کاهش؛ پاسخ شهرداری ایرانشهر به مطالبات کارگران!/ کارگران شهرداری 14 سال است که بیرم دریافت نکرده اند.


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882760

در ادامه مشکلات پاکبانان در سیستان و بلوچستان؛

کارگران شهرداری ایرانشهر از پرداخت نشدن به موقع مطالبات و دستمزد خود گلایه دارند و از مسئولان خواستار رفع این مشکل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، باربران شهرداری ایرانشهر چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و با توجه به اینکه الان تیرماه است حقوق آنها عقب مانده است که مایه شرمندگی کارکنان این نهاد در مقابل خانواده در تامین اولیه است. مایحتاج و کالاها برای زندگی شخصی آنها اساسی و ضروری شده است.

14 سال است که عیدی نگرفتیم

در همین زمینه یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تاکنون اتفاقی نیفتاده که حقوق نظافتچیان این سازمان در این منطقه به موقع پرداخت شود و خواسته ما از مسئولان این است که باید این گروه را مورد خطاب قرار دهند.» «افراد سخت کوش و ضعیف باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: ما کارگران حدود 14 سال است که عیدی دریافت نکرده ایم و تاکنون هیچ حق بیمه ای بابت زحمات ما پرداخت نشده و از مسئولان شکایت کرده ایم و مدیران ارشد نیز به نتیجه مطلوب و موعود نرسیده اند. ما فقط با تهدیدهایی مانند اخراج مواجه هستیم.

این کارگر شهرداری ایرانشهر تصریح کرد: اکنون 650 پاکبان با حداقل حقوق در وضعیت بد معیشتی به سر می برند و زندگی ما به هدر می رود و تا امروز نتوانستیم حداقل سرپناهی را برای خانواده خود فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگران شهرداری ایرانشهر با حداقل تجهیزات و با لباس های معمولی و پوشاک و کفش نامناسب به وظایف خود عمل می کنند اما متاسفانه همچنان با بی تفاوتی دستگاه های اجرایی در پرداخت به موقع حقوق خود مواجه هستند.

شهروندان باید عوارض پرداخت کنند

در همین رابطه سعید دهوار شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هیچ پروژه عمرانی در شهر انجام نشده است، شاید انتقاداتی به ما وارد شده است اما همانطور که می دانید تاخیر در حقوق، مزایا، و تأخیر در پرداخت حقوق.» و نبود انگیزه برای کار در بین همکاران، کاری نمی توان کرد.

وی افزود: نمایندگی شهرداری تصویری ملموس در سطح شهر است و نیازمند برنامه ریزی مستمر هستیم تا مجموعه ما به وظایف ذاتی خود واقف باشد و دغدغه کوچکترین مشکلات از جمله جمع آوری زباله و نظافت شهر را نداشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: در این مدت با توجه به تولید انبوه زباله و نخاله، همکاران امور شهرستان در سه شیفت مشغول جمع آوری زباله و نظافت شهر بودند.

سعید دهوار افزود: براساس آسیب شناسی صورت گرفته سعی شد پرداخت حقوق، مزایا و بیمه ها در اولویت برنامه های شهرداری قرار گیرد و با برنامه ریزی ماهانه حقوق های پرداختی در واقع هر ماه یک حقوق و بیمه تسویه می شود. تا پایان خرداد ماه سال جاری

وی گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت شهروندان و ادارات ایرانشهر در موضوع پرداخت عوارض شهرداری شاهد اقدامات مطلوبی در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید