لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دام، دارو و تجهیزات پزشکی» را تقدیم مجلس کرد.

ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783231

نایب رئیس مجلس گفت: لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دام، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر» با دو شرط تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس گفت: «لایحه تامین ایمن کالاهای اساسی، مواد اولیه دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر» در دو دوره به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. .

نایب رئیس مجلس در تشریح لزوم ارائه این لایحه گفت: با توجه به تاثیر عرضه و قیمت کالاهای اساسی بر افزایش قیمت جهانی و تغییرات اقلیمی و به منظور تامین کافی کالاهای اساسی، مواد اولیه دام. ، دارو و تجهیزات پزشکی و حمایت معیشت اقشار آسیب پذیر از طریق پرداخت یارانه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

حسینی افزود: در این لایحه به منظور جبران اثرات منفی افزایش قیمت جهانی واردات مواد اولیه دامی و کشاورزی و همچنین بروز خشکسالی در سال جاری و تامین کافی کالاهای اساسی و مواد اولیه برای دام، دارو و تجهیزات پزشکی به دولت مقرر شد تا سقف اعتبار بند (3) بند (ب) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 تخصیص ارزش سهام از طریق مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز و درآمدهای ناشی از تغییر قیمت کالاها. پرداخت ارز ممتاز به مشمولان به میزان و به نحوی که دولت تعیین می کند.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه های ذیربط نیز موظفند فرآیند سیاست گذاری و روند تخصیص، توزیع و استفاده از ارز ترجیحی را اجرا و نظارت کنند تا کالاها و خدمات مشمول به دست مصرف کننده نهایی برسد. به موقع و معقول نرخ ارز ترجیحی. ضمناً به دولت اجازه داده می شود در صورت عدم تخصیص اعتبارات کافی برای پرداخت یارانه ها، مابه التفاوت ردیف های جدول تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 را تأمین کند.

انتهای پیام/ ک

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید