اختصاص 9 میلیارد دلار یارانه دولتی برای کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه/حذف ارز 4200 دلالان و رانت خواران را کاهش داد.


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836553

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:

سیدمحمد پاکمر گفت: حذف 4200 تن در قانون بودجه 1401 به معنای حذف یارانه کالاهای اساسی، مواد اولیه دام و دارو نیست، بلکه معادل این سه بند 9 میلیارد دلار یارانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد پاکمر نماینده مردم پنج شهرستان شمالی خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرترک گفت: پیش بینی می شود 9 میلیارد دلار یارانه برای این سه اقلام دریافت شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال از نظر دارو و تجهیزات سه میلیارد دلار معادل 73 هزار میلیارد تن اعتبار تامین و در اختیار دولت قرار گرفته است تا اقدامات لازم انجام شود.

پاکمر با اشاره به اینکه خبر حذف 4200 تنی برخی کالاها بار روانی منفی بر جامعه ایجاد می کند، گفت: مجلس 12 میلیارد دلار یارانه برای کالاهای اساسی در نظر گرفته است که بر این اساس نباید انتظار تورم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بار روانی ایجاد شده در جامعه زمینه را برای انباشت برخی کالاهای اساسی ایجاد می کند که کمبود و گرانی برای مردم و جامعه است، افزود: در این شرایط دولت باید با نظارت و مدیریت صحیح به رفع کمبودها بپردازد. .» حذف و مهار تورم.

این مقام مسئول ادامه داد: حذف ارز ترجیحی به این معناست که یارانه ای که قبلا به واردکننده پرداخت می شد به دست مصرف کننده می رسد تا رانت، دلالی و دلالی حذف شود.

پکمر یادآور شد: دولت باید مکانیزمی را تدوین کند تا بلاتکلیفی که امروز برای متقاضی ایجاد شده و تورم ایجاد شده را برطرف کند و فضای آرامی را در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید