حراست شهرداری به روی رانت خواران و دلالان بسته است/ شفافیت در شهرداری اراک تا کجا رسیده است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی شهردار اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص بحث شفافیت در حوزه مدیریت شهری و شهرداری گفت: سامانه آیان شهرداری اراک مشکلاتی داشت که برطرف شد و در حال حاضر موارد مختلفی از جمله تمامی قراردادهای شهرداری در این سامانه منتشر می شود اما بحث هایی در خصوص انتشار وجود دارد. فیش حقوقی کارکنان.

وی ادامه داد: شهرداری موظف به انتشار فیش حقوقی افراد نیست و قانون فقط کارمندان را موظف کرده است که دستمزد و دریافتی خود را در سامانه تعیین شده ثبت کنند که در حال حاضر در دسترس عموم نیست..

کریمی خاطرنشان کرد: از یک سو بحث تبادل آزاد اطلاعات مطرح است و از سوی دیگر قوانینی در خصوص حفظ حریم خصوصی مردم داریم، بنابراین به دنبال انتشار کد پرداخت حقوق و مزایای شهرداری هستیم. شکل، اگرچه این روش ممکن است برای افکار عمومی جذاب باشد

شهردار اراک در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم شفافیت چندین ساله جذب نیرو در شهرداری اراک تصریح کرد: جذب نیروهای شهرداری به دو صورت انجام می شود و چند نوع روابط استخدامی وجود دارد که برخی از آنها نیروهای شهرداری از کارکنان رسمی یا پیمانی شهرداری هستند و یا با شهرداری قرارداد ثابت و تمام وقت دارند و مجموع این نیروها حدود 1200 نفر می باشد.

وی افزود: بخشی از نیروی شهرداری بر اساس بار تعیین می شود و به عنوان مثال در بحث حفظ فضای سبز با توجه به 1500 هکتار پارک در شهر اراک محاسبه می شود که چند نفر می توانند این کار را انجام دهند. این کار به پیمانکاری واگذار می شود که می تواند با 1000 یا 1100 نفر این کار را انجام دهد و شهرداری هیچ دخالت مستقیمی در جذب این نیروها ندارد، اما مشکل اینجاست که گاهی افراد زیادی در این روند تاثیر دارند..

کریمی با تاکید بر ساماندهی وضعیت نیروی انسانی شهرداری اراک گفت: امسال اعلام کردیم که نیروی جدیدی در حوزه فضای سبز استخدام نمی شود، زیرا بحث حفظ فضای سبز فصلی است، بنابراین تصمیم گرفتیم از همان نیروهایی که گاهی چندین سال تجربه دارند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: جذب نیرو در شهرداری باید با جذب همگان انجام شود، ما در حال رصد این موضوع هستیم تا در آینده نزدیک مجوزهای لازم را از طریق وزارت کشور اخذ و از طریق دعوت به جذب نیرو در شهرداری جذب کنیم. بررسی عمومی و منصف باشید.

وی تاکید کرد: وظایف زیادی بر عهده شهرداری اراک است اما برخی نمی خواهند این کار با حاشیه سازی پیش برود، در دوره جدید حراست شهرداری به طور کامل به روی رانت خواران و دلالان بسته است و اجازه نمی دهیم افراد سودجو و آن ها به دنبال اتصالات خاص.

شهردار اراک در پایان گفت: شهرداری روند خوبی را آغاز کرده و اگر در میان مدت و بلندمدت همین روند را ادامه دهد، شهر اراک در آینده وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید