ماجرای عجیب یک رسانه خارجی از تاریخچه عجیب تیم ملی ایران

ماجرای عجیب یک رسانه خارجی از تاریخچه عجیب تیم ملی ایران

اخبار و شایعات پیرامون جدایی دراگان اسکوچیچ و گزینه های مختلف هدایت تیم ملی ایران واکنش های متفاوتی را در پی داشته است که سایت کلمبیایی فوتبولرد در مطلبی به تصمیم تعجب برانگیز فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده است.

این سایت نوشت: مربی ای که تیم را به جام جهانی قطر رساند، برکنار شد، کارلوس کی روش را می خواهند. بازیکنان و هواداران تیم ملی ایران برای سرمربی سابق کلمبیا احترام زیادی قائل هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: داستان شگفت انگیز! تنها چهار ماه مانده به آغاز جام جهانی 2022، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ دیگر سرمربی تیم ملی نیست. با توجه به نتایج فوق العاده مثبت استراتژیست کروات، این تصمیم تعجب برانگیز است.

از سال 2020 که اسکوچیچ هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، در 18 مسابقه هدایت تیم ملی را برعهده داشت و به جام جهانی راه یافت.

عملکرد او 15 برد، یک تساوی و تنها دو باخت است. این ارقام اصلا کم نیستند حتی اگر در نظر بگیریم که یکی از دو شکست در آخرین بازی های دوستانه بوده است.

یکی از رسانه های داخلی ایران چند هفته پیش گزارش داد که رابطه اسکوچیچ با اعضای تیم و مدیریت این گروه چندان خوب نیست. اگرچه این بازیکن کروات رکورد 10 پیروزی متوالی را به نام خود ثبت کرد و ایران را به جام جهانی رساند، اما تنش ها با اعضای تیم به دلیل سبک کاری او پنهان ماند.

حتی رسانه های مذکور تایید کرده اند که بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، مهدی طارمی و احسان حاج صفی خواستار جدایی او شده اند تا کارلوس کی روش که خاطره ای بسیار ویژه در ایران به جای گذاشته بازگردانده شود. بله شما خواهید بود

اگرچه به نظر می رسید اسکوچیچ چندان اهمیتی به روابط خود با بازیکنان نمی دهد، اما درگیری تلخ با میرشاد مجدی، رئیس موقت فدراسیون به وجود آمد. ظاهراً تکنسین برای درخواست مبلغ مورد نظر او به او مراجعه کرده است، اما مجدی ناراحت است زیرا “انتظار انتقاد از خود اعضای تیم را نداشت.”

همین جمله کافی بود تا اسکوچیچ از عصبانیت منفجر شود. وی خواستار پرداخت مطالبات خود شد و حتی رسانه ها نیز تایید کردند که این دو تقریباً با هم درگیر شدند و مشاجره بین آنها حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید.

با رفتن اسکوچیچ جای سرمربی روی نیمکت خالی است. روزنامه‌نگاران، بازیکنان و هواداران، جدای از ناکامی او با کلمبیا و حذف مصر از جام جهانی، برای بازگشت کی روش به سر می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید