اصلاح اقتصاد کشور به نفع مردم است/ دولت باید دست رانت خواران را کوتاه کند

جمعه قزوین اضافه کردم: نمونه ای از این اهمیت را امروز در کشور می بینیم. دولت تاکید می کند که نباید 4200 جلد را در اختیار واردکنندگانی که پس از سوء استفاده از سرمایه کشور به خارج از کشور فرار می کنند، بدهیم و عده ای قسمت کوچکی از آن را خرج ملت کرده اند و عده ای ملت را در فقر و بی ثباتی رها کرده اند. بازار را تحت تأثیر قرار می دهد.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: دولت در حال انجام عملیات اقتصادی است و در این راستا خیانت افراد منفعت طلب به مردم و کشور اصلاح می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دولت، مردم و فرهیختگان برای حل مشکلات اقتصادی و احیای اقتصاد کشور آنگونه که شایسته ملت است متحد شده اند و در این شرایط باید هوشیار باشیم.


دولت می خواهد دست رانت خواران را کوتاه کند

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به ایام آن روزها، خواستار لغو قانون تسلیم در سال 1358 شد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قانون ننگین و نژادپرستانه آمریکا در اولین فرصت لغو شد.

او می گوید: «تمام ایران تبدیل به مزرعه بزرگی شد که کشاورزان باید در آن تنباکو بکارند و اگر گرسنه بودیم باید منتظر می ماندیم تا او به ما رحم کند و گندم به ما بدهد. این یک نوع تحریم و محاصره اقتصادی بود.

امام جمعه قزوین به قزوین گفت: معلوم می شود مانند گذشته مردم پیرو مراجع قوانین ظالمانه را کنار گذاشتند، امروز که رهبر فرزانه انقلاب تاکید می کنند دولت اقدامات خوبی در زمینه اقتصادی انجام داده است، همه پای کار می آیند. .

وی گفت: تاکید دولت بر این است که جست و جوی رانت کنار گذاشته شود، حاکمیت برخی ثروتمندان بی رحم که فقرا را زیر چکمه خود گرفته اند، کنار گذاشته شود و تسهیلات ارزان کشور در اختیار غرق شدگان قرار گیرد. در ثروت و امکانات؛ این کار درستی است که دولت شروع کرده است و همه ما باید برای تحقق این طرح مهم اقتصادی بسیج شویم.

آیت الله عابدینی افزود: دولت های گذشته این کار را نکرده اند و نگران بودند که مردم از آنها روی برگردانند و به آنها رای ندهند، اما این دولت این مهم را بر اساس ایمان، ایمان و خدمت به مردم انجام داده است.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه هر عهد و پیمانی باید به ضرر مردم و فقرا باشد و مشکلات مطرح شده در این طرح باید به صورت اساسی حل شود، گفت: در این طرح باید هر گونه معاهده ای به ضرر مردم باشد.

زبان فارسی باید عاری از ظلم باشد

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: پیش از آن میلیاردها دلار واردات غیرضروری و غیرضروری با ارزهای پشتیبان در کشور انجام شد، کشاورزان و تولیدکنندگان آسیب دیدند. باعث فقر شده و کمر اقتصاد را شکسته است.

وی اذعان داشت: هفته گذشته دیداری از بشار اسد در تهران داشتیم. بشار اسد به محضر رهبر فرزانه انقلاب آمد و نشان داد که هرکس در سختی ها به آنها کمک کرد، اکنون که فرصت های کار و توسعه اقتصادی در سوریه فراهم می شود، باید آنها را همراهی کند و این سفر از جنبه های مختلف حائز اهمیت بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی پاسداشت زبان فارسی است. اگر جغرافیای فیزیکی زبان فارسی را مطالعه کنیم، هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و بیش از ده کشور با فرهنگ فارسی آشنا هستند، فرهنگ ارزشمند و محتوای غنی فارسی می تواند ایمان و فرهنگ دینی ما را بر بال شعر و عرفان قرار دهد. لحن معنایی آن و برای صدور آنها به اقصی نقاط جهان، فردوسی خدمات زیادی در این زمینه داشته است و از خدمات این احیاگر پارسی سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: باید زبان فارسی را از مظلومیت بیرون بیاوریم و به مردم و فراتر از مرزهای خود بشناسانیم.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید