حذف ارز ترجیحی دست رانت خواران را قطع کرد/ تصمیم سرنوشت ساز دولت باید تایید شود


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838057

علی اکبر علیزاده گفت: دشمن قطعا از اینکه دست برخی از رانت خواران از منابع مردم کوتاه شده است ناراحت است و به دنبال این است که بازار را از دست دولت بگیرد، بنابراین اجرای درست این مهم نیازمند همراهی مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامگان به مرآت گفت: متاسفانه ارز ارجح میراث دولت روحانی بوده است.

علیزاده افزود: ارز ترجیحی آنقدر کشنده بود که همه نامزدهای ریاست جمهوری بر لزوم حذف یا تغییر آن اتفاق نظر داشتند.

نماینده مردم دامگان اذعان داشت: این سیاست اقتصادی دولت قبل نه تنها نتوانست یکی از مهمترین اهداف خود یعنی کنترل قیمت کالاهای اساسی را محقق کند، بلکه نتایج فاجعه باری از جمله رانت خواری و تضعیف داخلی را در پی داشت. بازار . . تولید

به گفته علیزاده، دولت قبل گویا این ارز را برای حمایت از مردم ایجاد کرد اما در عمل حدود 18 میلیارد دلار از پول ملت را به دهان دزدان و دلالان ریخت و 200 هزار میلیارد دلار رانت به آنها داد.

علیزاده خاطرنشان کرد: دولت روحانی پف کرده ترین دولت در سال های پس از انقلاب اسلامی بود و در این مدت شاهد تورم سالانه بالای 50 درصد و تورم نقطه به نقطه نزدیک به 100 درصد بوده ایم.

نماینده خانه ملت هدف از اصلاحات ارزی دولت سیزدهم را پرداخت یارانه به مصرف کننده واقعی دانست و افزود: افزایش قیمت ها در این روند مشهود است زیرا ارز آنها آزاد و مابه التفاوت پرداخت می شود. از طریق یارانه به مردم «مصرف در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

به گفته نماینده مردم دامگان با این روش و جراحی اقتصادی دولت مردمی آرامش به بازار باز می گردد و هر روز شاهد افزایش شدید و بی دلیل اجناس نخواهیم بود.

وی در پایان گفت: قطعا دشمن از اینکه دست برخی از رانت خواران از منابع مردم کوتاه شده است ناراحت است و به دنبال این است که بازار را از دست دولت بگیرد، بنابراین اجرای درست این مهم نیازمند همراهی مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید