ماجرای کامل ترور یک ایرانی در خاک آمریکا به خاطر خواهرش نیما و خواهرش کیستند؟ + تصاویر

ماجرای کامل ترور یک ایرانی در خاک آمریکا به خاطر خواهرش نیما و خواهرش کیستند؟  + تصاویر

نیما مومنی، شهروند ایرانی الاصل در آمریکا، متهم است که با چاقوی آشپزخانه بنیانگذار Cash App را زخمی کرده و او را به قتل رسانده است. دادستان های این پرونده معتقدند قتل باب لی در هفته گذشته از پیش برنامه ریزی شده و از پیش طراحی شده بود.

آقای لی در حوالی ساعت 2:30 بامداد روز 4 آوریل در خیابان های سانفرانسیسکو در حالی که از جراحات چاقو در حال خونریزی بود، پیدا شد. وی که 43 سال سن داشت بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟

باب لی یک چهره شناخته شده در جامعه فناوری آمریکا بود که در گوگل و اسکوئر روی اندروید کار می کرد.

CashApp که طبق مجله فوربس 40 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است، به کاربران اجازه می دهد تا از طریق یک برنامه تلفن همراه به عنوان جایگزینی برای خدمات بانکی سنتی، پول خود را انتقال دهند.

ویلیام اسکات، رئیس پلیس سانفرانسیسکو در یک کنفرانس مطبوعاتی از دستگیری نیما مومنی، بنیانگذار 38 ساله شرکت نرم افزاری Expand IT، به ظن قتل در امریویل کالیفرنیا خبر داد.
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟

در جریان محاکمه، دادستان ها معتقدند نیما مومنی لی را به مکانی خلوت برده و به دلیل مشاجره با خواهر مومنی با چاقوی آشپزخانه سه ضربه چاقو به او زد.

مومنی روز جمعه برای اولین بار در دادگاه حاضر شد. وقتی قاضی از او پرسید که آیا با چشم پوشی از حق خود برای محاکمه سریع موافق است، او چیزی جز “بله، افتخار شما” نگفت.

مومنی بدون قرار وثیقه در بازداشت به سر می برد و بر اساس اعلام دادستانی منطقه، در صورت محکومیت با ۲۶ سال تا حبس ابد مواجه است.
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟

چند تن از بستگان مومنی روز جمعه در دادگاه حضور داشتند، از جمله خواهر کوچکتر او، هزار الیاسنیا، که در مرکز اختلاف بین مظنون و لی و همسرش، دینو الیاسنیا، جراح پلاستیک برجسته سانفرانسیسکو بود.

طبق اسناد دادگاه، شب قبل از حمله، لی، دوستش و هزار الیاسنیا که سال ها پیش از طریق لی با هم آشنا شده بودند، در آپارتمان یکی از دوستان مشترک با هم مشروب می خوردند.
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟

دوست لی که شهادت داد، گفت که آنها بدون هزار الیاس نیا به اتاق هتل لی رفتند و دوست مکالمه ای را شنید که در آن مومنی از لی پرسید که آیا خواهر کوچکترش “مواد مخدر یا هر چیز نامناسب” مصرف کرده است. لی به مومنی اطمینان می دهد که هیچ اتفاق غیرعادی نیفتاده است. مشخص نیست که این گفتگو به صورت زنده یا تلفنی بوده است.

لی و دوستش حدود ساعت 12:30 صبح از هم جدا شدند. کمی بعد لی به برجی رفت که هزار الیاس نیا در آن زندگی می کرد. در این ویدئو همچنین لی و مومنی کمی بعد از ساعت 2 بامداد با بی ام و سفید مومنی از ساختمان خارج می شوند.
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟
خزر الیاس نیا

دادستان می گوید مومنی به مکانی تاریک و خلوت حرکت کرده و در آنجا از ماشین پیاده شده و ناگهان با چاقوی آشپزخانه به لی حمله می کند و پس از حمله به سرعت از محل دور می شود و مقتول را رها می کند تا آرام آرام بمیرد. پلیس در محل حادثه یک چاقو کشف کرد.

هزار الیاسنیا برای لی پیغام فرستاد تا وضعیت او را جویا شود. او در پیام خود به نارضایتی شدید برادرش از رفتار محترمانه لی و لی اشاره می کند.نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل یک میلیاردر آمریکایی کیست؟ هزار الیاس نیا در دادگاه

کالبد شکافی نشان داد که لی سه ضربه چاقو، یک بار از ناحیه ران و دو بار در قفسه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته که منجر به مرگ وی شده است.

مومنی در پروفایل لینکدین خود، خود را به عنوان مشاور/کارآفرین فناوری اطلاعات و همچنین مالک شرکتی به نام Expand IT معرفی می کند که خود را به عنوان یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات معرفی می کند.
نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟
گلهای یادبود موقت در خارج از ساختمان سانفرانسیسکو که در آن باب لی بنیانگذار Cash App مورد ضربات چاقو قرار گرفت.نیما مومنی ایرانی متهم به قتل میلیاردر آمریکایی کیست؟

یکی از وکلای مدافع مومنی پس از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: حقایق اتفاق افتاده یا نیفتاده به مرور زمان مشخص می شود.

به گزارش گاردین، نیما مومنی در سال 1390 به حمل چاقو با قفل متهم شده بود، اما این پرونده سال بعد به دنبال درخواست وی منتفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید