تاریخچه تماس های عجیب و غریب از شماره تلفن های خارجی چیست؟!


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817495

اخیرا تماس های عجیبی با برخی از هموطنان خارج از کشور صورت گرفته است که پرسش هایی را در میان بسیاری از مشترکان اپراتورهای ایرانی ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری آنا، انجاج گفت: اخیراً بسیاری از افراد در ایران از شماره های خارجی با پیش شماره های 678+، 960+ و… که متعلق به وانواتو، مالدیو و … هستند، تماس گرفته اند.

همراه اول همچنین با ارسال پیامک به مشترکان خود نسبت به این کار هشدار داد و از آنها خواست پس از دریافت تماس از دست رفته از تماس مجدد با شماره های ناشناس خارجی خودداری کنند.

به همین دلیل لازم دیدم توضیحات تکمیلی را برای این روش های تقلبی توضیح دهم:

این تماس ها معمولا از پیش شماره هایی مانند 678+، 960+ و … که متعلق به کشورهای وانواتو، مالدیو و ماداگاسکار و غیره است، انجام می شود. با تماس با مخاطبین کشورهای مختلف انجام می شود و هدف آنها محدود به ایران نیست.

ترکیبی از این روش‌ها و روش‌های مشابهی که برای ایجاد درآمد غیرقانونی از مشترکین اپراتورهای مختلف با استفاده از خدمات مخابراتی استفاده می‌شود، به‌طور گسترده به عنوان «کلاهبرداری در ارتباطات» یا «تقلب از راه دور» شناخته می‌شود.

در این روش تماس گیرنده یا افراد از طریق شماره گیری خودکار شماره های ویژه (پریمیوم) با شما تماس خواهند گرفت. تماس با این شماره ها هزینه نسبتا بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت و هر چه مدت زمان تماس طولانی تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. البته این قیمت علاوه بر قیمت مکالمات بین المللی است.

این افراد با تعداد زیادی شماره، یک یا دو تماس بسیار کوتاه و (معمولا) متوالی نرم افزاری را برای ضبط تماس از دست رفته روی گوشی شما ایجاد می کنند. خیلی ها بعد از دیدن این تماس از روی کنجکاوی و سوال دوباره با این شماره ها تماس می گیرند و با وصل شدن تماس محاسبه قیمت برای شما شروع می شود که باز هم باید تاکید کنم این قیمت علاوه بر قیمت مکالمات بین المللی است. .

پس از برقراری تماس، اپراتور سعی می کند با صحبت در مورد موضوعاتی مانند برنده شدن در قرعه کشی، برنده شدن یک جایزه هنگفت دلاری و مواردی از این دست مدت زمان مکالمه را افزایش دهد تا از این طریق درآمد بیشتری کسب کند. البته برخی از شماره ها اپراتور انسانی ندارند و پس از تماس پیام ضبط شده پخش می شود.

عجیب است که پیش از این پیام های ضبط شده به زبان انگلیسی پخش می شد، اما در روزهای اخیر برخی از شماره ها پیام های ضبط شده را به زبان ماشین فارسی (که توسط نرم افزار خوانده می شود) پخش می کنند و ممکن است بسته به اینکه زبان پیام ها تغییر کند. تعداد مخاطبین در کشورهای مختلف این امر احتمال فریب خوردن مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

1 هنگامی که با چنین تماس هایی از طرف شماره های ناشناس مواجه می شوید، اگر انتظار تماس یک فرد خارجی را نداشتید، تماس را نادیده بگیرید.

2. پیشوند کشور را در گوگل جستجو کنید و اگر پیشوند مربوط به کشورهایی مانند وانواتو، مالدیو، ماداگاسکار و برخی جزایر کوچک است، بیشتر به تماس شک کنید.

3. اگر برای سفر اربعین به عراق می روید، کد کشور عراق (964 و ⁣) را به خاطر بسپارید و تماس های دیگر را با تماس با شماره عراقی اطرافیان خود اشتباه نگیرید. به یاد داشته باشید که پیشوند عراق 4 + 964 است و بسیار شبیه به پیشوند مالدیو است که 960 + ⁣ است.

4. اگر فعالیت مهمی را در چندین سایت خارجی انجام دهید، ممکن است احساس کنید که برای پشتیبانی از یکی از این سایت ها وصل شده اید و احتمال فریب خوردن شما زیاد است.

5. با ارسال این مطلب نیز به دوستان خود اطلاع دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید