجه نمی گیرد زبانش می بندد!

وی درباره پرونده شیمبا توضیح داد: با وجود اینکه به خاطر تاج در بیمارستان بستری بودم، همه اقدامات برای جذب شیمبا انجام شد اما خود مجیدی به خوبی می دانست که شیمبا قصد استقلال را ندارد وگرنه قرارداد را امضا می کرد. ” جدی بودیم و حتی آماده بودیم که از دبی به شیمبا بلیط مستقیم برزیل بگیریم اما این بازیکن جوابی به ما نداد.

مددی تصریح کرد: طبق اسناد موجود، قراردادی مبنی بر مبلغ پیشنهادی و شرایط باشگاه که با او به توافق رسیده بود، امضا و مهر امضا کردیم و به او فرستادیم که این بازیکن به مدت یک هفته این قرارداد را به استقلال امضا کند. «زمان می‌دهد تا قرارداد اصلی را آماده کرده و ارسال کنیم، قراردادی که زودتر آماده کردیم و به شیمبا فرستادیم. اما نکته اینجاست که بعد از قراردادش با استقلال، باشگاه فولاد با توجه به بسته بودن پنجره اش و حفظ بازیکنانش به هر قیمتی، پیشنهاد جذاب تری به او داد.

وی افزود: شیمبا پس از شنیدن پیشنهاد فولاد تصمیم گرفت تا یک هفته به ایمیل ها و تماس های ما پاسخ ندهد و پس از آن بلافاصله با فولاد قرارداد بست. البته به جز شیمبا که دلایل عدم جذب او در دوران حضورم در استقلال بود، توانستیم همه بازیکنان درخواستی سرمربی را جذب کنیم. بازیکنانی مثل امیرحسین حسین زاده، زبیر نیک نفس، عارف آقاسی، رضایی، قاسمی نژاد و … هواداران فراموش نکردند که مجیدی از مدیریت برای جذب بازیکنانش تشکر کرد اما چند روز بعد در حالی که من در بیمارستان بودم، دوباره شروع کرد. نقد کردن! این رفتارهای دوگانه مجیدی واقعا چه معنایی دارد؟!

مدیرعامل اسبق استقلال در ادامه به اردوی دوبی برای مقابله با الهلال اشاره کرد و گفت: آقای مجیدی فراموش نکرد که با وجود عرف معمول و هزینه های گزاف، 8 روز زودتر تیم را به دبی فرستادیم، بنابراین مجیدی بهانه ای ندارد. اما مجیدی باید توضیح دهد که در آن 8 روز در دبی و به خصوص هتل محل اقامت تیم چه گذشت؟! گزارش های نهادهای مربوطه مستند است و حتی وزیر محترم ورزش نیز ابراز انزجار کردند. در این رویدادها، اما اگر مجیدی آن را دوست داشته باشد، می توانیم در مورد آن صحبت کنیم.

مددی گفت: آن روزها مریض بودم و با تاج می جنگیدم اما اگر آن اتفاقات زشت و رسوایی های ارتش دبی رخ نمی داد و او عاشق استقلال بود و بالاتر از تیمش بود، شاید الهلال و یکی را شکست می دادیم. موقعیت بهتری در آسیا بردیم.

وی درباره عدم صدور مجوزهای حرفه ای نیز تصریح کرد: دلایل و عوامل حذف شعبده باز از آسیا مشخص است و کارشناسان و صاحب نظران به اندازه کافی در این باره صحبت کرده اند و به مجیدی توصیه می کنم در مورد کارهایی که در آن تخصص ندارد نظر بدهد.

مدیرعامل باشگاه ورزشی آزادی تاکید کرد: می خواهم از این فرصت استفاده کنم و بار دیگر افکار عمومی و هواداران فهیم استقلال را روشن کنم. در سال 1378 با وجود اینکه قبل از آمدن من کار حرفه ای انجام نشد اما با پرداخت بیش از 50 میلیارد تن ریالی و بدهی ارزی و بارگیری صدها صفحه اسناد و فرم های مربوطه توانستیم در عرض یک هفته از کار مجوز حرفه ای بگیریم. . بیایید ای سازی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیریم و اگر استقلال و مجیدی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال گذشته در عربستان پیشروی کنند و از فهرست مرگ بیرون بیایند، به خاطر همین چند روز حیاتی و کار دور از ذهن است. ساعت برای دریافت مجوز حرفه ای .

مددی افزود: امسال با توجه به تجربیات گذشته و زمانی که در استقلال بودم، بر اساس اسناد و مدارک، تمام اقدامات درخواستی کمیته حرفه ای سازی لیگ فدرال را انجام دادیم و حتی تمام بدهی های ارزی و ریالی را پرداخت کردیم. ما آن را انجام دادیم. حتی اخیراً به درخواست آقای آجورلو به استقلال کمک کردیم تا صورت های مالی خود را اصلاح کند. 100 روز بیشتر است که استقلالی نشده ام و مسئولیت را به رهبری جدید واگذار کرده ام.

در پایان به صراحت می گویم؛ متاسفم برای کسانی که به هر قیمتی دنبال محبوبیت هستند و حرف های نادرست و بی اساس می زنند و به آنها توصیه می کنم مراقب حرف هایشان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید