ماجرای فرهاد مجیدی و استقلال تکان دهنده است

ماجرای فرهاد مجیدی و استقلال تکان دهنده است

استقلال در شبی که به هیچ وجه نتوانست هوادارانش را راضی کند و واقعاً نمایش بدی ارائه کرد، به سختی و ضربات پنالتی از سد حریف دسته دومی خود عبور کرد و راهی مرحله بعدی رقابت های جام حذفی شد.

عملکرد استقلال به گونه ای بود که حتی صدای فرهاد مجیدی را هم درآورد و سرمربی آبی ها در نشست خبری پس از بازی ضمن قبول مسئولیت عملکرد ضعیف شاگردانش از هواداران بابت چنین اتفاقی عذرخواهی کرد. او بهتر است و تیم های کوچک تری از دسته های پایین تر انگیزه زیادی برای رویارویی با مدعیان لیگ برتر دارند، بنابراین چنین اتفاقاتی غیرمعمول نیست. اتفاقا استقلال هم سابقه شروع جام حذفی را با گام های ناپایدار دارد و گاهی حتی در فصولی که قهرمانی را به دست آورده بود، در مراحل ابتدایی مقابل تیم های کمتر شناخته شده مشکلاتی به وجود می آمد، بنابراین نباید فکر کنیم که آبی ها. به دلیل عملکرد ضعیف مقابل نود ارومیه، حالا شانسی برای قهرمانی در جام حذفی ندارند.

تناقض مقابل سایپا مهر کرج
استقلال رقابت های جام حذفی را در فصل 90-91 با پیروزی پرگل مقابل شیرین فراز کرمانشاهی آغاز کرد اما در دومین بازی خود به معنای واقعی کلمه دچار مشکل شد. در پایان 90 دقیقه نتوانستند این حریف را شکست دهند و او وقت اضافه را برای استقلال گرفت تا در نهایت با گل به خودی حریف یک پیروزی ضعیف را با نتیجه یک بر صفر به دست آورد. حرف خیلی جدی زده شد و بازیکن عراقی آبی ها چند روز بعد عملا از دست رفت و به شاهین بوشهر پیوست. استقلالی‌ها در نهایت قهرمان جام حذفی این فصل شدند.

پیروزی در سیرجان
جام حذفی فصل 96-97 نیز در حالی به پایان رسید که این تیم در گام نخست خود نتایج قدرتمندی از خود نشان نداد. شاگردان علیرضا منصوریان که برای شروع جام حذفی راهی سیرجان شده بودند، در خانه گهر را 2 بر یک شکست دادند و به مرحله بعدی جام حذفی راه یافتند. این دیدار از معدود دیدارهایی بود که هسرو حیدری در آن به عنوان گلزن استقلال ظاهر شد. او برتر به حساب نمی آمد و در لیگ آزادگان بود. استقلال با وجود تعویض سرمربی خود در اواخر این فصل، در نهایت موفق شد قهرمان جام حذفی فصل 96-97 شود.

برتری در مسجد سلیمان
استقلال در جام حذفی 97-98 با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان در خانه قدم اول را برداشت و با گل روح الله باقری در وقت اضافه یک بر صفر این تیم را شکست داد اما در نهایت به جایی رسید. پیروز نشدند و با شکست مقابل سایپا جام حذفی را ترک کردند. پس از شکست استقلال مقابل سایپا در پاییز 97، درگیری لفظی بین مدیرعامل وقت این باشگاه و تعدادی از بازیکنان در حین تمرین به وجود آمد که باعث درگیری باشگاه با تعدادی از آبی ها شد.

شادی در وقت اضافه
شرایط استقلال در اولین بازی جام حذفی در فصل 98-99 به معنای واقعی کلمه خاص بود. این تیم در روزهای ابتدایی مربیگری استراماکونی اصلا عملکرد خوبی نداشت و در همان گرما راهی کرج شد تا به مصاف تیم گل ریحان برود. برق ورزشگاه قطع شد اما در نهایت استقلالی ها موفق شدند با نتیجه سه بر یک در وقت اضافه حریف خود در لیگ دسته اول را شکست دهند. این بازیکن ایتالیایی به جدایی از آبی ها ادامه داد، اما استقلال در همان فصل با فرهاد مجیدی به فینال جام حذفی راه یافت.

از پیکان سبقت بگیرید
برد 2-1 مقابل پیکان اولین نتیجه این تیم در جام حذفی فصل گذشته بود. استقلال که حالا پس از جدایی از محمود فکری دوباره فرهاد مجیدی را سرمربی خود می بیند، اواخر اسفند سال گذشته پیکان را شکست داد و همین برد پلی شد برای قهرمانی های بعدی جام حذفی و در نهایت به فینال.

بدون شک استقلال مقابل نود ارومیه به هیچ وجه نتوانست رضایت هواداران را جلب کند اما فراموش نکنیم که هر مرحله از جام حذفی تاریخ متفاوتی دارد و بازی طبیعی باید به کلی فراموش شود. استقلال همچنان در جام حذفی است تا بتواند بازی بعدی را با برتری قوی به پایان برساند. قطعا با پیروزی در دیدار رفت مرحله بعد، دیگر ماجراهای بازی یکشنبه اهمیت چندانی برای استقلال نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید