لایحه معافیت مالیاتی مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی تصویب شد

ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922235

سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه معافیت مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که به شورای نگهبان ارسال شده بود، بررسی شد و مغایر موازین شرعی و شرعی تشخیص داده نشد. به تصویب شورا رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز با اشاره به بررسی 11 طرح و لایحه ارائه شده از سوی مجلس و 7 اساسنامه ارسالی از سوی دولت به شورای نگهبان و بررسی در این شورا، گفت: لایحه قانونی رهاسازی مواد اولیه دارویی و شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که به شورای نگهبان ارسال شده بود، بررسی شد و خلاف موازین شرعی تشخیص داده نشد و به تصویب شورا رسید.

وی درباره طرح بانک مرکزی که متشکل از 67 عضو بود و در شورا مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این مصوبه به دلیل حجیم بودن جلسات زیادی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: ابهامات اصلی این طرح این بود که این طرح اختیارات گسترده ای را به اعضای بانک مرکزی می داد که آنها آن را مغایر با اصول قانون اساسی می دانستند و یا اختیاراتی را برای حل اختلافات بانکی خارج از دستگاه قضایی معرفی می کردند. که ابهاماتی داشتند و این موارد مغایر با اصول قانون اساسی تشخیص داده شد. ضمناً در برخی جاها مجازاتهای نامتناسبی پیش بینی شده بود که در جاهایی شدید تلقی می شد و عدم تناسب بین جرم و مجازات خلاف یقین قضایی عادلانه شناخته می شد. همچنین در مواردی هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای دولت وجود داشت و ابهامات زیادی در این مصوبه وجود داشت و مورد اعتراض شورای نگهبان قرار گرفت و به مجلس اعلام شد و اگر اصلاح کنند به آن توجه می‌کنیم. .

وی ادامه داد: علاوه بر این مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای بسیار مفصل بود که در شورای نگهبان بررسی شد و این لایحه دارای ایرادات و ابهاماتی بود که برای اصلاح به شورای اسلامی ارسال شد. البته بیشتر این موارد اشکالات صوری است و به نظر می رسد در یکی از کمیسیون های مجلس اصلاح شود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید