18 اثر برجسته استان قزوین میزبان جشن غدیر بیرم هستند


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883573

معاون کمک های فرهنگی و امور خیریه استانداری قزوین اعلام کرد؛

حجت الاسلام رضا نوروزی از برگزاری جشن عید سعید فطر در 18 امامزاده مهم استان قزوین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی از برگزاری جشن عید غدیر خم در 18 بقعه مهم استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: جشن، برنامه های فرهنگی، مسابقات، سفره و سخنرانی مذهبی از جمله برنامه های متنوعی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی افزود: در روز عید غدیر خم با حضور پربرکت قزوین موکب استقبال و اطعام شهروندان قزوینی و اجرای برنامه های فرهنگی برگزار می شود.

معاون فرهنگی خیرین و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت بهترین فرصت برای تبیین اهمیت واقعه غدیر است؛ وی بیان کرد: در کلاس های طرح فعالیت معنوی که در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی برگزار می شود، مبلغان مبلغ با ارائه مطالبی مناسب با ایام عید غدیر خم و دهه ولایت به تشریح این مناسبت برای مخاطبان می پردازند.

وی گفت: همچنین در کلاس های سبک زندگی بقاع متبرکه و امامزادگان در سطح استان مباحث مربوط به عید غدیر و دهه ولایت مطرح می شود.

ایجاد ایستگاه شادی در قزوین

نوروزی از اهدای جهیزیه در ایام عید غدیر خم به زوج های مستمند قزوینی خبر داد و گفت: این اقدام خداپسندانه با تلاش تعدادی از موقوفات بلامحل انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با روز و شب عید غدیر خم حدود 3 هزار کیسه غذای گرم در موکب مشترک بقاع متبرکه قزوین تهیه و بین مردم قزوین توزیع می شود. علاوه بر این، تعدادی از بقاع متبرکه هر ساله در این ایام به طور مستقل غدیر را اطعام می کنند.

این مسئول در پایان گفت: به مناسبت عید غدیر خم ایستگاه های شادی در تعدادی از اماکن متبرکه استان برپا می شود و مراسم جشن و اجرای گروه های سرود بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در این ایستگاه ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید