ماجرای معوقات نظافتچیان شهرداری ایرانشهر به کجا رسید؟


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909724

شهردار ایرانشهر حقوق کارگران شهرداری را چهار ماه تاخیر دانست و گفت: اولویت ما پرداخت حقوق آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهون ، در واقع کار رفت و روب و نظافت یکی از مهمترین وظایف جامعه است که اگر این افراد نباشند آلودگی تمام شهر را فرا می گیرد و ظاهر شهر کاملا زشت و ناپسند می شود.

در واقع به اذعان مردم جمع آوری زباله ها و پاکسازی سطح خیابان ها وظیفه پاکبان است اما اگر شهروندان عزیز هم کمی احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند و زباله ها را در خیابان ها و کوچه ها رها نکنند و احساس مسئولیت کنند. برای آن بار سنگینی را از دوش پاکبان برمی دارند.

دربانان شهرداری ایرانشهر با وجود اینکه با جان و دل انجام وظیفه می کنند، حقوق آنها با تاخیر چندین ماهه مواجه می شود و این مشکل آنها را در مقابل خانواده شرمنده می کند.

دست کارگران؛ خالی تر از همیشه

در همین رابطه یکی از مسئولان شهرداری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهرا گفت: حقوقم چندین ماه عقب افتاده و همین مشکل باعث شده برای رفع نیازهای زندگی از اطرافیانم وام بگیرم و اکنون معوقه ام. در بازپرداخت این وام ها

و افزود: با توجه به اینکه سن دربانی من بالاست و با گذشت بیش از ده سال از فعالیت در مجموعه شهرداری هنوز تعهد کاری ندارم.

در این پاکبان شهرداری ایرانشهر آمده است: پس از سال ها کار هنوز نتوانسته ام برای فرزندانم مسکنی تهیه کنم که باعث شرمندگی من در مقابل خانواده ام شده است.

وی افزود: چند فرزند دارم و آرزویم این است که بتوانم شرایط تحصیل و کسب مدارج علمی را برای فرزندانم فراهم کنم اما توان مالی ندارم.

حقوق باربران شهرداری ایرانشهر 4 ماه عقب افتاده است

شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما سعید دیهوار گفت: حقوق تمامی کارگران و باربران در واقع تمامی نیروهای شرکت تا مرداد ماه پرداخت شده است.

وی افزود: دلیل اصلی تاخیر در حقوق این پاکبان ها مربوط به سال های گذشته است که مشکلاتی را در زندگی آنها ایجاد کرده است.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه عدم پرداخت حقوق در سال های گذشته وجود نداشت، حتی شهرداری ایرانشهر یک ماه زودتر از گذشته پرداخت کرده و در واقع وضعیت بهتر شده است.

دهوار تصریح کرد: اکنون حقوق کارگران شهرداری ایرانشهر چهار ماه تاخیر دارد و اولویت ما پرداخت حقوق آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: در واقع کارکنان شهرداری ایرانشهر از خرداد ماه تاکنون حقوق دریافت نکرده اند و حقوق آنها همچنان معوق است چرا که اولویت شهرداری پرداخت حقوق قشر زحمتکش نظافتچیان و کارگران است.

وی گفت: بیمه های کارگران و سرایداران به روز و پرداخت شده است. مسئولان شهرداری ایرانشهر معوقاتی دارند که از قبل دارند، در نظر داریم امسال با تامین اعتبار این معوقات را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید